• caramia

    Fler över 40 som planerar barn?

    Jag och sambon gav för ett tag sedan upp om att försöka få ett syskon till vår son. Efter ett års försökande, vilket resulterade i fem missfall kände jag att jag inte orkade försöka mer.

    Men nu känner jag att jag mig ändå redo att ge det en sista chans till under nästa år. Jag vet att det inte kommer bli lätt, så jag undrar om det är fler som är på samma resa och vill följas åt?

  • Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?
  • Nykär15
    NiMi12 skrev 2020-07-08 23:03:55 följande:

    Det känns som kroppen är i fas. Jag har mycket känningar i livmodern och brösten spänner. Är jag inte gravid kommer jag bli förvånad. Jag kanske är skengravid. Är bara på äl +7 idag så väldigt tidigt att känna av eventuell mens. Samtidigt är jag ju förbi min vanliga cykel (är på cd 31) så det kan ju vara därför jag har en massa symptom också.

    Tänker nog testa på måndag äl +12.


    Vad skönt och spännande!!

    Efter mitt första missfall var jag skengravid i 3 cykler, sååå jobbigt. Sen blev jag gravid igen o då kände jag ingenting hahaha
  • NiMi12
    gunbran skrev 2020-07-09 01:15:37 följande:

    Åh, jag håller tummarna för ett plus! :)


    Tack :)

    Men vaknade av molvärk som vid mens imorse. Så idag är jag ganska säker på att det inte blir något haha! Jag vet, jag låter helt velig haha! Men har känt mig gravid i flera dagar och idag känner jag det inte alls. Bara känslan av att mensen kommer idag eller imorgon.

    Jag är redo för vilket som tror jag. Hade varit superhärligt att bli gravid direkt efter missfallet. Men annars är jag redo att börja med rosenrot igen :)
  • Nykär15
    NiMi12 skrev 2020-07-09 07:47:56 följande:

    Tack :)

    Men vaknade av molvärk som vid mens imorse. Så idag är jag ganska säker på att det inte blir något haha! Jag vet, jag låter helt velig haha! Men har känt mig gravid i flera dagar och idag känner jag det inte alls. Bara känslan av att mensen kommer idag eller imorgon.

    Jag är redo för vilket som tror jag. Hade varit superhärligt att bli gravid direkt efter missfallet. Men annars är jag redo att börja med rosenrot igen :)


    Egentligen hade jag velat låta min kropp vila en cykel, men kommer såklart ändå försöka pricka äl när den väl kommer igen. Insidan såg ju bra ut så tror inte det skulle vara nån fara eg, men sen borde jag ägglossa från fel sida och då blir ju hoppet inte så stort. Så hade nästan vart bra om det blev så och man kommer i fas igen.

    Har idag börjat mola över äggstockarna så kanske har hcg gått ner till nivå att de kan börja jobba igen.

    Såg att man ligger över 300.000 i hcg vid tiden när min lillas hjärta slutade slå, så är inte konstigt att det tar lite tid få ur systemet:/
  • Patricia4

    Hej tjejer

    Vad skönt att läsa att ni är tillbaks i kampen .

    NiMi : jag är också på äl +7 . Vi får testa samma dag :)

    Nu till min fråga : rosenrot ? Vad är det ? Hur tar man det och vad gör det ? Dyrt ? Är det värt ?

    Tack för att ni delar med er.

    Känner mig inte gravid och den senaste månaden har jag mått dåligt . Bråk med exet om barnen och jag är lite omtumlad . Hämtar kraft för att orka .

    Längtan efter baby är stark men det verkar inte hända nåt med denna kropp :(

  • NiMi12
    Patricia4 skrev 2020-07-09 16:17:05 följande:

    Hej tjejer

    Vad skönt att läsa att ni är tillbaks i kampen .

    NiMi : jag är också på äl +7 . Vi får testa samma dag :)

    Nu till min fråga : rosenrot ? Vad är det ? Hur tar man det och vad gör det ? Dyrt ? Är det värt ?

    Tack för att ni delar med er.

    Känner mig inte gravid och den senaste månaden har jag mått dåligt . Bråk med exet om barnen och jag är lite omtumlad . Hämtar kraft för att orka .

