• Anonym (Varför)

    Varför älskar vänstern massinvandring?

    Som rubriken lyder...

  • Svar på tråden Varför älskar vänstern massinvandring?
  • Håkan på Öland

    Vänstern blundar för allt ifrån islamistiska terrorister, IS-anhängare, skottlossningar, bombattacker, mord, misshandel, hedersmord, våldtäkter, tafsande på tjejer, bilbränder, personrån osv. Medans vår svenska välfärd och sjukvård håller på att totalt kollapsa. Behöver jag nämna fler orsaker?

    Sverige har fler skottlossningar på våra 10 miljoner medborgare än vad Tyskland har med sin tiodubbla befolkning.

  • Anonym (Varför)
    Håkan på Öland skrev 2019-12-11 12:58:48 följande:

    Vänstern blundar för allt ifrån islamistiska terrorister, IS-anhängare, skottlossningar, bombattacker, mord, misshandel, hedersmord, våldtäkter, tafsande på tjejer, bilbränder, personrån osv. Medans vår svenska välfärd och sjukvård håller på att totalt kollapsa. Behöver jag nämna fler orsaker?

    Sverige har fler skottlossningar på våra 10 miljoner medborgare än vad Tyskland har med sin tiodubbla befolkning.


    Frågan är varför dom väljer att blunda?
  • Håkan på Öland
    Anonym (Varför) skrev 2019-12-11 13:02:47 följande:
    Frågan är varför dom väljer att blunda?
    Syftar på på vänstern dvs Vänsterpartiet eller på vänsterblocket?

    Du får nog vänta och se om någon från vänsterblocket vågar svara men sannolikheten är stor att de krupit under sten och väntar på bättre tider? Eller har de redan börjat skämmas ner till fotknölarna?
    Kanske de väntar tills nästa riksdagsval när förhoppningsvis SD har kommit till makten och försöker reda upp i byken. Enl nyhetssändningarna i SVT i måndags har 27% av S röstarna gått över till SD. Så SD kanske blir det "nya" socialdemokraterna?

    Ja, man kan bara skratta... eller gråta åt eländet.
  • Anonym (Varför)
    Håkan på Öland skrev 2019-12-11 13:12:43 följande:

    Syftar på på vänstern dvs Vänsterpartiet eller på vänsterblocket?

    Du får nog vänta och se om någon från vänsterblocket vågar svara men sannolikheten är stor att de krupit under sten och väntar på bättre tider? Eller har de redan börjat skämmas ner till fotknölarna?

    Kanske de väntar tills nästa riksdagsval när förhoppningsvis SD har kommit till makten och försöker reda upp i byken. Enl nyhetssändningarna i SVT i måndags har 27% av S röstarna gått över till SD. Så SD kanske blir det "nya" socialdemokraterna?

    Ja, man kan bara skratta... eller gråta åt eländet.


    Syftar på hela vänsterblocket.
  • Konservativ

    1.en vilja att hjälpa kombinerat med ovilja att vara hård mot de mam uppfattar som svaga.

    2. en uppfattning att uländer och deras invånare inte klarar av att ordna sin egen tillvaro. alltså en (omedveten) uppfattning om tredjevärlden människor som underlägsna.

    3. frankfurtermarxismen utpekar västvärlden som roten till allt ont i världen. därför hatar vänstern Västvärlden. också för att vänstern traditionellt hatar västvärlden från kalla krigets dagar.

  • Anonym (Högerhänt)

    Inte bara vänstern som älskar det. Många andra som har ett ogillande till Sovjet-Sverige och 2-kanals TV. Det finns inget värre än en stat som inte utvecklas.

  • Anonym (Onödigt)

    Jag förstår att det sannolikt är helt onödigt att svara eftersom denna fråga är som att diskutera från olika planeter.

    Jag kan bara svara för mig själv. Jag älskar visserligen inte massinvandring men jag är vänstervriden så kan nog svara ändå. Att jag inte ställer mig mot invandringen har att göra med min människosyn i grund och botten. Jag anser att alla är lika mycket värda och att alla bör ha rätt att fly sitt land. Jag förnekar inte att invandringen påverkar vårt samhälle negativt när så mycket människor med helt andra kulturer och värderingar kommer samtidigt, särskilt första åren, innan folk kommit i arbete osv så kostar de naturligtvis mer än det smakar. Jag förnekar inte heller att den ökade brottsligheten i stor grad har med invandringen att göra, och den frågan är komplex eftersom brott som begås inte bara har med värderingar att göra utan även med sociala förutsättningar osv. Oavsett orsak så begår inte alla invandrare brott och att dra alla över en kam där är samma sak som att vi lika gärna kan dra alla män över en kam, det är fortfarande stor skillnad mellan hur kvinnor vs män som blir dömda för brott än vad det är mellan svenska män och invandrarmän sist jag kollade. Jag tänker också att varför ska oskyldiga människor drabbas så hårt av krigen i världen som de gör om de inte kan fly utan att vi andra oskyldiga ska påverkas alls? Jag är beredd att betala mer i skatt, jag är beredd att ha det lite sämre för att någon annan ska ha det lite bättre. I detta land med dessa höga skatter har jag trots allt möjlighet att bo stort och fint vid havet nära en av våra största städer, två fina bilar, båt, reser varje år. Vi var engagerade i ensamkommande när det begav sig för några år sedan, jobbar med människor ute i samhället och lever inte i någon skyddad verkstad. Vi kan alltid göra mer, det håller jag med om, skriver det innan någon annan skriver det. Men motstånd möter motstånd och inskränkthet är inte hållbart i ett samhälle på lång sikt är min tro. Jag är inte upplagd för diskussion i denna frågan och kommer inte svara mer men ville dela med mig av en orsak som svar på frågeställningen ovan.

  • Anonym (Varför)

    Tråden fick inte så mycket svar :)

  • Johan H
    Anonym (Varför) skrev 2019-12-11 12:38:11 följande:

    Som rubriken lyder...


    För att vänstern är idioter. De är bara titta överallt där vänstern styr eller har styrt Nordkorea, Kuba, Venezuela, gamla DDR, Rumänien, Sovjetunionen, Kina mfl.
    Att vänster idioter inte kan ser detta mönster gör dom till idioter. Därför röstar idioter fel och de som har något bakom pannbenet röstar rätt.
Svar på tråden Varför älskar vänstern massinvandring?