• Anonym (Undra­r)
    Thu 12 Dec 2019 13:16
    94 visningar
    5 svar
    -2
    5
    94

    Hur noggrann är du med platsen?

    Finns massa lediga platser och iakttog just en som kom från serveringen köra iväg en som tydligen satt jag på hens plats trots massa lediga.

    Gör ni sånt eller hade ni bara satt er nån annanstans?

  • Svar på tråden Hur noggrann är du med platsen?
  • Anonym (???)
    Thu 12 Dec 2019 14:21
    #1

    Platser var? På restaurang,buss,tåg,perrong? Du får nog utveckla lite om du vill ha svar.

  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Thu 12 Dec 2019 14:27
    #2
    Anonym (???) skrev 2019-12-12 14:21:51 följande:

    Platser var? På restaurang,buss,tåg,perrong? Du får nog utveckla lite om du vill ha svar.


    Båt.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Thu 12 Dec 2019 14:29
    #3

    Och ?jag? hade visst autocorrect lagt till, det var inte jag som satt på platsen. Såg felet först nu.

  • Anonym (Rebec­ca)
    Thu 12 Dec 2019 14:34
    #4
    Anonym (Undrar) skrev 2019-12-12 13:16:21 följande:

    Finns massa lediga platser och iakttog just en som kom från serveringen köra iväg en som tydligen satt jag på hens plats trots massa lediga.

    Gör ni sånt eller hade ni bara satt er nån annanstans?


    Och? Förstår inte problemet. Har man bokat en plats finns det kanske en anledning till varför man ville sitta just där. Vill personen sitta på "sin" plats ska hen såklart få göra det och den andre får hitta sig en ny. 

    Stannar man dessutom på flera stationer (som t.ex. med tåg) är det ju ännu mer förståeligt att personen vill sitta på platsen hen bokat och inte riskera behöva byta under resans gång.
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Thu 12 Dec 2019 14:51
    #5
    Anonym (Rebecca) skrev 2019-12-12 14:34:37 följande:

    Och? Förstår inte problemet. Har man bokat en plats finns det kanske en anledning till varför man ville sitta just där. Vill personen sitta på "sin" plats ska hen såklart få göra det och den andre får hitta sig en ny. 

    Stannar man dessutom på flera stationer (som t.ex. med tåg) är det ju ännu mer förståeligt att personen vill sitta på platsen hen bokat och inte riskera behöva byta under resans gång.


    Man väljer inte plats mer än om man vill sitta i för eller akter.
Svar på tråden Hur noggrann är du med platsen?