• Anonym (Jj)

    Gå från slapp tjock till fit

    Hur gör man vart börjar man?jag vill gå ner 15-20 kg och stärka kroppen. Vill inte se ut som någon bodybilder men vill bli fit. Vart börjar jag!?

  • Svar på tråden Gå från slapp tjock till fit
  • Anonym (mumin)

    Bättre börja någonstans än ingenstans. Börjar man intressera sig och läsa på så brukar man under resans gång modifiera sin kost och träning flera gånger.

    När jag skulle bli fit efter en graviditet och utbrändhet så körde jag på LCHF och allsidig men enkel träning. Började promenera men gick rätt snabbt över till löpning. Simmade, gynnade, dansade etc. Efter ett halvår hade jag gått ner 10kg och såg rutor på magen.. :)

  • Smulicious

    Om du vill "bli fit" ska du lyfta tungt. Det finns ingen som helst risk att du "råkar" bli mer muskulös än du vill, att överhuvudtaget få synliga muskler som kvinna kräver hårt arbete under ganska lång tid.


    Att lyfta får dig inte att gå ned i vikt, det får du lösa med mat + vardagsmotion (promenader och sådant).

  • Anonym (Jj)
    Smulicious skrev 2019-12-14 18:21:16 följande:

    Om du vill "bli fit" ska du lyfta tungt. Det finns ingen som helst risk att du "råkar" bli mer muskulös än du vill, att överhuvudtaget få synliga muskler som kvinna kräver hårt arbete under ganska lång tid.

    Att lyfta får dig inte att gå ned i vikt, det får du lösa med mat + vardagsmotion (promenader och sådant).


    Jag vill främst ha snygga ben. Resten är ok bara lite mulligt vilket jag kan åtgärda med vikten. Är lite sugen på lchf ..
  • Elda86

    Börja med att ställa dig ett par frågor som hur mycket tid har du att träna? Gymmet eller hemma? Hur fungerar du bäst när det gäller mål? Behöver du ett prestations baserat mål eller mängd mål osv. Hitta ett bra upplägg som fungerat för dig på nätet eller kanske en app som mized för att komma igång. Kanske kan transportträningen vara någonting för dig att promenera eller jogga hem från jobbet så är halva träningen gjord

  • Anonym (Så gjorde jag)

    Jag har gått ner nästan 25 kg och även om mitt sätt kanske inte är det bästa så har det passat mig och min kropp!

    Jag började med naturdiets chokladshake, bara den och inget annat i 5 veckor, sedan gick jag över till lchf och träning. Sprang varannan dag och promenerade varannan samt körde lite lättare styrka hemma. Mina kilon försvann på 4 månader och nu 1.5 år senare håller jag vikten.

    Löpning ger grymt snygga ben, plankan ger snygg rygg och armar, squats ger en snygg rumpa. Jag behöver hitta det ultimata för magen men ett sånt där hjul man rullar ut med kombinerat med situps och plankan funkar någorlunda i alla fall.

    Att det typ är omöjligt för tjej att få för mycket muskler är skitsnack. Det är väldigt individuellt!!! Jag började på gym för drygt en månad sedan och får se upp med rygg, axlar och armar...

    Det viktigaste är i alla fall att du bestämmer dig, lycka till!!!

  • Anonym (Jj)
    Anonym (Så gjorde jag) skrev 2019-12-15 21:27:15 följande:

    Jag har gått ner nästan 25 kg och även om mitt sätt kanske inte är det bästa så har det passat mig och min kropp!

    Jag började med naturdiets chokladshake, bara den och inget annat i 5 veckor, sedan gick jag över till lchf och träning. Sprang varannan dag och promenerade varannan samt körde lite lättare styrka hemma. Mina kilon försvann på 4 månader och nu 1.5 år senare håller jag vikten.

    Löpning ger grymt snygga ben, plankan ger snygg rygg och armar, squats ger en snygg rumpa. Jag behöver hitta det ultimata för magen men ett sånt där hjul man rullar ut med kombinerat med situps och plankan funkar någorlunda i alla fall.

    Att det typ är omöjligt för tjej att få för mycket muskler är skitsnack. Det är väldigt individuellt!!! Jag började på gym för drygt en månad sedan och får se upp med rygg, axlar och armar...

    Det viktigaste är i alla fall att du bestämmer dig, lycka till!!!


    Tuuusen tack!!väldigt bra tips
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Jj) skrev 2019-12-14 17:45:08 följande:

    Hur gör man vart börjar man?jag vill gå ner 15-20 kg och stärka kroppen. Vill inte se ut som någon bodybilder men vill bli fit. Vart börjar jag!?


    Du kan börja direkt imorgon. Tänk på vad du äter, skippa godis, kakor, läsk osv. Börja motionera, har du dålig kondis, börja med promenader. 

    Det är bara att börja med det du kan. Promenader och låt bli att äta det som inte är bra. Under tiden kan du läsa på mer om både motion och bra matvanor. 

    Men inget händer om du inte gör något. Så börja direkt imorgon.
  • Anonym (Jj)
    Anonym (Lisa) skrev 2019-12-15 22:52:42 följande:

    Du kan börja direkt imorgon. Tänk på vad du äter, skippa godis, kakor, läsk osv. Börja motionera, har du dålig kondis, börja med promenader. 

    Det är bara att börja med det du kan. Promenader och låt bli att äta det som inte är bra. Under tiden kan du läsa på mer om både motion och bra matvanor. 

    Men inget händer om du inte gör något. Så börja direkt imorgon.


    Såååå rätt!! Vet inte vad jag går och väntar på! Är gröt bra till frukost? Med mjölk
Svar på tråden Gå från slapp tjock till fit