• Anonym (Anonym)

    Hur skulle ni tjejer tolka denna text?

    Detta är alltså min text på en dejtigsida. Vad jag vill förmedla är att jag vill söker en seriös relation och söker en tjej som har samma mål. Att jag är en lugn, stabil kille som tycker om att ha kul på mitt sätt. Jag vill vara en stor och viktig del av tjejens liv och mycket tid ska spenderas tillsammans men vi ska fortfarande ha våra egna hobbys och egna liv såklart.  

    " Hej! Jag är en 26 årig kille som hoppas kunna hitta min livspartner här och skapa en lycklig framtid med. Jag är endast ute efter något seriöst och letar efter en ganska specifik person som jag tror kommer passa i längden. 
    Jag är intresserad av att träffa en tjej som skulle beskriva sig själv som en introvert och som en ärlig person som sätter mycket värde i kommunikation, öppenhet och förståelse i en relation. En tjej som har ett leende på läpparna och som har lätt till skratt och som inte är så rastlös och behöver göra nya saker hela tiden för att ha kul eller njuta av livet. 
    Du är förmodligen en tjej med några få personer i ditt liv men som du lägger extra mycket energi och kärlek åt. Du har inget intresse av att skaffa barn utan vill istället satsa på att ha en lycklig relation som många inte har idag. Du tycker att det är viktigt att dela värderingar med din partner och förstår att ett förhållande inte är en dans på rosor utan något man kämpar för och det blir vad man gör det till. 
    Om vi delar hobbys så vore det ett fint plus men det är inget krav.
    Jag är en gamer som spelar PC spel och tränar på gymmet några gånger i veckan. Kolla på Film och TV-serier är något jag gör mycket av och det är allt möjligt som kollas då. Andra intressen jag har är att laga mat, musik, kolla youtube och filosofi mm.
    Är du en nattuggla är det ett stort plus också :)
    Om du känner igen dig i min text så skulle jag gärna vilja lära känna dig. Har du några frågor om mig så fråga vad som helst så kommer jag att svara"
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Några få saker jag tvivlar på direkt är första meningen. Söker jag något seriöst så är det väl självklart en lycklig framtid jag är ute efter?
    Är osäker om jag borde beskriva hur tjejen är för det kan bli helt fel för många.
    Även sista stycket känns lite dumt att ha med men...

    Nu till frågan, hur skulle ni tolka denna text och vilken uppfattning om killen hade ni fått av en sådan text? Jag vill inte att det ska ge fel signaler. Är det något jag kan ändra eller ta bort? Tacksam för alla svar. 
    Förstår också att alla tolkar samma text olika. 
  • Svar på tråden Hur skulle ni tjejer tolka denna text?
  • Anonym (mmm)

    Innehållet är väl egentligen inget fel, jag tycker det är bra att man är så tydlig man kan både med vad man söker och hur man är själv, på men formen känns lite "sådär". Texten är som en jobbannons. Byt ut tjej mot "medarbetare" så förstår du nog vad jag menar. Du skulle också kunna förtydliga om du själv har de egenskaper du önskar att tjejen ska ha.

  • Anonym (Linda)

    Jag skulle inte ens läsa klart hela texten. Det är för långt!

    Och alldeles för krångligt. Det är en partner du söker, inte en hund med stamtavla.

    Det du berättar om och beskriver är sånt man tar reda på när man tar kontakt. Sånt som blir nyfikna frågor vartefter man skriver.

    Jag vet inte riktigt vad jag skulle skriva som svar. Du har liksom skrivit en typ av checklista. Jag vet inte riktigt vad som skulle mer göra mig nyfiken.

    Skriv inte allt på en gång. Det måste finnas något kvar att bli nyfiken på för de som läser.

  • Anonym (Mamma 41)

    Hmm, första 5 meningarna kanske går att korta ner något?

    Annars tycker jag det är bra att du är tydlig och vet vad du vill ha för tjej och berättar dina intressen.

    Det ska nog inte vara något problem att hitta din drömkvinna som delar dina intressen ????

  • Anonym (nn)

    Säger som den första, det är väldigt mycket jobbannons över det hela... Men jag tycker samtidigt man får en bra bild av vem du är och vad du vill ha vilket är positivt. Jag tycker eventuellt att du kan strunta i ordet "introvert", det sätter lite stämpel på det hela och du beskriver redan utförligt på andra sätt vad du föredrar och inte. 

