• GalaxPajas

    Varför är så många män bara intresserade av kvinnor för sex?

    Vad tror du är orsaken till att många män bara är intresserade av kvinnor för sex och finner kvinnan som person ointressant?


    Beror det på att männen har så dåligt självförtroende att de nöjer sig med sex som bekräftelse?


    Beror det på att män och kvinnor uppfostras olika och därför inte delar intressen?


    Vad är din teori?

  • Svar på tråden Varför är så många män bara intresserade av kvinnor för sex?
  • Anonym (Biologi)

    Det är biologiskt. Hanen vill sprida sin säd till så många honor som möjligt.

  • Anonym (Biologen)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-01-01 22:48:05 följande:

    Det är biologiskt. Hanen vill sprida sin säd till så många honor som möjligt.


    Låter som en rimlig förklaring :)
  • Anonym (V)

    En biologisk drift som gäller de flesta manliga däggdjur för att föra arten vidare. Driften kan man inte göra något åt. Däremot kan hos människan göra val själva.

  • Anonym (åå)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-01-01 22:48:05 följande:

    Det är biologiskt. Hanen vill sprida sin säd till så många honor som möjligt.


    Varför startas då så många diskussioner av män som är upprörda över att kvinnan inte gör abort?
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (åå) skrev 2020-01-01 23:00:41 följande:

    Varför startas då så många diskussioner av män som är upprörda över att kvinnan inte gör abort?


    Vad menar du?
  • Liberté

    För att de flesta kvinnor är tråkiga/ointressanta, nu säger jag inte att män inte också skulle vara det med som heterosexuell så är det inte viktigt på samma sätt.

    De intressanta försöker man bygga något med om kemin klickar, och då innebär det även att sexet är bra.

    Är sexet dåligt så faller ganska snabbt intresset för att bilda långvarit förhållande också.

  • Anonym (T)

    Jag är separerad, vill gärna vara singel och ha en vettig KK, som går att byta ut den dag det inte är roligt eller spännande längre. Vill inte ha en relation som ställer krav på mig. Vill tänka på mig själv och mina barn... Jag är dock kvinna, men gissar att många som vill vara singel (ink män) resonerar så. Kk för mig är knullkompis, dvs man är KOMPISAR som även har sex. Det betyder att man kan tex resa och ha kul ihop... men man har ingen ambition att planera ett liv tillsammans eller ta relationen till nästa steg.

  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-01-01 23:02:41 följande:

    Vad menar du?


    Eftersom männen vill ligga runt ,så ska dom ta ansvar att det inte bli ett barn genom att skydda sig eller strelisera sig.Så slipper männen fundera om kvinnas rätt till abort då ochså när hon inte vill göra det.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-01-02 01:02:47 följande:

    Eftersom männen vill ligga runt ,så ska dom ta ansvar att det inte bli ett barn genom att skydda sig eller strelisera sig.Så slipper männen fundera om kvinnas rätt till abort då ochså när hon inte vill göra det.


    Biologin funkar inte så, vi är skapta för att föröka oss och inte för att skydda eller sterilisera oss.
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (Biologi) skrev 2020-01-02 11:37:55 följande:

    Biologin funkar inte så, vi är skapta för att föröka oss och inte för att skydda eller sterilisera oss.


    Innebär det att männen får bestämma om kvinnans abort?Om det är biologi.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-01-02 15:58:39 följande:

    Innebär det att männen får bestämma om kvinnans abort?Om det är biologi.


    Det har jag inte skrivit.
Svar på tråden Varför är så många män bara intresserade av kvinnor för sex?