Jiana skrev 2020-01-18 20:31:05 följande:
Hej! Jag hoppar in här också. Är i startgropen för att försöka bli med barn via äd. Är 41 år och har 4 superdåliga ivfer bakom mig de senaste två åren. Jag har ett tonårsbarn, sambon har inga. Det lutar åt Ovumia, fler som går där? Vet ni om man får välja att sätta in två? Någon som har använt äggbanken?
Vi är just nu på Ovumia men vi är tyvärr inte alls nöjda och då har vi inte ens kommit till ägguttaget av donatorn. Det största problemet ser vi i en bristande kommunikation med delvis långsamma svar, mycket korta svar och främst att det inte alls finns någon delaktighet i processen vilket jag tycker är konstigt med tanke på att detta är en privatklinik.
Mycket information måste vi efterfråga, det kan vara mycket enkla men viktiga frågor. Jag har också kontakt med andra som har gjort liknande upplevelser både patienter från Sverige men också från Tyskland.
Personligen skulle vi inte väja de igen respektive inte när man betalar själv.
Nu hoppas vi på det bästa i den övriga processen och vi kan återkomma med mer info då vi kan ge en samlad bild. Det är möjligt att intrycket ändras framöver!