• Anonym (Skyldig?)

    Långdistans issues

    Hej!

    Jag har en jobbig situation som äter upp mig inifrån.

    Jag har ett förhållande med en man från usa och vi var i Mexico för en månad sen. Jag gör historien riktigt kort och konkret. Jag låg och tittade på ett klipp på hans telefon och skulle stänga ner men kom åt fel knapp för jag har ingen aning om hur den modellen fungerar. Jag såg att han var inne på en sida och jag såg bara at det var någon sexsida. Jag har INGA problem med att han är inne på såna sidor, inte alls! Imorse var jag nyfiken på vilken sorts sex han tittade på och mindes vad sidan hette. Jag kommer in på en swingers sida där han är registrerad! Han har tillochmed profilbild från den dagen han hämtade mig från flygplatsen!

    Till saken hör att jag inte tror han LETADE efter någon utan att han var medlem.

    Har jag totalt fel i att reagera starkt på detta? Han försvarar sig såklart och skickar bilder med ?bevis? på att han inte är aktiv.. jag är kluven, jag har bett om ursäkt tusen ggr att jag typ ?anklagade? honom för vad HAN uppfattar som att jag trodde han var otrogen. Problemet för mig sitter i att han ens registrerat sig på sidan.. det finns gott om porr med swingers på andra sidor än dating kan jag tycka.

    Önskar svar för jag känner mig så sjukt skyldig och dum och jag tror att han kommer lämna mig.

  • Svar på tråden Långdistans issues
  • Anonym (ååå)

    Jag har nog svårt att sätta mig in i tänket med en sån långdistansgrej. Jag tänker att eftersom ni har så långt emellan er så har ni skilda liv och det går inte att veta alls vad den andre gör. Det kräver väldigt stor tillit. 

  • Anonym (Skyldig?)
    Anonym (ååå) skrev 2019-12-13 12:50:49 följande:

    Jag har nog svårt att sätta mig in i tänket med en sån långdistansgrej. Jag tänker att eftersom ni har så långt emellan er så har ni skilda liv och det går inte att veta alls vad den andre gör. Det kräver väldigt stor tillit. 


    Oh ja, jag litar på honom! Problemet är att han nekade till att vara full medlem när det står klart o tydligt på hans profil att han betalat för att vara där..
  • Anonym (suck)

    Det här är varför man aldrig ska ha långdistansförhållanden... Karln ljuger dig rätt upp i ansiktet och ändå tycker det att det är du som gjort fel? Det är klart att du inte är den enda som han har sex med när ni bor på var sin sida av Atlanten, hur naiv får man vara ?

  • Anonym (Skyldig?)
    Anonym (suck) skrev 2019-12-13 13:12:44 följande:

    Det här är varför man aldrig ska ha långdistansförhållanden... Karln ljuger dig rätt upp i ansiktet och ändå tycker det att det är du som gjort fel? Det är klart att du inte är den enda som han har sex med när ni bor på var sin sida av Atlanten, hur naiv får man vara ?


    Nej om du kände honom skulle du inte säga så, tro mig när jag säger det. Det finns ärliga människor som är trogna - JAG är ett levande bevis på detta!
  • Anonym (***)
    Anonym (Skyldig?) skrev 2019-12-13 13:18:07 följande:
    Nej om du kände honom skulle du inte säga så, tro mig när jag säger det. Det finns ärliga människor som är trogna - JAG är ett levande bevis på detta!
    Fast inte ens du tror ju på honom. Du låter väldigt naiv. Om du tror att han är trogen dig så hade du ju aldrig sökt igenom sexsidan och sett att han var registrerad.