    Jag tycker det är bra att du är ärlig med att du inte vill ha barn. Jag hoppas dock du förstår att det innebär att många kommer tacka nej till dig på grund av det och att du inte tar åt dig. 

    Men stort lycka till med att finna kärleken! 

  • Anonym (Gift tant)

    Du vill ha en introvert men öppen tjej. Du tror att andra ( som har barn)inte har en lycklig relation? Samtidigt så skriver du att en relation inte är en dans på rosor utan något man får kämpa för.

    Så du vill ha en relation som kräver hårt arbete för att vara lycklig? Det låter motsägelsefullt och bittert. Det låter som om du är avundsjuk på relationer i din omgivning och vill tro att dom inte är lyckliga. Skippa den biten.

    Jag är gift och har två barn med en man som är min motsats. Vi har dock aldrig behövt kämpa för vår relation. Att älska varandra och leva ihop är lika lätt som att andas.

    Du kommer nog aldrig träffa den rätte om du nöjer dig med relationer som inte naturligt är lyckliga och enkla.

  • Anonym (Gamer-girl)

    Lite långt, men jag hade helt klart svarat. Det är exakt som jag. Inkl samma intresse. Fast jag är 10år äldre än dig. Och upptagen.. men det finns säkert lediga kvinnor som passar dig. Tänk också på att den du minst anar kan vara den allra bäst kompatibla. Att ställa för många krav kan vara en nackdel i dejtingstadiet. Men i långa loppet får du vad du söker och slipper bli besviken. Har du tålamod så kan hon hitta dig om nått år :)

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Linda) skrev 2019-12-14 17:01:04 följande:

    Jag skulle inte ens läsa klart hela texten. Det är för långt!

    Och alldeles för krångligt. Det är en partner du söker, inte en hund med stamtavla.

    Det du berättar om och beskriver är sånt man tar reda på när man tar kontakt. Sånt som blir nyfikna frågor vartefter man skriver.

    Jag vet inte riktigt vad jag skulle skriva som svar. Du har liksom skrivit en typ av checklista. Jag vet inte riktigt vad som skulle mer göra mig nyfiken.

    Skriv inte allt på en gång. Det måste finnas något kvar att bli nyfiken på för de som läser.


    Jag gillar att skriva och läsa långa texter, men absolut inte föör långa men framförallt måste texten innehålla något som har betydelse eller som hjälper med dejtigprocessen. 
    Vissa saker jag skriver, absolut vore det bäst att ta när vi skriver med varandra eller under en träff. 

    Jag håller också med dig att man inte får skriva alltför mycket och det måste finnas massor av saker att bli nyfiken på och kunna fråga. 

    Däremot tycker jag det finns massor av frågor man kan ställa mig eller ämnen man kan ta vidare i en diskution. En tjej som skulle ha en liknande text skulle jag enkelt kunna hitta måånga frågor att ställa, men jag förstår att alla inte kan eller orkar. 

    Sist vill jag bara tillägga att det är tjejer som får välja och vraka. Jag är heller inte en kille med en 10a som utseende. Dvs en kort text om mig själv som person, intressen och lite vad jag söker som presentation och ett meddelande av en kille som är en 5a kommer inte få många tjejer intresserade tror jag. Framförallt jag som söker en väldigt specifik person som kanske är 1 på 5000. Denna tjej är heller inte någon som kommer skriva med 10-20+ personer utan 1-3 killar hon finner intressanta och vill ta vidare. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Linda) skrev 2019-12-14 17:01:04 följande:

    Jag skulle inte ens läsa klart hela texten. Det är för långt!

    Och alldeles för krångligt. Det är en partner du söker, inte en hund med stamtavla.

    Det du berättar om och beskriver är sånt man tar reda på när man tar kontakt. Sånt som blir nyfikna frågor vartefter man skriver.

    Jag vet inte riktigt vad jag skulle skriva som svar. Du har liksom skrivit en typ av checklista. Jag vet inte riktigt vad som skulle mer göra mig nyfiken.

    Skriv inte allt på en gång. Det måste finnas något kvar att bli nyfiken på för de som läser.


    Jag gillar att skriva och läsa långa texter, men absolut inte föör långa men framförallt måste texten innehålla något som har betydelse eller som hjälper med dejtigprocessen. 
    Vissa saker jag skriver, absolut vore det bäst att ta när vi skriver med varandra eller under en träff. 

