• Tankariett

    Kan en blödning göra så att graviditetstest visar ner?

    Hej,

    Behöver lite råd från er, jag plussade med CB digital där det stod 1-2 veckor den 19e dec. Två dagar efter fick jag en blödning som höll sig i tre dagar, behövde endast ha trosskydd men det kom aldrig på den utan det rann ganska sparsamt när jag gick på toa. Samma dag som blödningen började jag att må illa och har spytt sedan dess, även nu, samt att jag har molvärk i tjejmagen o ryggslutet. Är också tröttare än vanligt och yr konstant.

    Men.. Jag blev orolig över blödningen och tog ett CB digitaltest en vecka senare, den 26e, som visade 'inte gravid'. Jag ringde 1177 och förklarade situationen och frågade om jag kunde anta att det var ett missfall. sjuksköterskan sa att man inte kunde det då hormonnivåerna kunde påverkas av blödning så att det visar inte gravid och att det borde visat att jag var gravid ändå då det tar tid för hcg nivån att sjunka samt att så länge jag hade mina symtom skulle jag gå på det och kontakta BM så de kunde göra kontroller.

    Nu till min fråga, finns det någon som varit i liknande situation som ändå var gravid eller är det kört? Känns Så jobbigt att gå runt och undra tills besök hos BM..

  • Svar på tråden Kan en blödning göra så att graviditetstest visar ner?
  • Daphodil

    Låter inte logiskt att en tillfällig blödning skulle ge falskt negativt test en vecka senare. Hormonerna kan visst gå ner så snabbt vid ett tidigt missfall, vilket detta tyvärr låter som.

  • Tankariett
    Daphodil skrev 2019-12-29 21:28:21 följande:

    Låter inte logiskt att en tillfällig blödning skulle ge falskt negativt test en vecka senare. Hormonerna kan visst gå ner så snabbt vid ett tidigt missfall, vilket detta tyvärr låter som.


    Tänker också så faktiskt.. kan symtomen vara kvar så här länge? Känner så otroligt mycket och fortsätter må så pass illa att jag spyr, jättejobbigt att ha kvar symtomen om man inte är gravid ? tänker att hcg nivån är ju så låg att gravtest visar neg men symtomen borde väl försvinna i samband med detta?
  • Daphodil
    Tankariett skrev 2019-12-29 21:43:53 följande:
    Tänker också så faktiskt.. kan symtomen vara kvar så här länge? Känner så otroligt mycket och fortsätter må så pass illa att jag spyr, jättejobbigt att ha kvar symtomen om man inte är gravid ? tänker att hcg nivån är ju så låg att gravtest visar neg men symtomen borde väl försvinna i samband med detta?
    Ja, det är underligt. Testa igen om någon vecka (gärna med icke-digitalt så du ser om det är något svagt där), är det fortfarande negativt då kan du nog vara säker. Beklagar.
Svar på tråden Kan en blödning göra så att graviditetstest visar ner?