• Anonym (Ts)

    Hur rädd behöver man vara för Skatteverket?

    Alltså vågar man vara hundvakt svart och tjäna typ mellan 2000-4000 kr i månaden? Nu menar jag om man får det till sitt konto. Orkar inte hålla på med kontanter. Annars får jag betala skatt såklart, om det är en stor risk men skulle behöva pengarna...

  • Svar på tråden Hur rädd behöver man vara för Skatteverket?
  • EmberEyes
    Anonym (Ts) skrev 2019-12-14 16:51:26 följande:

    Alltså vågar man vara hundvakt svart och tjäna typ mellan 2000-4000 kr i månaden? Nu menar jag om man får det till sitt konto. Orkar inte hålla på med kontanter. Annars får jag betala skatt såklart, om det är en stor risk men skulle behöva pengarna...


    Varför tycker du att du förtjänar att blåsa mig och alla andra som betalar skatt?
  • Giftskåneman

    Nån kommer anmäla dig förr eller senare, då får du kvarskatt kanske på flera hundra tusen, beror på hur långt bak de kan bevisa nåt, sen kommer du åka dit för penningtvätt om du bara får in pengar på kontot varje månad

  • Anonym (Ts)
    EmberEyes skrev 2019-12-14 17:22:50 följande:

    Varför tycker du att du förtjänar att blåsa mig och alla andra som betalar skatt?


    Va? Jag har arbetat i många år, men är nu hemma pga olika skäl. Om jag ej kan vara hundvakt får jag gå till soc. Då får ni betala för mig istället. Kanske bättre?
  • Anonym (Ts)
    Giftskåneman skrev 2019-12-14 17:39:00 följande:

    Nån kommer anmäla dig förr eller senare, då får du kvarskatt kanske på flera hundra tusen, beror på hur långt bak de kan bevisa nåt, sen kommer du åka dit för penningtvätt om du bara får in pengar på kontot varje månad


    Nja det har jag svårt att tro. Gäller inga miljoner. Jag har fått in pengar via att sälja saker och på så sätt fått in lite pengar på mitt konto, sitter inte i fängelse än.
  • Giftskåneman
    Anonym (Ts) skrev 2019-12-14 18:21:42 följande:

    Nja det har jag svårt att tro. Gäller inga miljoner. Jag har fått in pengar via att sälja saker och på så sätt fått in lite pengar på mitt konto, sitter inte i fängelse än.


    Får du in en massa pengar varje månad som du inte kan förklara för banken rapporterar de dig.
  • Anonym (Ts)
    Giftskåneman skrev 2019-12-14 18:38:08 följande:

    Får du in en massa pengar varje månad som du inte kan förklara för banken rapporterar de dig.


    Fast det handlar inte om massa pengar. Jag ska vara hundvakt.
  • Anonym (F)

    Banken måste följa upp misstänkt penningtvätt, men med de summer du nämner, känns tveksamt att de skulle bry sig. Skatteverket vet inget om det här så länge inte banken polisanmäler dig.

  • Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2019-12-14 16:51:26 följande:

    Alltså vågar man vara hundvakt svart och tjäna typ mellan 2000-4000 kr i månaden? Nu menar jag om man får det till sitt konto. Orkar inte hålla på med kontanter. Annars får jag betala skatt såklart, om det är en stor risk men skulle behöva pengarna...


    Hur försörjer du dig annars? Om du deklarerar noll i övrigt ökar risken.

    Skulle någon i din närhet skvallra?
  • Anonym (Ts)
    Kjell2 skrev 2019-12-14 18:46:45 följande:

    Hur försörjer du dig annars? Om du deklarerar noll i övrigt ökar risken.

    Skulle någon i din närhet skvallra?


    Jag är arbetslös nu, väntar på a kassa (tar några månader) kommer få runt 3000 kr från dom pga inte arbetat heltid och endast grundersättningen.

    Nej, ingen skulle skvallra.
  • Kjell2
    Anonym (Ts) skrev 2019-12-14 18:57:51 följande:
    Jag är arbetslös nu, väntar på a kassa (tar några månader) kommer få runt 3000 kr från dom pga inte arbetat heltid och endast grundersättningen.

    Nej, ingen skulle skvallra.
    Det som i så fall kan dra till sig intresse från Skm är att du inte har inkomst och överlever ändå.

    Sannolikheten är nog rätt låg. Hänger på hur stor risk du är beredd att ta.
Svar på tråden Hur rädd behöver man vara för Skatteverket?