• Etttvåtrehjälp

    Mens 10+ dagar

    Hej

    Idag har jag haft blödning i 10 dagar och fattar inte vad min kropp håller på med. Demensen började med 6 dagar med bara brun/röda flytningar för att sen bli lite mer dag 7-9. Idag på dag 10 har jag fått rikligt och riktigt ont. Jag har tagit gravtest, alla negativa. Vad händer?

    Jag funderar på om jag inte ska räkna de första dagarna som mens, men när ska jag då utgå ifrån? Vi planerar att börja försöka bli gravida under denna cykel.

  • Svar på tråden Mens 10+ dagar
  • zey

    Jag hade i alla fall inte räknat de första 6 dagarna som mens, utan som spottings. Mensens första dag är när det kommer blod på riktigt (ej flytningar). Fick lära mig det när vi höll på med hela ivf processen.

    Hade eventuellt räknat dag 10 som första dagen (beroende på hur mycket som kom innan).

  • Etttvåtrehjälp

    Funderade också på om jag skulle räkna så, men i så fall hade jag en väldigt lång cykel, 41 dagar. Kan väll i och sig bero på att jag tänkt så mycket på det iom att vi vill bli gravida nu.

  • Jag är bara jag
    Etttvåtrehjälp skrev 2019-12-13 08:54:04 följande:
    Funderade också på om jag skulle räkna så, men i så fall hade jag en väldigt lång cykel, 41 dagar. Kan väll i och sig bero på att jag tänkt så mycket på det iom att vi vill bli gravida nu.
    Menscykeln styrs av hormoner- inte dina tankar!!
Svar på tråden Mens 10+ dagar