    Men om det är så att han är trogen, så släpp det. Vad är då ditt problem? Du litar på honom ju.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Skyldig?) skrev 2019-12-13 13:18:07 följande:
    Nej om du kände honom skulle du inte säga så, tro mig när jag säger det. Det finns ärliga människor som är trogna - JAG är ett levande bevis på detta!
    Ja du, så säger alla om sina partners innan de får reda på att de varit otrogna, och ni bor i helt olika länder och träffas sällan, du har ingen jävla aning om hur han verkligen är. Och han har fortfarande ljugit dig rätt upp i ansiktet, inser du inte att han med största sannolikhet ljugit om andra saker också ?
  • Anonym (Skyldig?)
    Anonym (suck) skrev 2019-12-13 13:26:25 följande:

    Ja du, så säger alla om sina partners innan de får reda på att de varit otrogna, och ni bor i helt olika länder och träffas sällan, du har ingen jävla aning om hur han verkligen är. Och han har fortfarande ljugit dig rätt upp i ansiktet, inser du inte att han med största sannolikhet ljugit om andra saker också ?


    Jag pratar med honom varenda dag via video och vi har varit ett par i ett år så jag vet hur han är och han skulle inte vara otrogen. Du har absolut en poäng om att han ljög.. frågan var hur folk skulle reagera..
  • Anonym (ååå)

    Fast du litar ju inte på honom, annars skulle du inte skrivit den här tråden över huvud taget ju? Då hade det inte varit ett problem för dig.

    jag skulle inte gilla att min partner hängde på någon form av sexsite eller kontaktsite. 

  • Anonym (Laura)

    Jag har också haft ett långdistansförhållande när vi bodde i olika länder, i helt olika tidszoner. Så ja, klart det KAN gå och man KAN vara trogna varandra. Men ärligt talat, jag skulle aldrig acceptera något sånt där. Det går liksom inte ihop. Varför skulle han betala för att vara där, ha en nytagen bild, fast ändå inte vara "aktiv"? Du hör ju själv hur det låter. 

    Jag skulle ana att han faktiskt varit eller tänkt vara otrogen och nu försöker skylla ifrån sig på dig nu när han blev påkommen. Du har ju redan märkt att han ljugit om att vara medlem. Varför skulle han inte kunna ljuga om varför han var där också?

  • Anonym (Skyldig?)
    Anonym (Laura) skrev 2019-12-13 14:03:51 följande:

    Jag har också haft ett långdistansförhållande när vi bodde i olika länder, i helt olika tidszoner. Så ja, klart det KAN gå och man KAN vara trogna varandra. Men ärligt talat, jag skulle aldrig acceptera något sånt där. Det går liksom inte ihop. Varför skulle han betala för att vara där, ha en nytagen bild, fast ändå inte vara "aktiv"? Du hör ju själv hur det låter. 

    Jag skulle ana att han faktiskt varit eller tänkt vara otrogen och nu försöker skylla ifrån sig på dig nu när han blev påkommen. Du har ju redan märkt att han ljugit om att vara medlem. Varför skulle han inte kunna ljuga om varför han var där också?


    Han är rätt och slätt otrogen?
  • Vargaflickan
    Anonym (Skyldig?) skrev 2019-12-15 00:19:52 följande:
    Han är rätt och slätt otrogen?
    Varför skulle han annars betala för att fortsätta vara medlem på sidan ? Han är bara tjurig på dig nu för att du kom på honom.
  • Anonym (H)
    Anonym (ååå) skrev 2019-12-13 14:02:45 följande:
    Fast du litar ju inte på honom, annars skulle du inte skrivit den här tråden över huvud taget ju? Då hade det inte varit ett problem för dig.

    jag skulle inte gilla att min partner hängde på någon form av sexsite eller kontaktsite. 
    +1
  • Anonym (Långdistans)

    Vill först säga att jag också är i långdistansförhållande och förstår att det kan bli extra tungt med vissa saker då.

    Jag har några frågor...

    1. Vad var det för site? Namn?

    2. Vad var det för bevis han hade för att han inte var aktiv där?

    3. Vad har ni för relation till porr annars, brukar ni prata om det?

    4. Har ni pratat om swinging någon gång, som en fantasi? Vet du om han gjort det innan med någon annan?

    5. Förstod jag det rätt att han blev medlem dagen ni sågs i Mexiko? Eller bara uppdaterade profilbilden?

    6. Har ni pratat om otrohet och vad som räknas som det någon gång? Jag tänker det kan finnas kulturella skillnader där... det märkte jag med min pojkvän.

