• Anonym (ts)

    Så kallade ankläppar

    Verkar vara en allmän uppfattning om att sådana läppar är fula, och folk verkligen öser på med negativa ord, hur hemskt det ser ut osv. Men tänker någon någonsin på oss som faktiskt har sådana läppar an naturen? Det kanske inte är vanligt, men jag har det t ex, min pappa har likadant så det är ju ärftligt. De är stora och putar ut väldigt mycket helt enkelt, har själv tidigare tyckt att jag ser ut som en fisk t ex, eller en anka.. Har också fått frågan om jag gjort något med dem flera gånger. Men nu försöker jag istället se det positiva, dock är det ju inte lätt.  

    Men den intressanta frågan kanske är varför så pass många ändå eftersträvar den har sortens läppar, om det nu ser så förfärligt ut? 

  • Svar på tråden Så kallade ankläppar
  • Shameless
    Anonym (ts) skrev 2019-12-13 23:05:20 följande:

    Verkar vara en allmän uppfattning om att sådana läppar är fula, och folk verkligen öser på med negativa ord, hur hemskt det ser ut osv. Men tänker någon någonsin på oss som faktiskt har sådana läppar an naturen? Det kanske inte är vanligt, men jag har det t ex, min pappa har likadant så det är ju ärftligt. De är stora och putar ut väldigt mycket helt enkelt, har själv tidigare tyckt att jag ser ut som en fisk t ex, eller en anka.. Har också fått frågan om jag gjort något med dem flera gånger. Men nu försöker jag istället se det positiva, dock är det ju inte lätt.  

    Men den intressanta frågan kanske är varför så pass många ändå eftersträvar den har sortens läppar, om det nu ser så förfärligt ut? 


    Det ser väl inte förfärligt ut annat än när de är groteskt stora. Tror du överanalyserar lite grann.
  • Anonym (Sara)

    För att det finns enstaka kvinnor som tycker det är fint med anknäbbar. De vill ha det för de tycker det är snyggt.

    Själv tillhör jag majoriteten som tycker det är skitfult.

    Hade varit kul om du kunde lägga upp en bild på dina naturliga anknäbbar.

  • Praktisk58

    Rykten påstår att Anna Anka har läppförstoring.

    Andra rykten påstår att hen är släkt med Kalle.

    Ännu andra rykten påstår att hen är kvinna.

    .

    Det är inte alltid man vet allt påstås det.

  • Anonym (Skitfult)

    Skitfult med ankläppar. Onaturligt och plastigt

  • Anonym (Skitfult)
    Praktisk58 skrev 2019-12-13 23:12:23 följande:

    Rykten påstår att Anna Anka har läppförstoring.

    Andra rykten påstår att hen är släkt med Kalle.

    Ännu andra rykten påstår att hen är kvinna.

    .

    Det är inte alltid man vet allt påstås det.


    Hon är en kvinna?
  • Anonym (tobbe)

    Därför att det inte är snyggt och visst det finns dom som har större läppar naturligt men jag har då aldrig sett någon med ankläppar innan folk började fixa till dom så dom som hade större läppar såg naturliga ut det gör inte alla med ankläppar.

  • EmberEyes

    Du får nog lägga upp en bild på dina sk "naturliga ankläppar". Stora, putiga, naturliga läppar har väldigt lite (om ens något) gemensamt i utseende med artificiella ankläppar.

  • Anonym (Undrar)
    EmberEyes skrev 2019-12-13 23:26:05 följande:

    Du får nog lägga upp en bild på dina sk "naturliga ankläppar". Stora, putiga, naturliga läppar har väldigt lite (om ens något) gemensamt i utseende med artificiella ankläppar.


    Runt munnen ?
  • Anonym (H)

    Fast du förstår ju inte skillnaden. Ankläppar är överfyllda med fillers och se ser fake och tillgjort ut. Normala fylliga läppar ser inte ut som ankläppar hur du än vrider och vänder på det..

  • Anonym (Fel)

    Människor som gör ankläppar gör dom ju väldigt sällan medvetet på det sättet. Det är otroligt lätt att blinstorleksblinda och fortsätter fylla då man ser något helt annat än vad man har. Sedan finns det ankläppar hos folk med mindre läppar och där handlar det oftast om dålig personal som fyller läpparna i fel form.

  • Barbro45

    Skillnaden mellan naturligt fylliga läppar och läppar som gjorts fylliga med fillers är att med naturliga läppar kan de små musklerna i dessa läppar förändra läpparnas form. Läpparna blir smalare när man ler, man kan göra grimaser. Med fillers orkar småmusklerna inte med de större läpparna och området runt munnen ger ett stelare intryck.

Svar på tråden Så kallade ankläppar