• Samsam83

    Uppföljningsamtal

    Jag har provanställning och fick första samtalet första månad o nu är det andra uppföljningssamtal. Vad innebär uppföljningssamtal? Kan man blir uppsagt eller bara för att följa upp? Tips och råd?

  • Svar på tråden Uppföljningsamtal
  • Samsam83
    Gravid99 skrev 2019-12-17 00:51:36 följande:

    Det handlar väll mest om du trivs på jobbet, hur du tycker arbetet är.


    Inte att säga upp eller kanske vill berätta att vill inte förlänga anställning?
  • Kjell2
    Samsam83 skrev 2019-12-17 00:59:56 följande:

    Inte om att säga upp mig eller att hen vill inte förlänga prvanställnun?


    Jo, det beskedet kan komma. Eller någon form av varning. Eller bara en fråga om du trivs och vill fortsätta
  • brallison
    Samsam83 skrev 2019-12-17 00:59:56 följande:

    Inte om att säga upp mig eller att hen vill inte förlänga prvanställnun?


    Hur lång provanställning har du haft nu? Den får inte vara längre än 6 mån. Vad sades på första samtalet? Var det några varningssignaler då från nån sida? Om ja, så ska de tas upp igen för att se om situationen har förbättrats. Om inte, så ska det stämmas av att det inte blivit sämre.
  • Samsam83
    brallison skrev 2019-12-17 11:47:34 följande:

    Hur lång provanställning har du haft nu? Den får inte vara längre än 6 mån. Vad sades på första samtalet? Var det några varningssignaler då från nån sida? Om ja, så ska de tas upp igen för att se om situationen har förbättrats. Om inte, så ska det stämmas av att det inte blivit sämre.


    Tack för svar . Det är 6 månader . Första var jätte bra men jag brukar vara oroligt på sånt
  • Samsam83
    Kjell2 skrev 2019-12-17 06:47:22 följande:

    Jo, det beskedet kan komma. Eller någon form av varning. Eller bara en fråga om du trivs och vill fortsätta


    Hoppas inte
Svar på tråden Uppföljningsamtal