• Anonym (Ts)

    Hur funkar arbetsgivarintyg.nu? Ansöka till a kassa

    Jag ska ansöka till a kassa och behövde ett arbetsgivarintyg. Tänkte kontakta min arbetsgivare och fråga om hon kan skriva det via arbetsgivare.nu. Men måste jag säga att hon ska skicka det till a kassan? eller vad händer sen? Skickas det automatiskt eller ska jag göra något sen? Det går ju inte att logga in som arbetare på arbetsgivarintyg.nu så meningen kan ju inte vara att jag ska skicka det vidare när det hamnat där?

  • Svar på tråden Hur funkar arbetsgivarintyg.nu? Ansöka till a kassa
  • Anonym (sul sul)

    Jag har inte använt det själv men enligt sidan står det:

    "Om du är arbetstagare.
    Har du fått ett arbetsgivarintyg som du ska godkänna och skicka till din a-kassa finns det nu en ny, smidig funktion som vi rekommenderar att du använder:
    Logga in på Mina sidor i den a-kassa du är medlem/ansluten i. Där hittar du nu alla dina digitala arbetsgivarintyg som din arbetsgivare skickat in. Du får mer information när du loggar in på Mina sidor.

    Är du ännu inte medlem/ansluten till en a-kassa kan du fortfarande logga in på Arbetsgivarintyg.nu och hämta intyget. Se rubrik ?Logga in som arbetstagare? i menyn. Vi rekommenderar datoranvändning för tjänsten."

    Så jag tolkar det som att du kommer hitta intyget på din A-kassas "Mina sidor". Där du säkert kan godkänna eller vad du nu kommer behöva.

    Det går även att logga in på arbetsgivarintyg.nu. Man får trycka på den 3 strecken i ena hörnet där det står Meny och längst ner står det "Logga in som arbetstagare"

Svar på tråden Hur funkar arbetsgivarintyg.nu? Ansöka till a kassa