• Anonym (Hej)
    Wed 11 Dec 2019 23:46
    257 visningar
    4 svar
    4
    257

    Lån trots betalningsanmärkning

    Hej, jag har betalat av skulder hos fogden men har dessvärre anmärkning kvar där i 3 år. Har lån kvar på CSN men inga andra skulder. Försökt ta lån på varenda sida då jag har 0kr och får inte lön förens nästa månad då jag precis börjat jobba. Provat alla sidor som går men blir nekad överallt. Någon som har nått tips vart man kan låna 5000 kr ifrån? Alla tips uppskattas då jag inte ens har råd med mat och ingen anhörig som kan hjälpa. Elaka kommentarer undanbedes tack..

  • Svar på tråden Lån trots betalningsanmärkning
  • Anonym (.)
    Wed 11 Dec 2019 23:51
    #1

    Som du själv upptäckt så har du inte kreditvärdighet nog att få lån, alla tar en kreditupplysning. Sälj något, panta, dumpstra, kontakta kyrkan och soc för akuta matpengar, få med i någon skänkessida på fb etc. De flesta av oss kan överleva länge på det som finns o kyl/frys/skafferi, inventera och planera.

  • Anonym (Ritva­)
    Thu 12 Dec 2019 07:44
    #2

    Be om matkasse i någon kyrka tex svenska kyrkan. De kan hjälpa en månad om det behövs.

  • Thu 12 Dec 2019 08:11
    #3
    Anonym (Hej) skrev 2019-12-11 23:46:20 följande:

    Hej, jag har betalat av skulder hos fogden men har dessvärre anmärkning kvar där i 3 år. Har lån kvar på CSN men inga andra skulder. Försökt ta lån på varenda sida då jag har 0kr och får inte lön förens nästa månad då jag precis börjat jobba. Provat alla sidor som går men blir nekad överallt. Någon som har nått tips vart man kan låna 5000 kr ifrån? Alla tips uppskattas då jag inte ens har råd med mat och ingen anhörig som kan hjälpa. Elaka kommentarer undanbedes tack..


    Pantbanken
    Släkt och vänner
  • Thu 12 Dec 2019 12:17
    #4

    Be om förskott på lönen.

Svar på tråden Lån trots betalningsanmärkning