• kristina27

    Snälla hjälp!!! Är jag gravid eller inte? Kan man ha mens fast man är gravid

    Snälla hjälp mig!! Fick missfall för snart 5 1/2 vecka sen, fick hjälp med cytotec o få ut allt. Testade 10 dagar efter första blödningsdagen negativt med sjukhusets test. Fick positivt på CB ägglossningstest den 1 december och låg för fullt där i kring .Har sedan haft gravsymptom som att det strålar ut från brösten till armhålorna och stick och dragningar nere i magen mot ljumskarna. Fick i lördags svaaagt positivt på cb vanligt test och CB early. Testade sedan igår kväll med rfsu och det var svagt men syntes absolut. Vaknade imorse av ordentlig mensvärk. Tog ett test som visade svagare än igår kväll men det syntes ändå. Fick sedan mens?? Dock inte alls rikligt men fick ta värktabletter imorse för smärtan. Men sedan klarat av den under dagen då den blivit mindre. Brukar ha ordentligt mensvärk. Testade sedan nu ikväll igen med rfsu och då upplever vi att det är starkare än det som vi tog igår kväll?! Hur är det möjligt, vi förstår noll här hemma just nu. Om det är tidigt missfall jag fått så borde det ju inte bli starkare test än innan jag började blöda?? Har jag fått mens för att kroppen inte fattat att jag är gravid igen eller vad är det som händer ? Har även testat med 2 st CB digitalt igår och idag men där står det ?inte gravid? bifogar bild på test, det översta är från igår kväll och det understa ikväll, vad tror ni? Förlåt för uppsats men är som ett stort frågetecken just nu.

    Den här texten skrev jag igår och la in i en tråd men fick inget svar. Men nu idag, imorse hade jag ordentlig mensvärk igen, dock inte som jag kan ha vid riktigt mens. Men fick ta värktablett. Sedan blödde jag rött blod vid toabesöket imorse men på tampongen när jag skulle byta den va de bara brunt och rosa i princip och pytte lite och nu verkar det avtagit helt?Kom hem från jobbet o tog test för o se om de blivit svagare då vi var säkra på att det var missfall men RFSU stickan visade pyttelite tydligare än vad det gjorde igår kväll och tänkte vi provar med det sista digitala vi hade bara för att. Då visar det gravid 1-2 ?!!!?! Vi förstår ingenting. De digitala har ju varit negativa i 3 dagar men nu efter blödningen visar det gravid? Hur är det möjligt. Någon som har haft liknande eller har nån teori vad som hänt? Mvh förvirrad!!

    Bifogar bild med 3 rfsu test. Söndag är det översta , mittersta igår kväll och det nedre idag på kvällen.

  • Svar på tråden Snälla hjälp!!! Är jag gravid eller inte? Kan man ha mens fast man är gravid
  • Nathaliejj

    Det är faktiskt vanligt att blöda under graviditet :) grattis jag tror absolut du är gravid om testen ökar i styrka och blödning avtagit!

  • kristina27
    Nathaliejj skrev 2019-12-17 18:54:30 följande:

    Det är faktiskt vanligt att blöda under graviditet :) grattis jag tror absolut du är gravid om testen ökar i styrka och blödning avtagit!


    Hoppas så mycket!! Tycker du oxå att det iaf ökat något i styrka på stickorna? :)
  • Majja92

    Tror absolut att du har ett friskt litet knyte där inne, ser att dom ökar i styrka och så länge inte blödningen tilltar så tror jag du kan va lugn :) alla gånger jag fått MF har testerna blivit svagare direkt när jag börjat blöda plus att alla symptom försvann. Har du några symptom du känner av? <3

  • kristina27
    Majja92 skrev 2019-12-17 19:52:30 följande:

    Tror absolut att du har ett friskt litet knyte där inne, ser att dom ökar i styrka och så länge inte blödningen tilltar så tror jag du kan va lugn :) alla gånger jag fått MF har testerna blivit svagare direkt när jag börjat blöda plus att alla symptom försvann. Har du några symptom du känner av? <3


