• Anonym (Sårad)

    Att bryta överenskomna "regler" under trekant?

    Min sambo och jag har varit tillsammans i snart 7 år. Han har länge haft en fantasi om att bjuda in en tredje person i vårt sexliv(främst då tjej)

    Vi pratade mycket och länge om det och satte bl.a upp "regler" inför mötet.

    En utav de viktigaste för mig var: inga kyssar dom emellan! Sex är sex men kyssar är någonting intimare för mig och han hade inga problem med det.

    Vi mötte upp tjejen vi fått kontakt med, det kändes bra från början och vi hade det trevligt tillsammans, tills jag ser att dom mitt upp i alltihop ligger och kysser varandra.

    Allt bara rann av mig: kåtheten, glädjen över att allt kändes bättre än vad jag t.o.m förväntat mig, ruset allt bara försvann. Så vi fick helt enkelt avbryta alltihop, vilket var lite pinsamt...

    Vet inte om det var själva kyssandet eller att han bröt den regel jag faktiskt värnade mest om som sårade mest.

    När jag tog upp det sen så blev det storbråk. Han påstår att han glömde bort sig och tycker jag förstorar upp allt.

    Jag känner mig fruktansvärt ledsen just nu och vet inte hur jag ska känna/tycka om det.

    Gör jag för stort drama om att han struntade i vår "överenskommelse "?

    Visst, det hände "i stundens hetta" men jag tycker ändå att respekterar och bryr man sig om varann så är det ändå inget man glömmer, hur kåt man än är.

    Hjälp mig nu, hur skulle ni tänka och känna i min sits?

  • Svar på tråden Att bryta överenskomna "regler" under trekant?
  • Anonym (Äckel)

    Är han lika öppen för en kille till? Han ville bara ha tillåtelse att vara otrogen.

  • Zoegazz

    Det viktigaste av allt när man gör en sådan sak är ju tydliga regler och att man således följer dem så relationen inte tar skada. Han gjorde uppenbarligen inte detta och blir dessutom sur istället för att stå för att han gjorde fel och be om ursäkt. Låter väldigt omogen.

  • Anonym (Bättre utan relation)

    Mina erfarenheter är att det är bättre att prova trekant mm när man inte har känslor för någon av deltagarna, då uppstår inte sådana missöden.

    De gånger jag haft trekant har det varit när relationen är på väg att ta slut och det har varit sista sexet nästintill.

  • Giftskåneman
    Anonym (Äckel) skrev 2019-12-15 05:06:55 följande:

    Är han lika öppen för en kille till? Han ville bara ha tillåtelse att vara otrogen.


    Håll dig till trådens innehåll
  • Deeelicious

    Att man ens utsätter sin relation för en sån otroligt idiotisk sak är ju bara det helt sinnessjukt! Det värsta som skulle kunna hända har redan hänt, whatever! Fatta att fantasier och verklighet inte går hand i hand. Jag råder dig att göra slut med idioten, själv besöka en psykolog och ta hjälp att skaffa självförtroende så att du inte gör samma misstag igen. En normal människa fattar att sex med andra förstör kärleksrelationen.

  • Giftskåneman
    Deeelicious skrev 2019-12-15 09:22:57 följande:

    Att man ens utsätter sin relation för en sån otroligt idiotisk sak är ju bara det helt sinnessjukt! Det värsta som skulle kunna hända har redan hänt, whatever! Fatta att fantasier och verklighet inte går hand i hand. Jag råder dig att göra slut med idioten, själv besöka en psykolog och ta hjälp att skaffa självförtroende så att du inte gör samma misstag igen. En normal människa fattar att sex med andra förstör kärleksrelationen.


    Ett par är två personer, de göra som beslut, och nu kallar du mannen för idiot? Är du manshatare månne?
  • Anonym (Lite salt)

    Självklart håller man regler, det är ju därför man har regler. Om man får bryta dem i stundens hetta kan man ju strunta i dem. Självklart gjorde han fel och försöker nu smita undan ansvaret.

  • Anonym (LyckligFruSwing)
    Deeelicious skrev 2019-12-15 09:22:57 följande:

    Att man ens utsätter sin relation för en sån otroligt idiotisk sak är ju bara det helt sinnessjukt! Det värsta som skulle kunna hända har redan hänt, whatever! Fatta att fantasier och verklighet inte går hand i hand. Jag råder dig att göra slut med idioten, själv besöka en psykolog och ta hjälp att skaffa självförtroende så att du inte gör samma misstag igen. En normal människa fattar att sex med andra förstör kärleksrelationen.


    Jag och min mans relation har blivit bättre sedan vi började swinga. Alla är olika och det måste vi respektera. God jul!
  • Anonym (Äckel)
    Giftskåneman skrev 2019-12-15 09:38:44 följande:
    Ett par är två personer, de göra som beslut, och nu kallar du mannen för idiot? Är du manshatare månne?
    Vad är det med dig och ditt manshatare hit och dit. Inte konstigt att man hatar män när det finns såna som du. Obehaglig som satan.
  • Oerhörd

    Jag tycker att du överreagerar. Ni var överens om att ha sex med en annan person - rimligt att se den personen som en riktig människa då, en deltagare i samlaget, inte en lösfitta utan egna känslor som ska bli nekad en kyss i en intim stund. (Hade ni gått igenom reglerna med henne också?)

Svar på tråden Att bryta överenskomna "regler" under trekant?