    Jag håller också med dig att man inte får skriva alltför mycket och det måste finnas massor av saker att bli nyfiken på och kunna fråga. 

    Däremot tycker jag det finns massor av frågor man kan ställa mig eller ämnen man kan ta vidare i en diskution. En tjej som skulle ha en liknande text skulle jag enkelt kunna hitta måånga frågor att ställa, men jag förstår att alla inte kan eller orkar. 

    Sist vill jag bara tillägga att det är tjejer som får välja och vraka. Jag är heller inte en kille med en 10a som utseende. Dvs en kort text om mig själv som person, intressen och lite vad jag söker som presentation och ett meddelande av en kille som är en 5a kommer inte få många tjejer intresserade tror jag. Framförallt jag som söker en väldigt specifik person som kanske är 1 på 5000. Denna tjej är heller inte någon som kommer skriva med 10-20+ personer utan 1-3 killar hon finner intressanta och vill ta vidare. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Linda) skrev 2019-12-14 17:01:04 följande:

    Jag skulle inte ens läsa klart hela texten. Det är för långt!

    Och alldeles för krångligt. Det är en partner du söker, inte en hund med stamtavla.

    Det du berättar om och beskriver är sånt man tar reda på när man tar kontakt. Sånt som blir nyfikna frågor vartefter man skriver.

    Jag vet inte riktigt vad jag skulle skriva som svar. Du har liksom skrivit en typ av checklista. Jag vet inte riktigt vad som skulle mer göra mig nyfiken.

    Skriv inte allt på en gång. Det måste finnas något kvar att bli nyfiken på för de som läser.


    Jag gillar att skriva och läsa långa texter, men absolut inte föör långa men framförallt måste texten innehålla något som har betydelse eller som hjälper med dejtigprocessen. 
    Vissa saker jag skriver, absolut vore det bäst att ta när vi skriver med varandra eller under en träff. 

    Jag håller också med dig att man inte får skriva alltför mycket och det måste finnas massor av saker att bli nyfiken på och kunna fråga. 

    Däremot tycker jag det finns massor av frågor man kan ställa mig eller ämnen man kan ta vidare i en diskution. En tjej som skulle ha en liknande text skulle jag enkelt kunna hitta måånga frågor att ställa, men jag förstår att alla inte kan eller orkar. 

    Sist vill jag bara tillägga att det är tjejer som får välja och vraka. Jag är heller inte en kille med en 10a som utseende. Dvs en kort text om mig själv som person, intressen och lite vad jag söker som presentation och ett meddelande av en kille som är en 5a kommer inte få många tjejer intresserade tror jag. Framförallt jag som söker en väldigt specifik person som kanske är 1 på 5000. Denna tjej är heller inte någon som kommer skriva med 10-20+ personer utan 1-3 killar hon finner intressanta och vill ta vidare. 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-14 19:00:37 följande:
    Jag gillar att skriva och läsa långa texter, men absolut inte föör långa men framförallt måste texten innehålla något som har betydelse eller som hjälper med dejtigprocessen. 
    Vissa saker jag skriver, absolut vore det bäst att ta när vi skriver med varandra eller under en träff. 

    Jag håller också med dig att man inte får skriva alltför mycket och det måste finnas massor av saker att bli nyfiken på och kunna fråga. 

    Däremot tycker jag det finns massor av frågor man kan ställa mig eller ämnen man kan ta vidare i en diskution. En tjej som skulle ha en liknande text skulle jag enkelt kunna hitta måånga frågor att ställa, men jag förstår att alla inte kan eller orkar. 

    Sist vill jag bara tillägga att det är tjejer som får välja och vraka. Jag är heller inte en kille med en 10a som utseende. Dvs en kort text om mig själv som person, intressen och lite vad jag söker som presentation och ett meddelande av en kille som är en 5a kommer inte få många tjejer intresserade tror jag. Framförallt jag som söker en väldigt specifik person som kanske är 1 på 5000. Denna tjej är heller inte någon som kommer skriva med 10-20+ personer utan 1-3 killar hon finner intressanta och vill ta vidare. 
    Ska du skriva en text du gillar eller en text som gör att tjejer kontaktar dig?
Svar på tråden Hur skulle ni tjejer tolka denna text?