• Tue 24 Dec 2019 00:00
    515 visningar
    3 svar
    3
    515

    Symptom i början av graviditet?

    Jag är helt ny här men tänkte fråga er om ni kan berätta lite om era erfarenheter gällande tidiga symptom i graviditeten? Det är så att jag och min sambo planerar barn men vi har en resa nu i mars och blir borta nån vecka. Vi vill gärna börja nu på engång men jag är rädd att om jag blir gravid innan resan så kommer jag må jätte dåligt på resan. Drömmen skulle va att bli gravid nu så barnet kanske kommer oktober-november (om vi har tur och lyckas på engång) och därav att vi vill börja innan resan annars så blir det i början på 2021 om vi väntar tills efteråt.

    Så vad har ni för erfarenheter med tidiga graviditetssymptom? Mådde jätte dåligt i början?

    ????

  • Svar på tråden Symptom i början av graviditet?
  • Tue 24 Dec 2019 00:40
    #1

    Med första barnet kände jag mig inte gravid alls, kände mig exakt som vanligt fram tills tredje trimestern då jag fick halsbränna och hade det konstant varje dag tills han kom ut.

    Med andra barnet (är fortfarande gravid) mådde jag väldigt illa och spydde varje dag i början fram till ca v 18. Brösten har också ömmat mycket denna graviditet.

    Med andra ord är det svårt att förutsäga hur man kommer att må, då det varierar enormt mellan olika graviditeter.

  • Anonym (Love)
    Tue 31 Dec 2019 15:53
    #2

    Hade ?PMS? från två dagar innan beräknad mensdag. Var svullen, ömmande svullna bröst, finnar, orolig, nysningar, torr inuti näsan, halsbränna, huvudvärk, kände mig varm och trött samt hade molvärk (som svag mensvärk) i nedre delen av magen från och till. Dessa symtom fortsatte och ingen mens kom.

  • Wed 8 Jan 2020 21:09
    #3
    Anonym (Love) skrev 2019-12-31 15:53:14 följande:

    Hade ?PMS? från två dagar innan beräknad mensdag. Var svullen, ömmande svullna bröst, finnar, orolig, nysningar, torr inuti näsan, halsbränna, huvudvärk, kände mig varm och trött samt hade molvärk (som svag mensvärk) i nedre delen av magen från och till. Dessa symtom fortsatte och ingen mens kom.


    kom din halsbränna från ingenstans?? Jag har fått halsbränna som kommer och går (har aldrig haft det innan). Eller när fick du halsbränna? efter plusset?
Svar på tråden Symptom i början av graviditet?