• krocko15

    Farligt att få i sig kattkiss?

    Katten kissade i brödkorgen utan att jag visste något. La mitt bröd i korgen och åt sedan. Korgen hade torkat när jag la i brödet, därför jag inte märkte något. Det smakade precis som vanligt. Är detta farligt? 

  • Svar på tråden Farligt att få i sig kattkiss?
  • Anonym (Anna)

    Knappast, urin är sterilt, dvs inga levande organismer.
    Och du skriver att det hade torkat, då är eventuell risk ännu mindre.

    Fast lite småäckligt är det ju Tungan ute

  • krocko15
    Anonym (Anna) skrev 2019-12-10 21:20:54 följande:

    Knappast, urin är sterilt, dvs inga levande organismer.
    Och du skriver att det hade torkat, då är eventuell risk ännu mindre.

    Fast lite småäckligt är det ju Tungan ute


    Skönt att höra, jo att det är äckligt håller jag med om... Skrikandes 
  • Jag är bara jag

    Sannolikt ofarligt om än äckligt. Det tyder dessutom på en katt som inte mår bra och det problemet måste du åtgärda annars får du en pinkande katt överallt till slut.

  • krocko15
    Jag är bara jag skrev 2019-12-10 21:25:57 följande:

    Sannolikt ofarligt om än äckligt. Det tyder dessutom på en katt som inte mår bra och det problemet måste du åtgärda annars får du en pinkande katt överallt till slut.


    Han mår bra men han fick inte gå ut och då blir han sur och reagerar såhär. 
  • Jag är bara jag
    krocko15 skrev 2019-12-10 21:31:06 följande:
    Han mår bra men han fick inte gå ut och då blir han sur och reagerar såhär. 
    Ja, men det ska dom inte göra. En katt tänker inte i såna termer heller. Titta på My cat from hell.
  • Anonym (alga)
    Jag är bara jag skrev 2019-12-10 21:39:50 följande:
    Ja, men det ska dom inte göra. En katt tänker inte i såna termer heller. Titta på My cat from hell.
    En katt kan kissa pga missnöje, jo... hade en katt som började kissa inne, vi lyckades fatta vad det var som var fel, gjorde en liten föränding och vips så hade hon slutat med beteendet.
Svar på tråden Farligt att få i sig kattkiss?