  • Anonym (Långdistans)

    Sedan - går det ens vara otrogen via en swinger-sida? Swinging är ju för de i förhållande och i regel träffas man tillsammans med sin partner med ett annat par. Kanske han har fantasier om att göra det med dig men tror inte han kan vara otrogen själv via en sådan sida.

  • Anonym (Skyldig?)
    Anonym (Långdistans) skrev 2019-12-15 12:56:03 följande:

    Vill först säga att jag också är i långdistansförhållande och förstår att det kan bli extra tungt med vissa saker då.

    Jag har några frågor...

    1. Vad var det för site? Namn?

    2. Vad var det för bevis han hade för att han inte var aktiv där?

    3. Vad har ni för relation till porr annars, brukar ni prata om det?

    4. Har ni pratat om swinging någon gång, som en fantasi? Vet du om han gjort det innan med någon annan?

    5. Förstod jag det rätt att han blev medlem dagen ni sågs i Mexiko? Eller bara uppdaterade profilbilden?

    6. Har ni pratat om otrohet och vad som räknas som det någon gång? Jag tänker det kan finnas kulturella skillnader där... det märkte jag med min pojkvän.


    Hej, tack för att du faktiskt svarar med något mer än bara tala om för mig hur dum och naiv jag är..

    1. SDC.com heter den, det står för Seek, Discover, Connect.

    2. En bild på en ruta där man kan ?uppgradera? medlemsskap genom att betala mer, han påstår att han hade 14 dagars trial gratis. Till saken hör då att på profilsidan står det om man är trial member, full member eller lifetime member. Full member innebär att man betalat för 1,3 el 6 månader.. och på hans står det såklart full då.

    3. Ja vi pratar mycket om det, båda vet att vi tittar på det och det är något vi gillar hos varandra.

    4. Nej definitivt inte, jag har svårt att se honom med någon annan och han är likadan. Han var gift i 30 år innan hans fru gick bort och de utövade inte swinging..

    5. Det vet jag faktiskt inte, en jättebra fråga!!

    6. Både han och jag anser att ens prata med någon annan flörtigt inte är okej. Eller jag iallafall.....
  • Anonym (Skyldig?)
    Anonym (Långdistans) skrev 2019-12-15 12:57:59 följande:

    Sedan - går det ens vara otrogen via en swinger-sida? Swinging är ju för de i förhållande och i regel träffas man tillsammans med sin partner med ett annat par. Kanske han har fantasier om att göra det med dig men tror inte han kan vara otrogen själv via en sådan sida.


    Singlar är också medlemmar, vissa par vill bara ha en tredje person i samlivet.
  • Anonym (Ojdå)

    Först och främst ska jag bara säga att långdistans kan funka.


    (Vet det personligen, är nu gift med samma man.)


    Men i ditt fall så låter det som om han är otrogen. Om han är otrogen så tycker jag att det inte lönt att fortsätta med relationen. Det är redan extra jobb med långdistans utan otrohet inblandat. 


    Men i slutändan är det upp till dig att bestämma. 


     

  • Anonym (Skyldig?)
    Anonym (Ojdå) skrev 2019-12-15 16:11:26 följande:

    Först och främst ska jag bara säga att långdistans kan funka.

    (Vet det personligen, är nu gift med samma man.)

    Men i ditt fall så låter det som om han är otrogen. Om han är otrogen så tycker jag att det inte lönt att fortsätta med relationen. Det är redan extra jobb med långdistans utan otrohet inblandat. 

    Men i slutändan är det upp till dig att bestämma. 

     


    Ja, jag kan meddela i skrivande stund att jag lämnat honom. Tråden låter så kall men det här har varit det jobbigaste på mycket mycket länge..

    Så nu vet alla!
Svar på tråden Långdistans issues