• Anonym (Överr­eagera­r jag?)
    Sun 15 Dec 2019 00:15
    564 visningar
    22 svar
    22
    564

    9åring får inte vara på skolgården

    Jag skriver här för att jag inte riktigt vet hur eller ens om jag ska reagera på situationen. Hoppas på att få lite tips och råd!

    Min dotter på 9 år har en kompis i fjärde klass. Så när min dotter slutat skolan vill hon ibland vänta på sin kompis så de kan gå hem tillsammans.

    Häromdagen fick jag höra att rastpersonalen bett min dotter att gå från skolgården. Att hon får vänta utanför skolans område.

    Några barn hade också bett henne vara med och spela fotboll men personalen hade sagt att hon inte får vara på skolgården.

    Är det verkligen hela världen om en 9åring är på skolgården 30 min medan hon väntar på en vän?

    Är detta något jag bör skita i eller ta med skolan?

  • Svar på tråden 9åring får inte vara på skolgården
  • Anonym (:))
    Sun 15 Dec 2019 00:19
    #1
    +4

    Har hon slutat skolan och fritidsverksamhet pågår så får hon inte vara på skolans område. Det har med regler, ansvar, och försäkring att göra.

    Sen spelar det ingen roll vad föräldrar tycker, eller hur lite tid det handlar om. Fritids har ansvar för de som är inskrivna och då får inte icke inaktiva närvara.

  • Anonym (Friti­ds)
    Sun 15 Dec 2019 07:24
    #2
    Anonym (:)) skrev 2019-12-15 00:19:24 följande:

    Har hon slutat skolan och fritidsverksamhet pågår så får hon inte vara på skolans område. Det har med regler, ansvar, och försäkring att göra.

    Sen spelar det ingen roll vad föräldrar tycker, eller hur lite tid det handlar om. Fritids har ansvar för de som är inskrivna och då får inte icke inaktiva närvara.


    Precis så är det!
  • Anonym (G)
    Sun 15 Dec 2019 11:55
    #3
    Anonym (:)) skrev 2019-12-15 00:19:24 följande:
    Har hon slutat skolan och fritidsverksamhet pågår så får hon inte vara på skolans område. Det har med regler, ansvar, och försäkring att göra.

    Sen spelar det ingen roll vad föräldrar tycker, eller hur lite tid det handlar om. Fritids har ansvar för de som är inskrivna och då får inte icke inaktiva närvara.
    Sant
  • Sun 15 Dec 2019 12:20
    #4
    -1

    Var lite samma fjanterier när min 11 åriga dotter kom till skolan 30min innan hennes fritids öppnat på morgonen. Jag jobbade och hon hade ingen hemnyckel så hon var tvungen att gå när och småsyskonen gick.

    Skolan var öppen och fritids för dom små barnen(hennes syskon)men hennes fritids öppnade 08.00 utan undantag. Men hon var ju 11 år så ganska stor så hon brukade sitta i ljussalen i skolan i värmen med sin mobil och spela och kolla youtube i 30 min. Störde ingen och är en lugn stilla tjej så inte förstörde hon heller. 

    Men skolan(nej en av fritidspedagogerna) började bråka om att hon minsann skulle sitta UTE på skolgården och frysa mitt i vintern tills hennes fritids öppnade. För hon fick INTE vara inne i skolan av någon jävla anledning.

    Jag frågade vem som tar ansvsar för mitt barn om något händer henne under den halvtimmen? Om det kommer något jävla äckel och rövar bort henne i mörkret?

    Det hade dom inget svar på. Sa att hon var stor nog att klara sig själv. NEJ inte mot en vuxen man är hon stor nog svarade jag då. Jag bad dom sen dra åt helvete med sina sjuka jävla krav på att mitt barn ska sitta ute i kylan och behöva riskera sin egen säkerhet och att jag ska behöva känna mig orolig på mitt arbete pga jävla principer.

    Mailade rektorn som sa att hon självklart får gå in i skolan den halvtimmen sen mailade jag rektorns svar till idioten på fritids och sen blev haggan tyst.

  • Anonym (J)
    Sun 15 Dec 2019 12:38
    #5
    +3
    viseversa skrev 2019-12-15 12:20:18 följande:

    Var lite samma fjanterier när min 11 åriga dotter kom till skolan 30min innan hennes fritids öppnat på morgonen. Jag jobbade och hon hade ingen hemnyckel så hon var tvungen att gå när och småsyskonen gick.

    Skolan var öppen och fritids för dom små barnen(hennes syskon)men hennes fritids öppnade 08.00 utan undantag. Men hon var ju 11 år så ganska stor så hon brukade sitta i ljussalen i skolan i värmen med sin mobil och spela och kolla youtube i 30 min. Störde ingen och är en lugn stilla tjej så inte förstörde hon heller. 

    Men skolan(nej en av fritidspedagogerna) började bråka om att hon minsann skulle sitta UTE på skolgården och frysa mitt i vintern tills hennes fritids öppnade. För hon fick INTE vara inne i skolan av någon jävla anledning.

    Jag frågade vem som tar ansvsar för mitt barn om något händer henne under den halvtimmen? Om det kommer något jävla äckel och rövar bort henne i mörkret?

