• Malina70

    Hur ofta hinner ni träna

    Hur ofta hinner ni träna , ni som arbetar och  har familj .

  • Svar på tråden Hur ofta hinner ni träna
  • emma enhörning

    4 dagar i veckan kanske... Sällan alla tillfällen tas dock! Är ensamstående med så pass stora barn att de klarar sig själva en stund, arbetar och pluggar.

  • Cecese

    Jag skulle hinna träna alla dagar, är ensastående med 3 barn. De bor dock olika veckor (barnen vill ha det så) så jag är aldrig barnfri. Tyvärr saknas orken för att träna så det blir sällan men till våren ska jag komma igång med jogging igen. Nu är det alldeles för mörkt och halt för att fara ut och springa efter jobbet. Lite försöker jag träna med träningspass på youtube. 

  • PappaGöteborg2

    Tre ?riktiga? träningspass i veckan. Sedan lite promenader eller jogg-pass ovanpå det. Men det krävs en del planering och viljestyrka för att få till de tre passen varje vecka. Ibland Blir det klockan 6:30 innan jobbet och ibland efter barnen gått och lagt sig vid 9 tiden. Det känns som rena lyxen idag på annandagen då jag snart till gymmet för ett långpass. För min del är träningen väldigt viktig för att känna balans i livet.

  • Jordfelsbrytaren
    SilverEmma skrev 2019-12-26 12:36:29 följande:

    Hinner? Varje dag. Hur ofta jag faktiskt får tummen ur...sällan. 


    Hög igenkänning
  • pyret013

    Tre gånger i veckan lyckas jag med. Men det är lite av ett pusslande när man har små barn som kräver passning och ett superstressigt jobb med obetald övertid. Sedan vill ju även partnern hinna träna....

  • Fotbollsfantast

    3-4 ggr per vecka. Skulle säkert kunna prioritera om och planera tiden bättre och därmed få till 5-6 pass per vecka. Fast livet är mer än träning även om jag tycker det är väldigt skoj! Måste ju hinna med att titta på fotboll också !

  • Godisbuske

    Exempel.
     
    1 arbetsvecka är 120 timmar.

    jobb 50 tim inkl resa. 10/dag

    sömn 35 tim. 7/natt

    familj och hushåll 25 tim  5/dag

    fri tid 10 tim.  2/dag

    Sedan har du lördag och söndag. massvis med timmar.

    Så tror att du hinner träna en hel del på 7 dagar. Vilja och planering.

  • tjugoårsåldern

    Pluggar nu vid sidan av heltidsarbete. Det tar sin tid men prioriterar verkligen träningen för det är basen i mitt livs harmoni. Hormonerna det ger mig och känslan av självförtroende för det valet enkelt, även tufft såklart.
    Jag tränar gruppass (som är så jävla bra, helt annat tempo än mitt egna)3-5 ggr i veckan. Ibland eget pass. Hade kunnat träna fler dagar men då rycker något annat.

    När barnet kommer så önskar jag att kunna träna 4 pass/veckan. Men innan dess och under mammaledigheten köra på i högt tempo efter förlossning. Ledig tid som fan. Planera in träningen efter makens tider och när han är hemma. Har jag varit hemma hela dagen och gjort saker för oss kan han "lösa" av mig i 2 timmar. Inga problem. 
    När jag arbetar heltid sedan kommer jag sikta på 4-6 pass i veckan men hjälp av mitt nätverk. Ett närverk bestående av min make, min bästa vän och familj. Ex. jag passar bästa vännens barn dem timmarna hon är iväg och så. Handlar bara om max 2 h med logistik, tränade och dushade. Be om hjälp är a och o.
    För det finns inget viktigare än hälsan. Jag vill vara frisk och stark med mitt barn.
    Det gäller att pussla. Ex. jag börjar senare ena dagen så jag hinner träna på morgon eller direkt efter jobbet men då får maken hämta ex. varje tisdag och torsdag när det är mina favoritpass på gymmet. Och så är jag barnvakt åt honom (och JA tydligen är det barnvakt när mannen passar vårt barn då är det fan det med när jag gör det).

  • Sofieelises

    Ca 4 ggr i veckan, styrketräning på gym. Ibland hinner jag klämma in ett spinningpass fär också. Har tre barn under fem år och pluggar heltid men träningen har alltid varit ett stort intresse :)

  • Fröken Maria

    Skulle hinna 4h och 47 min just den här veckan eftersom det är den tiden jag lagt på skärmtid enligt mobilen (då ej inräknat tvn). Så att hinna är inga problem ävensom jag är ensamstående med två barn. Jag brukar få till 2-4 pass på gymmet å några promenader. Ibland kör jag ett pass hemma med lättare vikter gummiband osv.., men tid är inte det samma som hur jag prioriterar..,

Svar på tråden Hur ofta hinner ni träna