• Anonym (Frågvis)

    Om du blir oförmögen att ha sex - får din partner ligga med andra?

    Om du mot förmodan skulle bli oförmögen att ha sex med din partner men ni ändå är tillsammans, får han eller hon ha sex med andra?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du blir oförmögen att ha sex - får din partner ligga med andra?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Nej det han inte.) skrev 2019-12-10 21:59:45 följande:

    Nej det får han inte. Dessutom så undrar jag vad jag skulle kunna drabbas av så att jag inte skulle kunna tillfredställa honom sexuellt?

    Jag har händer, fötter, mun, stjärt, skinkor, lår, snippa, bröst. Alla dessa kan jag använda för att lyckas med det om jag behöver. Testat och det fungerar. Är jag helt förlamad i detta scenario? 


    Så du menar att om du är förlamad och inte kan kommunicera är det ok att din man ändå sätter på dig?? Tror knappast din man vill det (om inte hn är ett pervo).
  • Anonym (Va?)

    Om jag av ngn orsak inte skulle vilja ha sex (alls) så skulle jag lämna min partner om hen (attraheras av båda könen) inte kan acceptera det.

  • Anonym (Nja)

    Känner att orsak här är mycket viktigt. Vill jag men kan inte eller vill jag inte heller. Men om jag enbart ska gå på att det är en fysisk orsak som gör det omöjligt så blir mitt svar nej. Inte för att jag anser mig ha rätt att kväva hans sexuella behov utan för att jag själv skulle gå sönder inombords. Däremot skulle jag ha förståelse för om han väljer att avsluta - även om jag hoppas att han inte gör det. Vi alla ansvarar i slutändan över oss själva och vårt eget mående och jag får ta ansvar att ta ett beslut som är bäst för min hälsa (att jag inte klarar av det) och han ansvarar över sig (om han kan leva så eller vill gå vidare).

    Skulle eventuellt känna annorlunda om även min lust/önskan om lust försvann helt men det låter jag vara osagt.

  • Anonym (Absolut)
    Anonym (Frågvis) skrev 2019-12-10 21:50:54 följande:

    Om du mot förmodan skulle bli oförmögen att ha sex med din partner men ni ändå är tillsammans, får han eller hon ha sex med andra?


    Ja, absolut. Då skickar jag ut henne till de utsvultna rovdjuren på Tinder.

    Känns bra att kunna dela med sig till de som behöver.

    Sedan kommer hon hem och berättar vad som hänt.
  • Anonym (Nej det han inte.)
    Anonym (Va?) skrev 2019-12-11 20:13:20 följande:
    Så du menar att om du är förlamad och inte kan kommunicera är det ok att din man ändå sätter på dig?? Tror knappast din man vill det (om inte hn är ett pervo).
    Svår fråga. Nej det hade inte vart ok, men hellre det än att han har sex med någon annan tror jag. Nu tror jag han hade avstått sex eller kanske inte velat ha sex med mig i sådana fall, men jag vill ju ha sex med honom. Jag tror att jag hade velat det även om jag var förlamad.

    Det kanske inte är så sunt att säga såhär men jag har svårt att visa att jag gillar honom på andra sätt än sex. Det är han som är den mysiga och romantiska av oss, den som säger fina saker osv. Jag gillar att ha sex med honom och jag gillar att visa att jag tycker om honom och det gör jag med sex. Jag tror att även om jag skulle vara förlamad så vill jag ha sex med honom. Försöka ha det åtminstone.  
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Nej det han inte.) skrev 2019-12-12 17:16:26 följande:

    Svår fråga. Nej det hade inte vart ok, men hellre det än att han har sex med någon annan tror jag. Nu tror jag han hade avstått sex eller kanske inte velat ha sex med mig i sådana fall, men jag vill ju ha sex med honom. Jag tror att jag hade velat det även om jag var förlamad.

    Det kanske inte är så sunt att säga såhär men jag har svårt att visa att jag gillar honom på andra sätt än sex. Det är han som är den mysiga och romantiska av oss, den som säger fina saker osv. Jag gillar att ha sex med honom och jag gillar att visa att jag tycker om honom och det gör jag med sex. Jag tror att även om jag skulle vara förlamad så vill jag ha sex med honom. Försöka ha det åtminstone.  


