• Anonym (Really?!)

    Nästan alla män skulle vara otrogna om dom fick chansen?!

    Jag vet inte vart jag hörde det. Men kan det verkligen vara så?

    Om man tänker rent biologiskt så var det nog positivt för mänsklighetens överlevnad för män att vara promiskuösa och sprida sin säd.

    Nuförtiden är idealet att man är civiliserat monogam.

    Men ni upptagna eller gifta män, är det verkligen så? Om världens vackraste kvinna skulle börja flörta med er och det inte blev några negativa konsekvenser, skulle ni nappa och ha sex med den kvinnan då?

  • Svar på tråden Nästan alla män skulle vara otrogna om dom fick chansen?!
  • Anonym (Ja)

    Min erfarenhet är att det är så. Män vill sprida sin säd så mycket som möjligt och befrukta så många som möjligt, det är en biologisk instinkt.

    Många män tänker "fitta som fitta" och skulle i princip kunna ligga med vilken kvinna som helst om han inte fått sex på länge.

  • Anonym (Margareta)

    Med tanke på hur många gifta män som öppet flirtar på både krogen, jobbet, gymmet etc så förvånar mig det inte det minsta..

    Och alla tjejer/kvinnor som faller till höger och vänster för gifta män och är älskarinnor...

    Jag är medelålders kvinna och finns på Mötesplatsen och det vimlar av upptagna män där helt öppet.

  • Anonym (kvinna)

    Jag skulle oxå ligga med andra än min man om det varit socialt accepterat. De flesta va mina gifta tjejkompisar tycker likadant.

  • Håkan på Öland
    Nästan alla män skulle vara otrogna om dom fick chansen?!

    Nej du, där har du helt fel! Nu kan jag iof sig inte uttala mig om andra män av naturliga orsaker, men i de två längre förhållande jag haft, som var och ett varat i över 10 år, så hade otrohet från min sida ALDRIG NÅGONSIN KOMMIT PÅ TAL!

    Jag älskade min fru över allt annat och jag var oerhört sexuellt attraherad av henne så någon otrohet hade aldrig någonsin varit aktuell.

    PUNKT SLUT!
  • Håkan på Öland
    Giftskåneman skrev 2019-12-11 13:08:57 följande:

    Men om du ställt samma fråga till kvinnor?


    Jag förutsätter att TS är en kvinna och på det sättet vill förnedra mannen och på det sättet visa att det alltid är HAN som är SKURKEN. Rätta mig om jag har fel.

    Frågan man kan ställa sig är ju i så fall om alla män som är otrogna är otrogna med singelkvinnor eller om de är otrogna med andra gifta kvinnor? I så fall är ju kvinnan lika STOR SKURK som mannen. Cool
  • Giftskåneman
    Håkan på Öland skrev 2019-12-11 13:19:32 följande:

    Jag förutsätter att TS är en kvinna och på det sättet vill förnedra mannen och på det sättet visa att det alltid är HAN som är SKURKEN. Rätta mig om jag har fel.

    Frågan man kan ställa sig är ju i så fall om alla män som är otrogna är otrogna med singelkvinnor eller om de är otrogna med andra gifta kvinnor? I så fall är ju kvinnan lika STOR SKURK som mannen. 


    Högst troligt
  • Anonym (S)

    Jag har haft 3 längre relationer med kvinnor och blivit bedragen i alla 3! Tvivlar mycket på att män är mer benägna att bara otrogna än kvinnor.

  • Anonym (Älskarinna)

    Jag är medlem på flera dejtingsidor och det är väldigt många gifta män som söker sex
    Har varit älskarinna till 6 gifta män genom åren...

  • Anonym (Älskarinna)

    Glömde tillägga att jag tror ändå att det är flest kvinnor som är otrogna mot sina män. 

  • Anonym (Really?!)
    Håkan på Öland skrev 2019-12-11 13:19:32 följande:

    Jag förutsätter att TS är en kvinna och på det sättet vill förnedra mannen och på det sättet visa att det alltid är HAN som är SKURKEN. Rätta mig om jag har fel.

    Frågan man kan ställa sig är ju i så fall om alla män som är otrogna är otrogna med singelkvinnor eller om de är otrogna med andra gifta kvinnor? I så fall är ju kvinnan lika STOR SKURK som mannen. 


    Jag vill inte alls förnedra någon eller göra någon till skurk. Det var en ärlig undran som jag haft.

    Skurken är väl snarare tjejen som kastar sig över den gifta mannen. Eller den som faller för frestelsen.

    Den frågan du ställer är också intressant! Hur vanlig är otrohet egentligen bland både gifta kvinnor och män? Jag menar sådana män och kvinnor som inte aktivt letar efter någon att vara otrogen med och som inte är med i diverse dejtingsajter.
  • smulpaj01

    I så gott som alla mina förhållanden (utom första och senaste) har männen varit otrogna. Då jag aldrig någonsin varit otrogen själv har jag varit väldigt naiv och inte sett signalerna eller vetat om det då det pågick. "Som man känner sig själv....behandla andra...."

    Det som är gemensamt mellan dessa män är att ingen av dem (utom den första som var trogen) anses särskilt snygga och "populära" bland tjejer/kvinnor medans jag själv anses vara väldigt attraktiv. Därav är en av mina teorier att dessa män tar chansen när de får den medan jag alltid kan om jag vill och därav låter bli. Inte bara därav såklart, men försöker förklara tydligt.

  • annabellelee
    Giftskåneman skrev 2019-12-11 13:08:57 följande:

    Men om du ställt samma fråga till kvinnor?


    Kvinna. Jag älskar min man och har valt att vara med honom för att det är honom jag vill ha. Skulle jag vilja ligga runt hade jag förblivit singel.
  • Anonym (Olof)

    Verkligen inte. Men allt för många(även kvinnor), det är en helt naturlig följd av ett degraderat samhälle.

Svar på tråden Nästan alla män skulle vara otrogna om dom fick chansen?!