• Anonym (Singe­l)
    Sat 28 Dec 2019 11:13
    1178 visningar
    12 svar
    12
    1178

    Längtar efter barn, men aldrig varit kär och träffar inte den rätta

    Är 30+, aldrig varit kär, aldrig längtar efter en man, har många vänner och ett rikt liv, ser bra ut men träffar ingen att bilda familj med..

    Känner mig också hemsk som främst vill ha en man för just det syftet... men vill verkligen bli kär också!

    Men hur blir men det? Alla killar jag hittills träffat har bara gjort mig så besviken. Ingen har fått mig att lyfta och berika mig, de har snarare tagit bitar av mig och gjort mig cynisk.

    Har inga höga krav. Men vill ha en rolig, snäll och driven man med intressen.

    Utseendet är inte väsentligt utan personlighet.

    Varför blir jag aldrig kär?!

    Och bör jag överväga att åka till Danmark och försöka skaffa familj själv? Är så villrådig just nu och tiden löper ut

  • Svar på tråden Längtar efter barn, men aldrig varit kär och träffar inte den rätta
  • Anonym (A)
    Sat 28 Dec 2019 11:20
    #1

    Jag skulle inseminerat mig om jag var du. Men det kan man väl göra i Sverige också?

    Om du nu aldrig har varit kär så tänker jag att du inte blir det så lätt. Och när/om du nu blir det så ska ni få ett förhållande att funka ett tag också innan ni skaffar barn. Så då ligger barn många år framåt även i bästa fall, och du är redan nu 30+. Vill du verkligen ha barn och inte chansa är det ju smartast att skaffa det på egen hand.

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Sat 28 Dec 2019 11:34
    #2

    Man behöver inte en man för att skaffa barn. Och du måste inte alls åka till Danmark heller för den delen! Man har rätt till insemination i Sverige, även om man är singel!

    https://nordicivf.se/insemination-ensamstaende/

  • Anonym (H)
    Sat 28 Dec 2019 12:49
    #3
    -1
    Anonym (A) skrev 2019-12-28 11:20:05 följande:
    Jag skulle inseminerat mig om jag var du. Men det kan man väl göra i Sverige också?

    Om du nu aldrig har varit kär så tänker jag att du inte blir det så lätt. Och när/om du nu blir det så ska ni få ett förhållande att funka ett tag också innan ni skaffar barn. Så då ligger barn många år framåt även i bästa fall, och du är redan nu 30+. Vill du verkligen ha barn och inte chansa är det ju smartast att skaffa det på egen hand.
    Håller med
  • Sat 28 Dec 2019 12:51
    #4

    Men skaffa ett b arn utan en man då? Så jäkla svårt är det inte...

  • Sat 28 Dec 2019 20:29
    #5

    Jag skulle vilja tipsa om podden "Jag vill ha barn"

    Och ta dig tiden att lyssna från början.

    Många tips och infallsvinklar.

    Barn kan inte vänta hur länge som helst då fertiliteten sjunker med åldern, och det finns väl inget som säger att du inte kan träffa en man senare?

  • Anonym (Lilla My)
    Sat 28 Dec 2019 21:35
    #6

    Hej.

    Jag har varit i Danmark och är en bit på väg i graviditeten. Anledning att jag valde Danmark först och främst är valet av donator. Känner mig inte trygg med att jag inte får välja själv i Sverige utan läkaren väljer.

    Jag fick välja nationalitet sa de i Sverige men när jag frågade ytterligare kunde det lika gärna vara en donator från Ryssland och Ryssland är rätt stort med många olika folkgrupper.

    Jag ville inte det. Vill ha ett barn som liknar min familj och mina förfäder. Men det var hur jag kände. Jag känner ingen som skaffat barn själv i Sverige så kanske jag hade otur.

    Eftersom jag är ensamstående kändes det ännu viktigare att få välja vems säd jag faktiskt valde.

    Jag har lagt ut en stor summa såklart men jag känner att jag gjorde ett bra val.

    Har i flera år krånglat med förhållanden och drömmen var en kärnfamilj som jag tror är bäst men nu blev det så här. Jag vill inte bli barnlös och deprimerad. Väljer man aktivt bort barn, ja det är en stor skillnad. Ofrivillig barnlöshet är ett fruktansvärt trauma.

    Märkte också att det var svårt att träffa någon när man bara såg männen som potentiella avelshannar som man nog gör undermedvetet.

