• Anonym (H)

    Från vilken vecka kan man göra ett könsultraljud?

    På min BM-mottagning vägrar de säga könet vilket jag fick erfara förra graviditeten. Det resulterade i att jag byggde upp en bild av bebisen som en flicka, men ut kom en pojke. Jag blev så ställd och mådde så dåligt, det tog mig säkert 3 månader av antidepressiva innan jag ens kunde byta blöja på honom. Var så deprimerad och kunde inte knyta an alls. Min man förstod inte alls och vi var nära att gå skilda vägar pga det. Jag har asperger och väldigt svårt för plötsliga förändringar eller när jag är inställd på en sak och den sen ändrar sig. Psykologen jag gick hos var övertygad om att min reaktion bottnade i detta.

    Jag vill verkligen inte utsätta mig för samma ska igen. Så nu undrar jag från vilken vecka man kan göra ett privat könsultraljud?

  • Svar på tråden Från vilken vecka kan man göra ett könsultraljud?
  • Anonym (Vafan)

    Sätt inte ett barn till världen om du inte kan älska barnet för vad det är trots felaktiga könsdelar enligt ditt tycke.

    Hur kan du göra så mot ditt lilla barn?! Vägra ta hand om barnets basala behov för den lilla hade snopp!!!?

    Inte ett dugg synd om dig. Förstår att man inte vill säga vad det blir för kön.

    Sök hjälp för dina problem istället för att ha förväntningar på dina barns könsorgan.

    Google har svar på din fråga.

  • Cheescake

    Efter RUL brukar man kunna boka in könsultraljud. Oftast får man ta det privat. Men inte heller könsultraljud är 100%säkert. Så kanske bäst att du inte gör könsultraljud och inte får några förväntningar.

  • Anonym (+)

    Jag håller med ovanstående. Du behöver få bukt med de där problemen först. Det händer att bm ser fel på ul och i ett sånt scenario skulle du ju kollapsa helt. Eller tänk om barnet visar sig vara sjukt eller födas för tidigt. Hur skulle du klara det om du har så här svårt för när det inte blir som du tänkt dig?

    Skärpning!

  • Anonym (.....)

    Jisses va sjukt.... Och alltid dessa pojkar som vissa ratar. Skylla på en diagnos, nä den köper jag inte

  • Anonym (....)

    Fast man kan ju inte bli gravid och bara acceptera att det blir en flicka. Väljer man att sätta ett barn till världen får man älska det lika mkt oavsett kön.

  • Anonym (H)
    Anonym (Vafan) skrev 2019-12-10 23:03:42 följande:

    Sätt inte ett barn till världen om du inte kan älska barnet för vad det är trots felaktiga könsdelar enligt ditt tycke.

    Hur kan du göra så mot ditt lilla barn?! Vägra ta hand om barnets basala behov för den lilla hade snopp!!!?

    Inte ett dugg synd om dig. Förstår att man inte vill säga vad det blir för kön.

    Sök hjälp för dina problem istället för att ha förväntningar på dina barns könsorgan.

    Google har svar på din fråga.


    Herregud

    Jag fick ju en chock. Människor reagerar på de mest oväntade sätt då. Jag hamnade i en förlossningsdepression. Sluta anklaga. ?Sök hjälp? ja det var ju det jag gjorde. Nu tänker jag förebyggande
  • Anonym (Vafan)
    Anonym (H) skrev 2019-12-11 04:29:25 följande:

    Hejdå lämnar tråden nu


    Gör det, du flyr igen. Grattis. Skaffa inte barn. Det kommer du längst med.
  • Physalis

    Kan du inte backa ett steg från flicka/pojke till barn? Att du förbereder dig på att barn kommer helt enkelt. För det är ju massor som man inte vet om barnet och förlossningen innan som du inte verkar behöva mentalisera innan. Huruvida barnet har hår, vilken färg, ögonfärg, längd och vikt, hälsotillstånd, vilken dag barnet kommer, hur lång tid förlossningen tar mm.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Från vilken vecka kan man göra ett könsultraljud?