    Du har rätt i att det är en mkt svår fråga.
  • Anonym (Frågvis)

    Intressanta svar, merparten av männen låter kvinnan ha sex utanför förhållandet medan kvinnorna till största del säger nej till samma sak.

    Vad drar man för slutsats av det? Att mannen är mera generösa och vill att kvinnan ska få ha det skönt medan kvinnorna, ja, de vill att om inte hon kan ha sex så ska ingen i förhållandet ha det..?

  • Anonym (Nej det han inte.)
    Anonym (Frågvis) skrev 2019-12-13 06:03:01 följande:

    Intressanta svar, merparten av männen låter kvinnan ha sex utanför förhållandet medan kvinnorna till största del säger nej till samma sak.

    Vad drar man för slutsats av det? Att mannen är mera generösa och vill att kvinnan ska få ha det skönt medan kvinnorna, ja, de vill att om inte hon kan ha sex så ska ingen i förhållandet ha det..?


    Slutsatsen du kan dra av det är att många av männen här är den typen av män som redan i dagsläget älskar att se på när deras fruar är med andra män. I sextrådarna kan du se detta om och om igen. Män som är på jobbet och njuter(?) av vetskapen att frun kommer vara kladdig från en annan man när han kommer hem. Sådana saker. Det representerar förhoppningsvis inte män i stort, utan bara män här.
  • MrFlex
    Anonym (Nej det han inte.) skrev 2019-12-13 07:47:58 följande:
    Slutsatsen du kan dra av det är att många av männen här är den typen av män som redan i dagsläget älskar att se på när deras fruar är med andra män. I sextrådarna kan du se detta om och om igen. Män som är på jobbet och njuter(?) av vetskapen att frun kommer vara kladdig från en annan man när han kommer hem. Sådana saker. Det representerar förhoppningsvis inte män i stort, utan bara män här.
    Nja...Jag köper inte det resonemanget. Min fru skulle redan nu "få" ha sex med någon annan under vissa omständigheter. Jag skulle dock inte alls tända på det skulle hon vara kladdig från en annan man skulle jag kräkas:D


  • Anonym (hm)
    Anonym (Frågvis) skrev 2019-12-13 06:03:01 följande:

    Intressanta svar, merparten av männen låter kvinnan ha sex utanför förhållandet medan kvinnorna till största del säger nej till samma sak.

    Vad drar man för slutsats av det? Att mannen är mera generösa och vill att kvinnan ska få ha det skönt medan kvinnorna, ja, de vill att om inte hon kan ha sex så ska ingen i förhållandet ha det..?


    Det kan vara så att män generellt har lättare att skilja på sex och kärlek.
  • Anonym (Absolut!)

    Skulle jag bli oförmögen så skulle jag absolut vilja att hon hade sex med någon annan!

  • New  Dawn
    Aniiee skrev 2019-12-11 20:03:33 följande:

    Nu ska jag vara lite ond, va, men varför skulle man behöva vara totalförlamad för att vara för sjuk för att kunna eller för den delen VILJA ha sex? Självklart finns det människor, jag ibland dem, som skulle sätta partnen fri sexuellt om denne exempelvis hade..... en jobbig cancer+behandling.....  Bara för att det är fysiskt möjligt att ha sex kanske det inte är önskvärt av någon anledning.

    Men jag är ju så jävla pragmatisk också att jag kan se ett fysiskt behov som något just fysiskt.


    Först och främst tycker jag inte att du är ond. Självklart kan du säga emot mig om du har en annan åsikt. Skulle aldrig i livet tänka att det handlar om att vara ond?!?!? Detta är ett debattforum. Det är normalt att ha olika åsikter.

