• Sat 14 Dec 2019 17:40
    3097 visningar
    17 svar
    17
    3097

    Vägra hembesök från BVC?

    Hej! Har någon här vägrat hembesök från BVC och vad hände isåfall? När min bebis föddes var det ingen som erbjöd hembesök, nej det lät mer såhär bvc sköterska: ?då kommer jag på hembesök den datumen? jag: ?jag kommer gärna till BVC istället? bvc sköterska: ?Då gör vi båda delarna, du får en tid någon dag senare att komma till BVC? ...!!!! Alltså. Jag vågade i det läget inte säga emot, hon lät så bestämd. Vet att om några månader blir det 8 månaders hembesök. Jag vill INTE en gång till. Därför undrar jag om någon här har vägrat trots att BVC sköterskan försökt tvinga er, blev ni anmälda till soc?

  • Svar på tråden Vägra hembesök från BVC?
  • Sat 14 Dec 2019 17:57
    #4

    Har ju redan tagit emot ett hembesök vid barnets födelse, tyckte inte om det, vill inte vara med om det igen. Tur ni har som inte blivit ?erbjudna? för det är inget erbjudande det handlar om det är tvång. :(

  • Sat 14 Dec 2019 18:20
    #8

    Tycker inte om främlingar i hemmet helt enkelt... förstår inte varför de får det att framstå som obligatoriskt om det nu är frivilligt, och som en sa i tråden så blir jag troligtvis socanmäld om jag vägrar?

  • Sat 14 Dec 2019 19:03
    #11

    Klart jag inte vägrar gå dit, problemet är att de inte FRÅGAR om just hembesök de säger att de SKA komma hem till en. Därför blir jag lite orolig för om bvc sköterskan försöker tvinga mig och jag då är bestämd med att så blir det inte? Är risken stor att hon anmäler då tror ni?

  • Sat 14 Dec 2019 20:06
    #15

    Skönt! Då ska jag bara stå på mig och säga att jag kommer dit istället och förklarar varför om hon undrar.

Svar på tråden Vägra hembesök från BVC?