• Anonym (Bo hemma)

    26 år - Bor hemma

    Hur tänker ni kring att som 26-årig bo hemma fortfarande och inga tankar på att lämna boet hos päronen det närmaste?

    Färdigstuderad, gratis och bekvämt boende hos föräldrar i storstad. Höga krav gällande boende och område, inte villig att ta vilket boende som helst

  • Svar på tråden 26 år - Bor hemma
  • Anonym (17)

    Bortskämd snorunge. Ärligt alltså, det är föräldrarnas fel. Jag flyttade 125 mil hemifrån före 18. Kan inte begripa varför fullt fungerande vuxna bor hemma, jag hade fullkomligt kreverat!

  • Anonym (Anonym)

    Tänker inget mer än snälla föräldrar. Är så typiskt svenskt beteende att slänga ut sina barn när dom fyllt 18, man behöver inte ha så bråttom med att flytta ifrån sina föräldrar.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (17) skrev 2020-01-01 20:27:38 följande:

    Bortskämd snorunge. Ärligt alltså, det är föräldrarnas fel. Jag flyttade 125 mil hemifrån före 18. Kan inte begripa varför fullt fungerande vuxna bor hemma, jag hade fullkomligt kreverat!


    Kanske dags att söka hjälp om du kreverar pga det.
  • Anonym (Min)

    Min man bodde hemma till han var 26, han var inte det minsta bortskämd och allt annat än en snorunge. För honom var det en kulturgrej att bo hemma.

  • Anonym (E)

    Har personen utbildning och riktigt jobb så tänker jag patetiskt och vuxenbebis.

  • Anonym (27 år)

    Jag flyttade hemifrån när jag var 27. 3 år sen alltså. Jag hade till och med barn då. Jag hade också studerat klart och hade bra jobb och vissa krav på boende, men inte jättehöga. Vilket som helst var uteslutet men ok var ok. Men jag bodde absolut inte gratis och blev inte servad av mina päron. Den allmänna bostadssituationen i Stockholm bidrog starkt till att det blev sen utflytt.

    Din 26a låter som en glidare. Föräldrarna låter personen glida. 

  • Barbro45
    Anonym (Bo hemma) skrev 2020-01-01 20:24:15 följande:

    Hur tänker ni kring att som 26-årig bo hemma fortfarande och inga tankar på att lämna boet hos päronen det närmaste?

    Färdigstuderad, gratis och bekvämt boende hos föräldrar i storstad. Höga krav gällande boende och område, inte villig att ta vilket boende som helst


    Inte en person man väljer till livskamrat direkt. Stor risk att man får ta över rollen som förälder. Någon som kanske kommer att få det svårt att hantera livet och alla dess vardagliga förtretligheter när mamma och pappa inte längre Ställer upp.
  • Anonym (Anonym)
    Barbro45 skrev 2020-01-01 20:33:45 följande:

    Inte en person man väljer till livskamrat direkt. Stor risk att man får ta över rollen som förälder. Någon som kanske kommer att få det svårt att hantera livet och alla dess vardagliga förtretligheter när mamma och pappa inte längre Ställer upp.


    Bara för att en vuxen person bor hos sina föräldrar betyder det inte att personen inte tar ansvar över sig själv.

    Kommentarer som denna bekräftar hur mycket fördomar vissa har om andra.
  • Crash Man

    Det finns masdor med anledningar till varför man bor hemma med föräldrarna.

    Bor man hemma för att man inte vill jobba och spela TV-spel istället. Ja, då blr man växa upp.

    Men bor man hemma p.g.a man inte hittat någon egen lägenhet, vilket är väldigt svårt i storstäder, man har någon sjukdom eller att man helt enkelt inte klarar av ensamheten. Då känns det legitimt att bo kvar hos föräldrarna.

Svar på tråden 26 år - Bor hemma