• Anonym (2 barnsmamman)

    Herregud, är jag gravid?

    Godkväll!

    Ligger här med världens ångest, ångest på grund av ovetskap och på grund av att jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har två barn på 2 och 4,5 år... det börjar med andra ord lugna ner sig lite med bärande och vakna nätter. Lite iallafall ;) Sedan nummer 2 föddes har vi kört avbrutet samlag på grund av att jag inte tål hormoner, och på grund av att jag av privata skäl inte kunnat sätta in kopparspiral... det har funkat bra och mensen har kommit mellan dag 32-37 varje månad. Vi började känna oss lite oroliga nu i och med att vi verkligen känner att vi är klara med barn, vi orkar inte en till har vi sagt. Så till denna mensen skulle komma har jag ordnat för att börja med ett p-piller som jag förhoppningsvis skulle klara av. Skulle enligt BM bara invänta mensen och sen börja... men nu är jag på dag 45, och inte någon jäkla mens i sikte :O

    Ömma bröstvårtor har jag också, vilket jag INTE brukar ha. Jag har tagit test i morse men det visade negativt... men jag är på dag 45 och brösten känns så himla gravida (jag har ju varit gravid 2 ggr förut). Hur som helst... hur fan ska jag tänka? Jag har ju tänkt att två är lagom, att vi inte orkar mer och att vi vill ge dom två vi redan har tid. Jag fattar att risken fanns... men det har liksom gått bra i två år och precis nu när jag tagit tag i preventivmedel så blir det såhär... OM jag nu är gravid, hur fan ska jag orka? Och har jag förstört för vår framtid? Är det jobbigt att ha 3 barn? Två känns övermäktigt vissa dagar...

    Och om jag inte är gravid som testet säger, varför kommer inte mensen? Och varför ömmar mina bröstvårtor så in i bombens?

  • Svar på tråden Herregud, är jag gravid?
  • Anonym (.)

    Avbrytet samlag är ju en bra preventivmedelsmetod..... not.

    Varför skriva denna tråd? Ingen kan svara på din fråga. Köp ett test istället

  • Anonym (hej)

    Vilka otrevliga svar du har fått hittills, supertråkigt!

    Jag har själv en 4 åring och tvillingar på precis 2 år fyllda, har ganska nyligen fått reda på att vi väntar en till :) Vi trodde att vi var försiktiga, hade bara sex på "säkra" perioder. Jag var bortrest mycket under November och hade enbart sex 3 dagar efter avslutad mens, brukar ha cyklar på 30-33 dagar.... så trodde INTE att jag var gravid.

    Men hur som, nu är jag iaf jätteglad och tänker att allt löser sig! Jag var även väldigt orolig när jag fick reda på att vi skulle få tvillingar, dom kom innan min första hann bli 2 år. Men det har gått hur bra som helst. Visst har det varit tuffa perioder, men jag brukar tänka "this too shall pass" :)

    Jag tror att du kommer klara det kanon om det visar sig att du är gravid! Man klarar mer än vad man tror å tänk så mycket nöje dom kommer ha av varandra! :)

  • Anonym (Möjligt)

    Min kompis tog flera graviditetstest men inte förrän i vecka sju visade de positivt. Så mycket möjligt att det är samma för dig.

    Ang att du inte tål hormoner. Samma här. Jag kan inte ha kopparspiral heller får pms gånger 1000.

    Vill tipsa om natural cycles det har fungerat super för mig!

Svar på tråden Herregud, är jag gravid?