Inlägg från: Anonym (snö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snö)

Rätt att ge julklapp för 70 000 till dotter?

Ursäkta för OT men är det inte bättre att dottern får vara med och bestämma vilken häst hon ska skaffa? Ofta måste man provrida många hästar innan man hittar någon som man matchar med. Vill hon ha en läromästare eller en yngre häst med potential som hon kan utvecklas tillsammans med? Det påverkar ju även vad hästen är värd om ett par år om ni ev ska sälja den igen. Har han pratat igenom med henne vad hon behöver för att utvecklas inom sin sport? Jag hade såklart blivit glad om jag fått en häst i den åldern men samtidigt frustrerad över att jag inte fått vara med själv och välja ut en individ som passar just mig och min ridstil/personlighet. Det är inte bara att köpa en häst som låter bra på pappret. Ta åtminstone med någon som känner dottern och hennes ridsätt/behov väl, tex hennes tränare som kan provrida hästen åt henne. Det låter oseriöst att någon säljer sin häst utan att ha träffat den blivande ryttaren. Jag hoppas att ni är noga med alla veterinärbesiktningar etc innan köpet går igenom eller tar hjälp av någon som vet vad man ska titta efter så att ni inte blir lurade. 

Svar på tråden Rätt att ge julklapp för 70 000 till dotter?