• Anonym (Kfkf)

    Värk i armarna och benen

    Hej

    Gör ungefär ett halvår sen började jag få ont i armarna och benen i några dagar, sedan släppte det. Så höll det på med några mån mellanrum.

    Men nu så har inte värken släppt, har haft ont i 3 månader i streck. Det enda som hjälper mot värken är diklofenak. Inte vanliga Alvedon. Det gör liksom ont inuti, på nåt sätt. Det molvärker och blir mycket värre när jag sitter still.

    Det gör inte ont om jag trycker på områdena eller något sånt. Är så orolig. Vad kan det bero på?

  • Svar på tråden Värk i armarna och benen
  • Anonym (Kfkf)
    Anonym (H) skrev 2019-12-11 21:40:18 följande:

    Varför har du inte sökt för detta?


    Det har jag, men de skyller på ångest.
  • Pentra

    Låt läkare undersöka dig igen; och, under tiden bör du pröva med B-vitamintillskott. Brist på B12 ger värk i skelettet, i armar och ben, likt växtvärk. Vid dagligt tillskott av B12, eller ett B-vitaminkomplex innehållande B12, så bör symptomen ha gått tillbaka, iaf till viss del, inom ett par veckor. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Sjukgymnast)

    Har du varit hos en sjukgymnast? Testa det annars. Jag hade molande värk som inte kändes som att det var någon muskel eller så och funderade mycket på reumatism så jag har riskfaktorer för detta, men blev hjälpt av de övningar jag fick hos sjukgymnasten.

  • Anonym (Gah!)
    Pentra skrev 2019-12-11 22:26:41 följande:
    Låt läkare undersöka dig igen; och, under tiden bör du pröva med B-vitamintillskott. Brist på B12 ger värk i skelettet, i armar och ben, likt växtvärk. Vid dagligt tillskott av B12, eller ett B-vitaminkomplex innehållande B12, så bör symptomen ha gått tillbaka, iaf till viss del, inom ett par veckor. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Men nu får du ge dig!! Vitaminer är inte lösningen på precis alla sjukdomar som finns. Det är det ENDA svaret du ger i alla trådar oavsett sjukdom! Dessutom i höga doser som inte alls är bra om man inte har brist. Människor som äter varierad kost har inte brist på vitaminer/mineraler. Undantag de som har riklig mens, gravida och de som sällan solar sommartid.
  • Anonym (??)
    Anonym (Gah!) skrev 2019-12-12 22:26:08 följande:

    Men nu får du ge dig!! Vitaminer är inte lösningen på precis alla sjukdomar som finns. Det är det ENDA svaret du ger i alla trådar oavsett sjukdom! Dessutom i höga doser som inte alls är bra om man inte har brist. Människor som äter varierad kost har inte brist på vitaminer/mineraler. Undantag de som har riklig mens, gravida och de som sällan solar sommartid.


    Men tanke på att ts har en annan tråd om andra problem också så kan nog vitaminer/mineraler hjälpa henne en hel del. Det handlade inte bara om värk i armar och ben...
  • Anonym (Kfkf)
    Anonym (Gah!) skrev 2019-12-12 22:26:08 följande:

    Men nu får du ge dig!! Vitaminer är inte lösningen på precis alla sjukdomar som finns. Det är det ENDA svaret du ger i alla trådar oavsett sjukdom! Dessutom i höga doser som inte alls är bra om man inte har brist. Människor som äter varierad kost har inte brist på vitaminer/mineraler. Undantag de som har riklig mens, gravida och de som sällan solar sommartid.


    Jag har brist på d vitamin zink och magnesium. D vitamin har de flesta brist på. Men jag förstår hur du menar. Det är ju inte så bra att ta för mkt. Men det är lugnt för min del.
  • Anonym (Kfkf)
    Anonym (??) skrev 2019-12-13 06:41:45 följande:

    Men tanke på att ts har en annan tråd om andra problem också så kan nog vitaminer/mineraler hjälpa henne en hel del. Det handlade inte bara om värk i armar och ben...


    Många skriver ju oftast anonymt här. Så att veta säkert vem som gjort trådarna kan man ju inte veta.
  • Anonym (Kfkf)
    Pentra skrev 2019-12-11 22:26:41 följande:

    Låt läkare undersöka dig igen; och, under tiden bör du pröva med B-vitamintillskott. Brist på B12 ger värk i skelettet, i armar och ben, likt växtvärk. Vid dagligt tillskott av B12, eller ett B-vitaminkomplex innehållande B12, så bör symptomen ha gått tillbaka, iaf till viss del, inom ett par veckor. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Tack för tipset. Kan inte överskott av d vitamin också ge värk? Har för mig det.
    Anonym (Sjukgymnast) skrev 2019-12-12 12:07:06 följande:

    Har du varit hos en sjukgymnast? Testa det annars. Jag hade molande värk som inte kändes som att det var någon muskel eller så och funderade mycket på reumatism så jag har riskfaktorer för detta, men blev hjälpt av de övningar jag fick hos sjukgymnasten.


    Nej det har jag inte, det skulle kanske kunna hjälpa. Har inte tänkt på det. Tack för tipset.
  • Anonym (*)
    Anonym (Kfkf) skrev 2019-12-13 11:17:06 följande:
    Många skriver ju oftast anonymt här. Så att veta säkert vem som gjort trådarna kan man ju inte veta.
    Fast i ditt fall vet vi ju, för du har inte förnekat det, vilket du skulle göra om det inte var du.


  • Anonym (??)
    Anonym (Kfkf) skrev 2019-12-13 11:17:06 följande:

    Många skriver ju oftast anonymt här. Så att veta säkert vem som gjort trådarna kan man ju inte veta.


    Haha ibland spelar det ingen roll om det är anonymt..syns lång väg att det är samma. Inte såå troligt att två personer samma dag skriver om att de har haft värk i armar och ben som började för 6 månader sedan och haft ont nu i 3 månader i streck. Skillnaden är bara att i andra tråden så la du till att du hade endometrios och förstoppning.
  • Anonym (Kfkf)

    Någon annan som kan ha en tanke om vad det kan bero på?

  • Anonym (Kfkf)

    Kan fysisk inaktivitet skapa värk i ben och armar? Jag var tidigare väldigt inaktiv, tyvärr pga ångest. Men nu senare har jag börjat träna löpning mycket och gymträning.

Svar på tråden Värk i armarna och benen