• Ebima

    Besöksvisum Senegal - Sverige

    Hej

    Jag har träffat mannen i mitt liv i Senegal. Vi ska nu lämna in ansökan för besöksvisum på Hollands Ambassad som har hand om Sveriges besöksvisum.

    Vår tanke är sen att förlänga med uppehållstillstånd för besök på 6 månader och sen söka uppehållstillstånd bosättning.

    Har någon erfarenhet av UT besök? Jag letar och letar info om vilka anledningar som gäller för att få besöket förlängt men hittar ingenting.

  • Svar på tråden Besöksvisum Senegal - Sverige
  • Ebima

    [quote=80117786][quote-nick]Anonym (Nope) skrev 2019-12-23 09:43:54 följande:[/quote-nick]Visum för att flytta hit ska ske från hemlandet. Går inte att göra som ni planerar.[/

    Jag vet detta. Vi planerar att söka UT besök. Sen om det inte finns särskilda omständigheter söker han UT från Senegal

  • Ebima

    [quote=80117732][quote-nick]Anonym (...) skrev 2019-12-23 09:14:41 följande:[/quote-nick]Han kan inte söka jobb medan han är i landet och sedan omvandla till working visum? Eller börja studera på uni och få studentvisum? Tror det är enklaste vägen faktiskt, allt annat verkar ta lång tid.

    Hur gammal är han? Är tanken att bo i Sverige permanent?[/

    Ja bra idée

    Får man börja på SFI exempelvis och därigenom söka tillstånd? För frågan är hur han ska kunna plugga/jobba utan att kunna svenska...

Svar på tråden Besöksvisum Senegal - Sverige