• Wed 18 Dec 2019 21:33
    1328 visningar
    38 svar
    38
    1328

    Vi som planerar andra barnet 2020

    Hej, jag planerar att bli gravid så fort mensen kommer tillbaka efter graviditet och amning. Dock blir det tredje barnet. :)

  • Thu 19 Dec 2019 09:55
    #5
    Catnap skrev 2019-12-19 01:18:07 följande:

    Vi funderar lite på att göra så också. Hur gamla är dina två första?


    Min första fyllde precis 7 och den lilla blir 1 år på nyårsafton.

    Hur gammal är ditt/dina barn? :)
  • Thu 19 Dec 2019 10:13
    #7
    Catnap skrev 2019-12-19 10:05:42 följande:

    Ah, vad skönt att inte få tillbaka mensen på så länge ändå. Min stora är snart 16 månader och lilla snart 3 månader. Men jag tror att min mens kommer att komma tillbaka senare den här gången än förra, så det skulle inte bli lika tätt med en trea.


    Ja, det har det verkligen varit. Men oxå lite jobbigt med tanke på att vi vill bli gravida. Hade gärna börjat försöka i augusti, men det ville inte kroppen.

    Hur känns det att ha så tätt mellan barnen?
  • Thu 19 Dec 2019 13:53
    #11
    Elisabethsbarnbarn skrev 2019-12-19 13:10:34 följande:

    Vi har planerat och försökt länge, i perioder mer eller mindre. Har en dotter som är 8 år och vi båda är 35 resp 37, så nu hade vi börjat tro att loppet var kört. Så, får jag för mig att ta ett test i söndags helt random, brukar aldrig testa sådär utan har alltid tänkt att ?jag tar väl ett test om mensens inte kommer!?. Och, då får jag ett svagt streck!! Några dagar före mens ???? borde komma till och med! Jag kan inte tro att det är sant så vi vågar absolut inte hoppas för mycket, har haft MF en gång tidigare (vad jag vet) och är som sagt inte 20 längre... ????

    Såhär starkt var strecket idag, troligtvis skulle jag haft mens idag eller imorgon. (Dålig koll!)


    Vad kul! Grattis och hoppas den lilla vill stanna! :D
  • Thu 19 Dec 2019 13:54
    #12
    Catnap skrev 2019-12-19 12:22:00 följande:

    Ja, såklart det är jobbigt då.

    Nu har jag ju inget att jämföra med, men det har varit rätt körigt att ha två så små barn såhär i början iaf. Svårt att få nåt gjort och väldigt lite sömn. Men det är samtidigt rätt kul på nåt sätt och jag tänker att det blir nog enklare när bebisen är lite större. Så är det väl kanske alltid, första månaderna är ju jobbiga oavsett.


    Ok, vad kul. Jag vill gärna ha så tätt mellan lilla nu pch nästa så hoppas mensen kommer snart och att det tar sig.:)
  • Fri 20 Dec 2019 07:46
    #16
    Catnap skrev 2019-12-20 01:29:38 följande:

    Lycka till! Hoppas ni får till det.


    Tack!
  • Sat 21 Dec 2019 11:56
    #18
    Entusiastisk skrev 2019-12-20 23:25:46 följande:

    Samma här!

    Men andra barnet för oss :)

    Vår dotter är 20 månader, slutade på minipiller den 8 oktober och ff inte fått första mensen efter förlossningen och ammar fortfarande..

    Dock har min kropp betett sig sjukt underligt sen jag slutade på minipiller... Fått tillbaka foglossning, pulsen har gått banans(högre vilopuls med plus 20 slag, går upp snabbt, jag blir lätt andfådd, får hjärtklappning), Illamående/aptitlöshet så jag får kväljningar, mycket finnar, fett hår, svårt att sova.. Ja listan kan göras lång..

    Någon annan som fått ngt liknande när kroppen håller på att starta igång!? (inte gravid enl. Test)

    Kul att följas åt! :)


    På nyårsafton blir dottern 1 år, har inte skyddat oss alls sedan förlossning och ammar fortfarande ca 2-3ggr per dag.

    Hoppas bådas mens kommer snart eller att vi blir gravida innan första mensen.

    Vad jobbigt med dina symptom, har aldrig haft sådana, varken efter pillerstopp eller som gravid. Hoppas dom försvinner snart.
  • Thu 26 Dec 2019 11:07
    #22
    Entusiastisk skrev 2019-12-22 00:24:38 följande:

    Vad mysigt, snart första födelsedagen då:D

    Okej! Jag ammar 4-6ggr/dygn :)

    Åh ja, verkligen :D

    Ja, det är lite jobbigt men ser det som att kroppen kanske försöker komma igång igen!? Fick östrogenstegring på CBs äl-test med dubbla hormonindikatorer i mitten av november men fick aldrig ngn LG-stegring så något är ju på g i kroppen iaf.. Inbillar jag mig iaf!

    Hur har din kropp varit efter förlossningen.. Har du tex haft äl-flytningar, äl-känningar eller några andra grejer? Eller asså har din kropp betett sig annorlunda under en månad liksom!? Vet inte om du hänger med vad jag menar... :p

    Jag har tex haft en jätte ökning av flytningar(sorry för too much info) och många av dom är, vad jag förstår, den här äggvite-flytningen som "bygger broar".. Men ff ingen mens eller gravidietet liksom... :/ så ja, känner inte alls igen min kropp.. Helt banans xD

    Men jätte roligt att följas åt iallafall! :D


    Ja, min kropp var helt knasig i oktober, med symptom, flytningar och lite lite blod. Men ingen mens eller gravid. Så vet inte vad det var riktigt.
  • Sat 28 Dec 2019 14:37
    #24
    Anonym (Bellabella) skrev 2019-12-27 20:44:57 följande:

    Hoppar gärna in här! Försöker att bli gravida med andra och tredje barnet men de går trögt. Detta är vårt 12e försök men hoppas så innerligt att de blir ett december pluss iaf!


    Vad kämpigt för er, håller tummarna!
  • Tue 14 Jan 2020 19:32
    #26
    Bellsss skrev 2019-12-28 22:13:25 följande:

    Vi har en 2 åring och har försökt i ett halvår nu, jag har svår endometrios så vi får se om det blir något syskon. Men vi hoppas!


    Håller tummarna för er och hoppas det vill bli ett litet syskon. :)
  • Tue 14 Jan 2020 21:07
    #28
    Bellsss skrev 2020-01-14 21:04:37 följande:

    Tack! :) Har börjat med lite tillskott nu och hoppas att det kanske gör någon skillnad iaf, haha.


    Spännande, det bör ju inte bli svårare iaf. :) vilka tillskott har du börjat med? Jag brukade bara äta folsyra, ska nog börja med det igen.
  • Mon 20 Jan 2020 17:31
    #32
    Bellsss skrev 2020-01-20 16:36:04 följande:

    Äter rosenrot, nattljus på kapsel, bidrottningsgel (airforce), vitamin kvinna, omega 3, d-vitamin och folsyra :)


    Ok, vad många. Vad är nattljus på kapsel bra för? :)
Svar på tråden Vi som planerar andra barnet 2020