• Anonym (Anna)

    Utsatt av min chef

    Vi hade möte igår på mitt jobb och saker kom upp. Det blev jobbigt stämning. Det blev ett utbyte mellan mig och chefen och andra så klart. Idag kom han in och ville ha ett förtydligande kring en sak jag sa. Jag tycker inte det är ok att jag ska uttala mig för hela gruppen. Känner mig utsatt. Tycker ni att jag överreagerar?

  • Svar på tråden Utsatt av min chef
  • MsFry
    Anonym (Anna) skrev 2019-12-13 16:53:39 följande:

    Vi hade möte igår på mitt jobb och saker kom upp. Det blev jobbigt stämning. Det blev ett utbyte mellan mig och chefen och andra så klart. Idag kom han in och ville ha ett förtydligande kring en sak jag sa. Jag tycker inte det är ok att jag ska uttala mig för hela gruppen. Känner mig utsatt. Tycker ni att jag överreagerar?


    Nej, han borde ha tagit det i enrum.
  • Anonym (???)
    Anonym (Anna) skrev 2019-12-13 16:53:39 följande:

    Vi hade möte igår på mitt jobb och saker kom upp. Det blev jobbigt stämning. Det blev ett utbyte mellan mig och chefen och andra så klart. Idag kom han in och ville ha ett förtydligande kring en sak jag sa. Jag tycker inte det är ok att jag ska uttala mig för hela gruppen. Känner mig utsatt. Tycker ni att jag överreagerar?


    Jag förstår inte riktigt tror jag. Ni hade ett möte och där blir saker sagda inför andra. Idag ville han ha ett förtydligande, ensamma eller inför gruppen? Eller menar du att det du skulle svara på skulle vara en åsikt för hela gruppen, men att det är du som framför den?
  • Anonym (??)

    Om du vågar stå för din åsikt, vad är då problemet?

  • Praktisk58

    Han vill veta vad du menade ?

    Vad är problemet ?

  • Anonym (Anna)

    Han tog det i enrum, han sa att han inte ville att jag skulle behöva stå till svars inför andra. Men jag vill helst inte stå till svars alls och det sa jag till honom. Det kändes som att jag skulle förklara vad hela gruppen menade och jag ensam vill inte stå för det.

  • Anonym (G)
    Anonym (Anna) skrev 2019-12-13 17:16:05 följande:

    Han tog det i enrum, han sa att han inte ville att jag skulle behöva stå till svars inför andra. Men jag vill helst inte stå till svars alls och det sa jag till honom. Det kändes som att jag skulle förklara vad hela gruppen menade och jag ensam vill inte stå för det.


    Du får väl säga vad du själv tycker och vara tydlig med att det är din åsikt, inte gruppens. Chefen kan fråga alla envar enskilt. Varför ducka nu?? Hur ska det annars kunna bli en förändring?
  • Praktisk58
    Anonym (Anna) skrev 2019-12-13 17:16:05 följande:

    Han tog det i enrum, han sa att han inte ville att jag skulle behöva stå till svars inför andra. Men jag vill helst inte stå till svars alls och det sa jag till honom. Det kändes som att jag skulle förklara vad hela gruppen menade och jag ensam vill inte stå för det.


    Du säger saker I ett gruppmöte som du inte vill stå för ?

    Och så tror du det är chefen det är fel på ?
  • Anonym (??)
    Anonym (Anna) skrev 2019-12-13 17:16:05 följande:

    Han tog det i enrum, han sa att han inte ville att jag skulle behöva stå till svars inför andra. Men jag vill helst inte stå till svars alls och det sa jag till honom. Det kändes som att jag skulle förklara vad hela gruppen menade och jag ensam vill inte stå för det.


    Fast om du inte ville stå till svars alls då förstår du väl själv att du inte borde öppnat mun från början?
  • MsFry
    Anonym (Anna) skrev 2019-12-13 17:16:05 följande:

    Han tog det i enrum, han sa att han inte ville att jag skulle behöva stå till svars inför andra. Men jag vill helst inte stå till svars alls och det sa jag till honom. Det kändes som att jag skulle förklara vad hela gruppen menade och jag ensam vill inte stå för det.


    Jaha, då förstår jag. Han kanske uppfattade dig som de som pratade mest? Chefen har inte gjort något fel. Han bad om ett förtydligande (rätt gjort som chef) och du borde då ha förklarat din ståndpunkt men också att du inte kan stå till svars för vad andra sa på mötet.
  • Jordfelsbrytaren
    MsFry skrev 2019-12-13 17:23:11 följande:

    Jaha, då förstår jag. Han kanske uppfattade dig som de som pratade mest? Chefen har inte gjort något fel. Han bad om ett förtydligande (rätt gjort som chef) och du borde då ha förklarat din ståndpunkt men också att du inte kan stå till svars för vad andra sa på mötet.


Svar på tråden Utsatt av min chef