    För det andra så ställde jag frågor om vilket tillstånd TS tänkte sig, för rent parktiskt är det få tillstånd som omöjliggör alla former av sex. Men ja, däremot kan olika sjukdomar hindra sexlust och delvis funktion, och enligt min personliga åsikt (som du inte behöver hålla med om) känns det både sorgligt och främmande om ens partner skulle ha sex med någon annan om nu sexlusten minskar pga cancersjukdom (eller behandling av denna).

    För det tredje ser jag inte sex som något fysiskt behov. Onani är något fysiskt däremot. Att ha sex med någon annan, tror jag för många är väldigt mycket mentalt också. Att vara nära någon annan människa, dela upplevelsen, känna sig attraherad, bli bekräftad. Mötet med en annan människa och att samverka i varandras njutning och kroppar är mer än bara fysiskt. Du får naturligtvis tycka att det är rent fysiskt, men för mig och många andra är det mycket känslor inblandade när man har sex.

    Om du, eller andra, har sex med fler redan som "friska", är det ju inte något konstigt att det sker även om det även uppstår medicinska hinder.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Intressant)

    Gammal tråd jag vet men, spännande ändå att män är så tillåtande. 30 av 37 män säger ja just nu. Är väl kanske inget säkert statistiskt underlag men ändå intressant.

    Frågade min man för skojs skull och han sa oxå ja. Däremot har jag svårt att se mig själv faktiskt vara med någon annan om det kom till det någon gång. Skulle kännas helkonstigt att va iväg och ligga med någon annan och sen komma hem till mannen igen.

  • theotherone

    I mitt nuvarande tillstånd skulle jag absolut inte kunna tänka mig att låta min fru vara med andra, och om hon skulle vara otrogen skulle det bli skilsmässa direkt.

    Men om jag skulle bli helt oförmögen att ha sex är det en annan sak. Å ena sidan hade det bara varit egoistiskt av mig att förvänta mig att hon skulle behöva leva i celibat resten av livet. Å andra sidan så är hon väldigt ointresserad av sex med mig redan i dagsläget, så om jag hade blivit förlamad och hon sedan förvandlats till värsta nymfomanen fast med någon annan, så vet jag inte riktigt hur bra det hade gått för vårt förhållande då.

  • Anonym (Inte OK)

    Jag skulle inte tycka det var OK att hon gick till nån annan. Då splittras det som bara skulle vara mellan oss, ett unikt band, upp. Då är det ett viktigt område som bara varit mellan oss, som inte längre är det. Då knyter hon et band med någon annan. Om hon inte går till någon annan finns bandet på ett sätt ännu kvar mellan oss även om vi inte  har sex-alternativt har sex på andra sätt än tidigare.

  • Anonym (.)

    Det var den fånigaste fråga jag läst på länge.
    Man kan göra som otaliga familjelivsrunkare  och har sex med sig själv.

  • Anonym (Bärt)

    Vi kan inte ha vaginalt samlag sedan min fru fick strålbehandlling mot livmodercancer. Vi fortsätter ändå att ha sex, på olika sätt. Jag saknar att komma in i henne, men skulle inte vara otrogen. 

    Om hon däremot skulle föreslå det själv och kanske till och med föreslå vem jag skulle ligga med så kanske jag skulle vilja det.

    Om jag blir inkapabel så får hon ha sex med någon annan, men jag vill inte att hon frågar om det eller berättar om det. Utom om vi båda är på plats så jag får se henne njuta av honom.

  • Bjoer
    Anonym (Frågvis) skrev 2019-12-13 06:03:01 följande:

    Intressanta svar, merparten av männen låter kvinnan ha sex utanför förhållandet medan kvinnorna till största del säger nej till samma sak.

    Vad drar man för slutsats av det? Att mannen är mera generösa och vill att kvinnan ska få ha det skönt medan kvinnorna, ja, de vill att om inte hon kan ha sex så ska ingen i förhållandet ha det..?


    Du kan inte dra några slutsatser alls eftersom du inte har någon aning om ifall de som svarar är en representativ grupp. Det kan ju lika gärna vara så att män som gillar swinging dras till den här typen av trådar och att du därför får den här fördelningen.
Svar på tråden Om du blir oförmögen att ha sex - får din partner ligga med andra?