• Anonym (Naivitet)

    När ska kvinnor sluta göra sig beroende av män?

    Detta gäller såklart inte alla men alltför många. Det är anno 2019 och en del kvinnor gör sig beroende av en man. Ofta ekonomiskt genom att tex vara hemmafru. Varför?

  • Svar på tråden När ska kvinnor sluta göra sig beroende av män?
  • Anonym (Myndig)

    För att vuxna människor lever och gör som de vill. Om du inte vill-fine. Men andras liv styr du inte över.

  • Anonym (A)
    Anonym (Naivitet) skrev 2019-12-11 15:41:17 följande:

    Detta gäller såklart inte alla men alltför många. Det är anno 2019 och en del kvinnor gör sig beroende av en man. Ofta ekonomiskt genom att tex vara hemmafru. Varför?


    Vissa människor har inte så mycket konsekvenstänk. De tänker aldrig/sällan på vad deras val får för konsekvenser.
  • Mandel

    Är inte ett dugg svårt att förstå att en del vill vara hemma och vara med sina barn när de är små och sedan tycker att det är bekvämt och blir kvar år ut och år in.
    Att man är beroende av mannen är en biverkning i det hela.

    Jag provade, men blev galen av brist på vuxenkontakt fast jag var delägare i ett företag och jobbade hemifrån under tiden som jag hade småbarn...
    Sökte mig en halvtidstjänst i stan för att komma hemifrån och hade företaget kvar och sedan sökte jag en heltidstjänst och skötte min del av företaget på kvällar och helger. Har sålt min del i företaget och lämnat maken och lever numera som ensamstående mamma i egen villa.
    Är skadad för livet av mina år hemma och vägrar nästan till och med ha semester för jag får panik av ensamheten som det innebär...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • riboflavin

    Jag ser inget fel i att vara hemmafru/man, men man får ju se till att ha någon slags plan B, och inte som du säger helt förlita sig på sin partner.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Glinda från Oz

    Jag har aldrig hört talas om någon som är hemmafru i Sverige. 

  • Anonym (S)

    Är du möjligtvis en kränkt man med dålig ekonomi? Om du inte själv har en kvinna som gör sig beroende av dig så förstår jag inte varför du bryr dig om hur andra lever.

  • Anonym (S)
    riboflavin skrev 2019-12-11 16:15:17 följande:

    Jag ser inget fel i att vara hemmafru/man, men man får ju se till att ha någon slags plan B, och inte som du säger helt förlita sig på sin partner.


    Det finns inte ens något som heter hemmaman.
  • Anonym (Naivitet)
    Anonym (S) skrev 2019-12-11 16:37:25 följande:

    Är du möjligtvis en kränkt man med dålig ekonomi? Om du inte själv har en kvinna som gör sig beroende av dig så förstår jag inte varför du bryr dig om hur andra lever.


    Det är tröttsamt att man inte kan ställa en generell fråga utan att få kränktkortet mot sig! Nej jag är varken kränkt eller en man om det nu är så viktigt att veta! Men blev du kränkt av att jag ställde frågan kanske? Lite perspektiv på frågan är ju aldrig fel..
  • BurningDiamond
    Anonym (Myndig) skrev 2019-12-11 15:51:58 följande:

    För att vuxna människor lever och gör som de vill. Om du inte vill-fine. Men andras liv styr du inte över.


    Problemet uppstår när jag (du, alla andra skattebetalare) tvingas fota notan. En individ som väljer att stå utanför samhället borde inte ha rätt att få del av samhällets resurser i efterhand.
Svar på tråden När ska kvinnor sluta göra sig beroende av män?