    Jag känner att det drar och spänner lite till och från där nere mot ljumskarna . Samt från brösten ut mot armhålorna strålar det till ibland. Tycker också att strecken borde försvinna direkt när jag började blöda om det nu är missfall. Framförallt vore det jätte konstigt om jag fått negativt på CB digital i förrgår och igår men positivt idag efter att ha blödit 1,5 dygn om de vore missfall , men man blir ju helt snurrig av det här :))
  • Majja92
    kristina27 skrev 2019-12-17 20:14:17 följande:

    Jag känner att det drar och spänner lite till och från där nere mot ljumskarna . Samt från brösten ut mot armhålorna strålar det till ibland. Tycker också att strecken borde försvinna direkt när jag började blöda om det nu är missfall. Framförallt vore det jätte konstigt om jag fått negativt på CB digital i förrgår och igår men positivt idag efter att ha blödit 1,5 dygn om de vore missfall , men man blir ju helt snurrig av det här :))


    Jag tror faktiskt du kan slappna av och njuta :) Just nu är du gravid och det kan ingen ta ifrån dig, sen vad framtiden erbjuder det får man ta då <3 Heja pyret!
  • kristina27
    Majja92 skrev 2019-12-17 20:24:57 följande:

    Jag tror faktiskt du kan slappna av och njuta :) Just nu är du gravid och det kan ingen ta ifrån dig, sen vad framtiden erbjuder det får man ta då <3 Heja pyret!


    Tack snälla! Håll tummarna för mig :)
  • Zebran89
    kristina27 skrev 2019-12-18 07:08:44 följande:

    Tack snälla! Håll tummarna för mig :)


    Grattis! Håller tummarna för dig <3
  • kristina27

    Har gjort ett test varje kväll från i söndags och det längst upp är ikväll.. verkar bara bli starkare och starkare. <3

  • Nathaliejj

    Då är du gravid grattis!


    kristina27 skrev 2019-12-18 21:27:37 följande:

    Har gjort ett test varje kväll från i söndags och det längst upp är ikväll.. verkar bara bli starkare och starkare. <3


  • kristina27
    Solros2 skrev 2019-12-26 06:02:07 följande:

    Har du gjort mer tester? Är du gravid?


    Hej! Jag gjorde mer sen, de blev starkare och jag fick gravid 1-2 på clearblue. Sen tog jag ytterligare test och de stickorna va något svagare. Har sedan dess inte gjort mer då jag var säker på missfall men har fortfarande symptom och ingen mer blödning så jag hoppas på det bästa. Har tidigt Vul nästa vecka.
  • Solros2
    kristina27 skrev 2019-12-26 10:40:07 följande:

    Hej! Jag gjorde mer sen, de blev starkare och jag fick gravid 1-2 på clearblue. Sen tog jag ytterligare test och de stickorna va något svagare. Har sedan dess inte gjort mer då jag var säker på missfall men har fortfarande symptom och ingen mer blödning så jag hoppas på det bästa. Har tidigt Vul nästa vecka.


    Jag håller Sten hård tummarna! Lycka till!
  • Leah56

    Hej!

    Jag undrar hur vanligt de är att få en blödning vid bim även om man är gravid?

    Jag tog ett test bim -3 men de va negativt. Fick lite rosa på pappret igår Bim dagen när torka mig vid ett toalettbesök, samma sak hände idag endast 1 gång. Har alltid krafig mensvärk och regelbunden mens som även oftast kommer samma tidpunkt varje månad men känns som kroppen spelar mig ett spratt? Väntar bara på att mensen ska komma igång men ännu inget hänt, har inga graviditetssytom förutom att jag inte haft någon pms, vilket jag annars har kraftigt och blir mycket nedstämd, trött och kraftiga humörsvängningar men varit ovanligt pigg och glad denna månad. Fattar inget? Vågar inte ta ett test till för orkar inte med negativa tester. Någon som varit med om liknande?? Tacksam för svar!

  • kristina27
    Lovart skrev 2020-01-06 16:20:43 följande:

    Hur gick det Kristina?


    Hej! På VUL kunde hon inte se någon graviditet.. så ett mycket tidigt missfall eller ofostrig graviditet. Tyvärr..
  • kristina27
    Nandez skrev 2020-01-06 20:03:45 följande:

    Hur har det gått?


    Hon såg inget på vul så ett mycket tidigt missfall eller ofostrig graviditet tyvärr..
Svar på tråden Snälla hjälp!!! Är jag gravid eller inte? Kan man ha mens fast man är gravid