• Anonym (Micke)

    Missbrukare igen

    Hej.

    Efter 30 år ren.

    Då trillade jag dit igen på kokain.

    Nu är det nyår imorgon och jag måste bara tacka nej till alla fester och bjudningar. Sätta mig ensam hemma och försöka lösa detta.

    Vill inte gå in i det nya året som narkoman.

    Någon dom känner igen sig eller själv skall vara ensam hemma. Kanske kan vara ett stöd för varandra denna dag.

  • Svar på tråden Missbrukare igen
  • Anonym (Micke)

    Efter 20 år ren skall det vara

  • Anonym (Anonym)

    Har du någon plan för hur du ska spendera din nyårskväll? Jag tror det är bra om du håller dig sysselsatt lite grann. Om det så ska behövas får du väl köpa en Bingolott! ;)

    Jag (och lilla sonen) är sjuk så det blir otroligt lugnt. Funderar på om jag ska lägga mig före tolvslaget, det gjorde jag ifjol. Man får se vad man orkar helt enkelt.

  • Anonym (Micke)

    Nä det är det som är problemet. Men får tvinga mig att vara hemma. Blockera alla telefonnummer som kan tänkas att ringa in. Och samtidigt radera dom från min telefon.

  • Anonym (Sara)

    Om du orkar,så sök stöd i en NA grupp nära dig? Där blir du åtminstone inte dömd av någon,som vi missbrukare lätt blir annars.. Och framförallt,döm inte dig själv för hårt! <3

  • Anonym (Anonym)

    Jättebra råd från Sara där! Jag tänkte också liknande, du måste förlåta dig själv för det här snedsteget, alla kan göra misstag. Du har ju ändå 20 år bakom dig annars så det här kommer också att gå bra, tror jag iaf.

  • Anonym (Micke)

    Tack.

    Ja, jag kommer nog att göra så.

    Tack för era svar

  • Anonym (Sara)

    Annars så får du skriva några rader här,så kanske jag kan stötta/peppa dig!

  • Anonym (Fd missbrukare)

    Det bästa du kan göra är att gå på ett NA eller AA möte. Träffa likasinnade, de förstår dig och kan ge stöd.

    Storhelger är värst för oss före detta missbrukare, så håll dig sysselsatt, motionera, måla om huset, jobba som volontär. 

    Lycka till, du fixar det!

  • Anonym (A)
    Anonym (Sara) skrev 2019-12-30 19:35:09 följande:
    Om du orkar,så sök stöd i en NA grupp nära dig? Där blir du åtminstone inte dömd av någon,som vi missbrukare lätt blir annars.. Och framförallt,döm inte dig själv för hårt! <3
    +1
  • Zwilma

    Jag vill först ge dig en stor kram, och jag hoppas att du kommer ut ur det, och inte fastnar i missbruket. Ett stort steg åt rätt håll är att du skrev här. Som flera andra skriver så vänd dig till NA och få hjälp. Du behöver få stöd. Hoppas att du uppdaterar och talar om hur det går

Svar på tråden Missbrukare igen