• Anonym (Kaffedraken)

    Hon blev muslim.

    Jag förstår ingenting längre. Min närmsta vän vägrar prata med mig. Vi växte upp tillsammans (Jag gick i samma klass som hennes storebror) våra föräldrar känner varandra etc etc.

    Den här tjejen har varit min bästa vän och typ själsfrände hela mitt liv. Har stått vid hennes sida alltid hela tiden.

    Sen träffade hon en kille o blev kär och nu har hon konverterat till islam och använder slöja. Hon säger att det är hennes val men vet ej egentligen. Blev sur för att jag frågade varför hon använde slöja och om han tvingat henne.

    För ett tag sen berättade jag för henne att jag har känslor för henne och hon bröt typ kontakten med mig då och påstod att det var i respekt för killen hon träffat. Hon blev arg för att jag har känslor för henne, som om jag kan rå för det.

    Jag har försökt prata med henne. Ringt, skickat sms, skrivit på Facebook, Instagram och skickat mail. Hon blockar mig överallt. Vägrar prata. Ber mig lämna henne ifred. Så jag lämnar henne ifred i flera veckor men sen blir hon arg direkt igen så fort jag hör av mig.

    Vet inte riktigt hur jag ska försöka nå henne vill liksom inte förlora henne för all framtid.

  • Svar på tråden Hon blev muslim.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hon vill uppenbarligen inte ha kontakt med dig. Respektera det. Du kan inte tvinga någon att vara din vän.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hon har tydligt sagt ifrån att hon inte vill ha kontakt med dig längre eller vara med dig. Hon har till och med blockat dig och du fattar inge vinken! Du ska låta henne vara! Inte ta kontakt! Knte göra något! Hon vill inte vara vän med dig längre och det får du acceptera vare sig du vill eller inte.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är ledsen men hon ser dig inte som sin bästa vän längre, hon väljer sin kille över dig, det suger säkert men du får ta det för vad det är. Men för hennes skull bör du sluta med dina psykfallstendenser. Det låter som du bombarderat henne, fortsätter du sådär kommer antingen en arg pojkvän höra av sig eller så kommer hon ansöka om kontaktförbud.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Varför berättade du att du var kär i henne när hon var upptagen?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är 38 år och hon är några år yngre. Jag har ju känt henne hela hennes liv och det mesta av mitt. Hon har varit som en syster för mig. Hur en sån relation bara kan upphöra eller hur man bara kan kasta en sån relation förstår inte jag.

    Visste väl att jag kanske skulle kunna förstöra något när jag sa att jag hade känslor för henne men inte att hon skulle bryta kontakten. Hon hanterar det som om jag har begått ett brott.

    Har bett att iallafall få en förklaring och hon säger att hon redan har förklarat flera gånger men det har hon inte gjort utan blockerar mig överallt ifrån. När jag ringde från skyddat nummer på jobbet la hon på innan jag knappt hann säga vem det var. Märkligt beteende och det får mig att undra om det är va hon själv vill eller om han säger att hon inte får prata med mig.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (X) skrev 2019-12-12 23:40:06 följande:

    Varför berättade du att du var kär i henne när hon var upptagen?


    Dom träffades snabbt jag hann inte med riktigt och sen blev det tjafs mellan oss för att jag frågade om slöjan. Hon frågade varför jag ifrågasatte hennes val så då kände jag väl att jag ville vara ärlig och berätta vad jag kände.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Fråga) skrev 2019-12-12 23:44:29 följande:

    Jag är 38 år och hon är några år yngre. Jag har ju känt henne hela hennes liv och det mesta av mitt. Hon har varit som en syster för mig. Hur en sån relation bara kan upphöra eller hur man bara kan kasta en sån relation förstår inte jag.

    Visste väl att jag kanske skulle kunna förstöra något när jag sa att jag hade känslor för henne men inte att hon skulle bryta kontakten. Hon hanterar det som om jag har begått ett brott.

    Har bett att iallafall få en förklaring och hon säger att hon redan har förklarat flera gånger men det har hon inte gjort utan blockerar mig överallt ifrån. När jag ringde från skyddat nummer på jobbet la hon på innan jag knappt hann säga vem det var. Märkligt beteende och det får mig att undra om det är va hon själv vill eller om han säger att hon inte får prata med mig.


    Det är inte hon som har ett märkligt beteende, det är du. Du dödade er relation när du sa att du gillade henne. Er relation baserades på att ni var två barndomskompisar, notera kompisar, nu kan ni inte vara kompisar eftersom du är intresserad av henne. Det är då direkt olämpligt av henne att umgås eller ha kontakt med dig eftersom hon är i ett annat seriöst förhållande. Sen beter du dig som en psykfall som försöker kontakta henne så maniskt. Låt henne vara, ge henne andrum. Vill hon kontakta dig om ett år så kanske hon gör det, men som det är nu får du snällt leva utan henne.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Fråga) skrev 2019-12-12 23:44:29 följande:

    Jag är 38 år och hon är några år yngre. Jag har ju känt henne hela hennes liv och det mesta av mitt. Hon har varit som en syster för mig. Hur en sån relation bara kan upphöra eller hur man bara kan kasta en sån relation förstår inte jag.

    Visste väl att jag kanske skulle kunna förstöra något när jag sa att jag hade känslor för henne men inte att hon skulle bryta kontakten. Hon hanterar det som om jag har begått ett brott.

    Har bett att iallafall få en förklaring och hon säger att hon redan har förklarat flera gånger men det har hon inte gjort utan blockerar mig överallt ifrån. När jag ringde från skyddat nummer på jobbet la hon på innan jag knappt hann säga vem det var. Märkligt beteende och det får mig att undra om det är va hon själv vill eller om han säger att hon inte får prata med mig.


    Ditt beteende som du beskriver här är jävligt obehagligt.
    Ser du inte det själv?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Friendzonen) skrev 2019-12-12 23:53:19 följande:

    Det är inte hon som har ett märkligt beteende, det är du. Du dödade er relation när du sa att du gillade henne. Er relation baserades på att ni var två barndomskompisar, notera kompisar, nu kan ni inte vara kompisar eftersom du är intresserad av henne. Det är då direkt olämpligt av henne att umgås eller ha kontakt med dig eftersom hon är i ett annat seriöst förhållande. Sen beter du dig som en psykfall som försöker kontakta henne så maniskt. Låt henne vara, ge henne andrum. Vill hon kontakta dig om ett år så kanske hon gör det, men som det är nu får du snällt leva utan henne.


    Så du menar att jag aldrig skulle ha sagt att jag tycker om henne mer än en vän? Varför då? Det har ju ingenting med vår vänskapsrelation att göra. Varför måste den ena relationen utesluta den andra?

    Sen varför är det olämpligt att umgås eller ha kontakt med mig bara för jag tycker om henne? Hon tycker ju uppenbarligen inte om mig mer än en vän så vad är problemet då?

    Tycker inte jag är manisk utan visar att jag bryr mig och vill ha henne i mitt liv.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Fiona M skrev 2019-12-12 23:55:08 följande:

    Ditt beteende som du beskriver här är jävligt obehagligt.

    Ser du inte det själv?


    På vilket sätt är det obehagligt?
Svar på tråden Hon blev muslim.