    Längtan efter baby är stark men det verkar inte hända nåt med denna kropp :(


    Spännande :) Tycker dagarna går långsamt nu. Jag vill bara veta i det här läget.

    Rosenrot är ett tillskott som du äter från första mensdagen fram till äl. Sen slutar du.

    Jag har testat två gånger och blivit gravid båda gångerna :) Tyvärr blev det missfall nu sist i v 7. Den är inte dyr :)

    Håller tummarna för dig <3
  • Nykär15
    Patricia4 skrev 2020-07-09 16:17:05 följande:

    Hej tjejer

    Vad skönt att läsa att ni är tillbaks i kampen .

    NiMi : jag är också på äl +7 . Vi får testa samma dag :)

    Nu till min fråga : rosenrot ? Vad är det ? Hur tar man det och vad gör det ? Dyrt ? Är det värt ?

    Tack för att ni delar med er.

    Känner mig inte gravid och den senaste månaden har jag mått dåligt . Bråk med exet om barnen och jag är lite omtumlad . Hämtar kraft för att orka .

    Längtan efter baby är stark men det verkar inte hända nåt med denna kropp :(


    Jag har tagit rosenrot 4 gånger i mitt liv, blivit gravid alla 4. Fick missfall 3 gånger i v 5, 10 och 13. Och fick en underbar son (tredje omgången). De gånger jag pausat har jag ej fått plus. Så det har varit effektivt på mig iaf.
  • Patricia4

    Verkar som rosenrot är nåt som bör inhandlas :)

    Kan vara värt att testa !

    Börjar känna mig skengravid och hormonell men det kan ju vara pms också . Längtan är så stor så man inbillar sig . Och ja dagarna segar sig fram ... men jag tänker att vi är i babyverkstad och vi har bestämt oss . Bara det är stort och binder oss närmare varann jag och min pojkvän . Vi flyttar snart ihop . Hans ex motarbetar oss hela tiden och det tär . Men nu äntligen har vi bestämt oss för att bli sambos och börja leta hus .

    Fler som är hormonella och upp o ner i känslor ?

  • Nykär15
    Patricia4 skrev 2020-07-10 12:50:26 följande:

    Verkar som rosenrot är nåt som bör inhandlas :)

    Kan vara värt att testa !

    Börjar känna mig skengravid och hormonell men det kan ju vara pms också . Längtan är så stor så man inbillar sig . Och ja dagarna segar sig fram ... men jag tänker att vi är i babyverkstad och vi har bestämt oss . Bara det är stort och binder oss närmare varann jag och min pojkvän . Vi flyttar snart ihop . Hans ex motarbetar oss hela tiden och det tär . Men nu äntligen har vi bestämt oss för att bli sambos och börja leta hus .

    Fler som är hormonella och upp o ner i känslor ?


    Ja mycket upp o ner nu, helst efter missfall :/ men hoppas snart vi är igång med försök igen. Nu verkar äl närma sig iaf, så blir att sätta igång i helgen igen för säkerhets skull :)

    Härligt att ni snart är sambos! <3
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-07-08 22:05:55 följande:

    Nä usch vad tråkigt :( ledsen för er skull. Ja hur jag mår...ännu i limbo känner jag eftersom hcg är kvar. Blöder knappt, mest rosa flytning nu. Tror det blir mer känslor sen när man börjar försöka igen...och man förmodligen kommer mötas av negativa test. Så just nu är jag nog lite avstängd och vet inte vad jag ska våga tro om framtiden...

    Ska ni försöka igen?


    Nej, jag tror inte vi kommer försöka mer. Det här var mitt nionde missfall på raken och just nu orkar vi inte mer. Min sambo känner sig för gammal och vill inte. Det känns ok, vi är så glada för att vi har ett barn i alla fall. Kommer ändå att följa er alla och hoppas så innerligt att det ska gå bra!
  • Nina30

    Följer den här tråden till och från, men skriver sällan i den. Är det någon som har provat ägglossningstabletterna Letrozol? Har fått de utskrivna av min gyn, men är lite osäker om man vågar ta dem, pga att för många ägg kan lossna samt dvs flerbörd samt om det finns risk för missbildningar. Någon som har erfarenhet av dem?

Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?