    Det hade dom inget svar på. Sa att hon var stor nog att klara sig själv. NEJ inte mot en vuxen man är hon stor nog svarade jag då. Jag bad dom sen dra åt helvete med sina sjuka jävla krav på att mitt barn ska sitta ute i kylan och behöva riskera sin egen säkerhet och att jag ska behöva känna mig orolig på mitt arbete pga jävla principer.

    Mailade rektorn som sa att hon självklart får gå in i skolan den halvtimmen sen mailade jag rektorns svar till idioten på fritids och sen blev haggan tyst.


    Du verkar var en fantastisk förälder att ha och göra med. Surprise! Det är såklart ditt eget jävla fucking ansvar att se till att din unge är trygg till det skolan börjar. Säger ju sig självt.
  • Anonym (J)
    Sun 15 Dec 2019 12:47
    #7
    +1
    viseversa skrev 2019-12-15 12:45:35 följande:

    Och du verkar vara totalt jävla dum i huvudet. Hon är trygg i skolan för hon får gå in i värmen. Vad är ditt problem. Idiot


    Haha :D alltså att du avlat fram 6 barn är ju inte klokt. Ska man ha så många barn är det ju bra om man har lite trevliga gener att föra vidare. Finns för mycket skräp i världen. Hoppas barnen trots allt blir trevligare än du.
  • Sun 15 Dec 2019 12:49
    #8
    +4
    viseversa skrev 2019-12-15 12:20:18 följande:

    Var lite samma fjanterier när min 11 åriga dotter kom till skolan 30min innan hennes fritids öppnat på morgonen. Jag jobbade och hon hade ingen hemnyckel så hon var tvungen att gå när och småsyskonen gick.

    Skolan var öppen och fritids för dom små barnen(hennes syskon)men hennes fritids öppnade 08.00 utan undantag. Men hon var ju 11 år så ganska stor så hon brukade sitta i ljussalen i skolan i värmen med sin mobil och spela och kolla youtube i 30 min. Störde ingen och är en lugn stilla tjej så inte förstörde hon heller. 

    Men skolan(nej en av fritidspedagogerna) började bråka om att hon minsann skulle sitta UTE på skolgården och frysa mitt i vintern tills hennes fritids öppnade. För hon fick INTE vara inne i skolan av någon jävla anledning.

    Jag frågade vem som tar ansvsar för mitt barn om något händer henne under den halvtimmen? Om det kommer något jävla äckel och rövar bort henne i mörkret?

    Det hade dom inget svar på. Sa att hon var stor nog att klara sig själv. NEJ inte mot en vuxen man är hon stor nog svarade jag då. Jag bad dom sen dra åt helvete med sina sjuka jävla krav på att mitt barn ska sitta ute i kylan och behöva riskera sin egen säkerhet och att jag ska behöva känna mig orolig på mitt arbete pga jävla principer.

    Mailade rektorn som sa att hon självklart får gå in i skolan den halvtimmen sen mailade jag rektorns svar till idioten på fritids och sen blev haggan tyst.


    Varför skaffade du henne inte en hemnyckel?
  • Anonym (J)
    Sun 15 Dec 2019 12:54
    #9
    +1
    Pope Joan II skrev 2019-12-15 12:49:16 följande:

    Varför skaffade du henne inte en hemnyckel?


    För då hade hon inte haft någon anledning att skrika på personalen :/
  • Sun 15 Dec 2019 12:56
    #10
    -2
    Anonym (J) skrev 2019-12-15 12:38:26 följande:
    Du verkar var en fantastisk förälder att ha och göra med. Surprise! Det är såklart ditt eget jävla fucking ansvar att se till att din unge är trygg till det skolan börjar. Säger ju sig självt.
    Eftersom vi har skolplikt. Så är det inte hennes "jävla fucking ansvar". Svar Nej. Det är skolans ansvar att ta hand om sina studenter och vara behjälpliga på bästa sätt. Sedan är det statens ansvar att kriminella inte vandrar på gatorna. Men staten verkar ha abdikerat och skolan också för den delen och då finns ingen skolplikt heller, vad som än står i någon mossig gammal bok. Det går inte att äta kakan OCH ha den kvar. Detta vet vilken idiot som helst.
  • Anonym (J)
    Sun 15 Dec 2019 13:09
    #11
    +2
    Kramklubba skrev 2019-12-15 12:56:28 följande:

    Eftersom vi har skolplikt. Så är det inte hennes "jävla fucking ansvar". Svar Nej. Det är skolans ansvar att ta hand om sina studenter och vara behjälpliga på bästa sätt. Sedan är det statens ansvar att kriminella inte vandrar på gatorna. Men staten verkar ha abdikerat och skolan också för den delen och då finns ingen skolplikt heller, vad som än står i någon mossig gammal bok. Det går inte att äta kakan OCH ha den kvar. Detta vet vilken idiot som helst.


    Skolplikt gäller såklart inte innan och efter skoltid. När skolan inte börjat och när skolan slutat har personalen noll ansvar för ditt barn. Det vet vilken idiot som helst.
Svar på tråden 9åring får inte vara på skolgården