    Det jag ångrar är att jag inte gjorde det här tidigare och istället letade efter ett förhållande för att sen skaffa barn.

    Lycka till med dina val.

  • Anonym (Singe­l) Trådstartaren
    Sat 28 Dec 2019 21:35
    #7
    Anotherone skrev 2019-12-28 20:29:26 följande:

    Jag skulle vilja tipsa om podden "Jag vill ha barn"

    Och ta dig tiden att lyssna från början.

    Många tips och infallsvinklar.

    Barn kan inte vänta hur länge som helst då fertiliteten sjunker med åldern, och det finns väl inget som säger att du inte kan träffa en man senare?


    Tack ska göra det!!
  • Anonym (Singe­l) Trådstartaren
    Sat 28 Dec 2019 21:38
    #8
    -1
    BurningDiamond skrev 2019-12-28 12:51:19 följande:

    Men skaffa ett b arn utan en man då? Så jäkla svårt är det inte...


    Bor i en storstad. Har helt ok ekonomi, men hur ska man kunna jobba om man själv ska både hämta och lämna på förskola? Antingen så måste jag jobba deltid (och då blir deg tufft ned boendet) eller så måste barnet gå långs dagar på förskola, och det känns ju hemskt.

    Vet att detta ligger ljusår fram i framtiden, men jag får inte i hop det praktiska med att vara ensamstående...
  • Anonym (Astro­log)
    Sat 28 Dec 2019 21:40
    #9
    -2

    Skriv var och när du är född, inkl klockslag, så berättar jag var ditt problem beror på.

  • Anonym (10)
    Sat 28 Dec 2019 23:01
    #10

    Det är väldigt stor skillnad på att "bara" skaffa ett barn och att träffa en partner att göra detta med. Att vara ensam är inte lätt och inte en dans på rosor. Att dela det med nån är ju en helt annan sak.

    Är du typ 32 eller 39? Hur har de killarna varit som du träffat? Om du är i början av 30-års åldern så har du ju tid kvar. Om man väl träffar nån det klaffar med så går det ju snabbt. Man behöver inte vänta flera år för att skaffa barn.

    Varför tror di själv att du inte hittar nån? Jag tror att det beror på dig själv, du bör ha kunnat träffa nån intressant i den åldern. Kanske har du svårt att släppa in nån, ratar för att du egentligen är rädd..

  • Sun 29 Dec 2019 07:27
    #11
    Anonym (Singel) skrev 2019-12-28 21:38:25 följande:

    Bor i en storstad. Har helt ok ekonomi, men hur ska man kunna jobba om man själv ska både hämta och lämna på förskola? Antingen så måste jag jobba deltid (och då blir deg tufft ned boendet) eller så måste barnet gå långs dagar på förskola, och det känns ju hemskt.

    Vet att detta ligger ljusår fram i framtiden, men jag får inte i hop det praktiska med att vara ensamstående...


    Bra att du reflekterar över sånt redan nu för det är ju vad du kommer stå inför sen, om du går vidare med att skaffa barn ensam. Vi är två och det är ändå ett pusslande för att få ihop det, plus att vab gör hål i plånboken... Har du föräldrar som skulle kunna supporta i vardagen?
  • Tue 31 Dec 2019 01:50
    #12

    Jag tycker du skall satsa på dig själv och skaffa ett eget barn. Man skall inte tvinga sig själv att vara med någon annan bara för att skaffa ett barn. Sådanna rellationer funkar sällan bra.

    Vist underlättar det att vara 2 föräldrar som delar på bördan men hur ser det ut med vänner o föräldrar som stöd? Möter du kärleken senare i livet är det ju inte konstigt att du har barn själv då.

    Jag har fungerat som donator och mött personer i din situation innan och hjälpt dem. Din biologiska klocka tickar precis som någon tidigare har skrivit och ingen vet hur lätt eller svårt du har det för att bli gravid. Kanske behövs det flera försök, kanske går det på första. Dk kan vara ett av flera varinter för ett lyckat sätt att bli gravid på. Dock koster det lite.

    Via en privat donator brukar det vara billigare o kanske enklare. Pengar som kan läggas på barnet sedan istället. Dessutom väljer ju du vem donatorn skall vara i det fallet helt själv.

    Vill du veta mer sedan om hur det kan vara av att ta hjälp från en privat donator för att lyckas så skriv en rad privat.

    Önskar dig lycka framöver vilket beslut du än tar.

Svar på tråden Längtar efter barn, men aldrig varit kär och träffar inte den rätta