• Sun 29 Dec 2019 13:15
    561 visningar
    10 svar
    10
    561

    Tätt mellan barnen

    Jag har 15 månader mellan barn nr 3 och nr 4. De är födda feb 2018 och maj 2019. (De andra barnen 2006 och 2008).

    Jag rekommenderar bärsjal! Eftersom den nyfödda alltid vill vara nära. Man känner knappt av att man bär på barnet heller, till skillnad från med babybjörn bärsele, då man ofta får ont i ryggen etc. (Sen finns det ju bärsele av modellen ergo baby eller vad den heter, den har jag inte provat).

    Rekommendation nr 2 är att vara hemma båda föräldrarna. Inte alla har den möjligheten men om man kan så försök prioritera det.

    Rekommendation nr 3 är att vara i nuet. Du kommer kanske tänka herregud, ska det vara så här, hur ska det gå. Men, en sak i taget. En vacker dag inser du att tiden faktiskt gick fort och att de jobbiga perioderna kanske inte varade mer än 3-4 dagar här o där.

    Känns efter var dina gränser går. Tacka inte ja till ditten o datten om logistiken känns too much. Att packa in båda i bilen för att åka på visit hos nån som vill bjuda på kaffe kanske är mer än du orkar, pga att man ska tajma sovtider och väl på plats kanske den äldre börjar springa runt i ett icke barnsäkrat hem. Osv. Skit i babysim och liknande aktiviteter.

Svar på tråden Tätt mellan barnen