• Anonym (Fyfanfördettaland)

    Sonens rånare fick villkorligt

    Min son blev rånad och svårt slagen . idag kom domen villkorligt!! HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT!! Dom satt och hånskrattade i rätten och efterråt high fivade och man hörde bla bra brosan och annat skit!! Tänker rösta på SD efter detta är så jävla arg!!!

    Hur gör man efter en sån här grej? Hur ska jag få min son att känna sig trygg igen? Om det ens går när man inte har lag och odrning i sverige längre  

  • Svar på tråden Sonens rånare fick villkorligt
  • Anonym (Självklart)

    Självklart skall du rösta på SD . Det har jag gjort i många år. Känner jag även flera invandrare som gör. Egentligen är jag inte alls mot mångfald men när vissa grupper blir för stora så börjar samhället anpassa sig efter den gruppen. I synnerhet om det är ett gäng machogrisar som måste hävda sitt taskiga självförtroende genom att odla en vålds och blingbling- kultur. Bredvid står rödvinsvänstern och klappar takten med sina hummusstinna bukar, jätteglada över att det är fler som inte vill ha demokrati.

    Sverige har varit ute på hal is länge.

    Alla de som röstar på V, MP och S flyttar själva till områden som är "trygga" . Helst Stockholms innerstad eller bättre områden. De fattar själva att välfärdssamhället är kört i botten.

    Flera svenska landsorter efter 2015 har blivit kraftigt förslummade. Det är snart bara Stockholms innerstad som är som det gamla Sverige.

    När ordningen är återställd skall jag återgå till att rösta på Moderata samlingspartiet om de kunde sluta vara sådana jävla kappvändare .

  • Anonym (Självklart)

    ..Vill tillägga att det oftast är unga killar i grupp som är det farliga. Min kompis blev nedslagen av 90-talets fotbollshulligan rassar för att han var popsnöre.

    Du kan ju glädja dig åt att gärningsmannen antagligen snart råkar i trubbel med polisen igen och då får ett ganska fint straff.

    Men jag känner din oro och jag tvingas själv låta min son växa upp i ett område där tonåringar skjuter ihjäl varandra samtidigt som deras inlåsta systrar pluggar till jurister och läkare . Synd att föräldrarna inte börjar att behandla sina söner på samma sätt.

  • jrockyracoon
    Anonym (Självklart) skrev 2021-06-01 22:22:58 följande:

    Självklart skall du rösta på SD . Det har jag gjort i många år. Känner jag även flera invandrare som gör. Egentligen är jag inte alls mot mångfald men när vissa grupper blir för stora så börjar samhället anpassa sig efter den gruppen. I synnerhet om det är ett gäng machogrisar som måste hävda sitt taskiga självförtroende genom att odla en vålds och blingbling- kultur. Bredvid står rödvinsvänstern och klappar takten med sina hummusstinna bukar, jätteglada över att det är fler som inte vill ha demokrati.

    Sverige har varit ute på hal is länge.

    Alla de som röstar på V, MP och S flyttar själva till områden som är "trygga" . Helst Stockholms innerstad eller bättre områden. De fattar själva att välfärdssamhället är kört i botten.

    Flera svenska landsorter efter 2015 har blivit kraftigt förslummade. Det är snart bara Stockholms innerstad som är som det gamla Sverige.

    När ordningen är återställd skall jag återgå till att rösta på Moderata samlingspartiet om de kunde sluta vara sådana jävla kappvändare .


    Jag röstar på v eller mp. Det skulle aldrig falla mig in att rösta på SD. Främst för att de har en ideologi som bygger på att människor har olika värde utifrån hudfärg eller härkomst. Jag kan inte se hur hat och förakt mot andra människor kan bidra till något bra i vårt samhälle. 

    Jag ser SD-människorna som riktiga gnällmånsar. De vill gärna ta på offerkoftan och förklara komplexa skeenden med enkla och felaktiga förklaringsmodeller.  Varför inte göra något själv som är positivt som kan föra samhället åt rätt håll om man är missnöjd med något? 

    Det är individerna i samhället som utgör samhället. Det blir vad vi gör det till. Om det är tillräckligt många som i tanke och handling visar omsorg om sina medmänniskor kommer vi att må bättre allihop. Men om tillräckligt många bara tänker på sig själva blir vår tillvaro mer steril och kall.

    Oavsett vem man är och vilken bakgrund man har, kan man vara en bra människa som vill andra väl eller också någon som bara tänker på sig själv. Det hänger inte på vilken grupp du tillhör, utan istället vem du har valt att vara.

    Det är inte så enkelt att invandrare är goda och fina, och inte heller att de är hemska och farliga. De är inte en homoform grupp, det är knasigt att tänka att de är sämre än någon annan.


     

  • Egon den stora
    Håkan på Öland skrev 2020-01-02 18:04:57 följande:

    Mina kommentar - FÖR JÄVLIGT 

    Får jag fråga - var killarna som rånade din son av invandrarbakgrund?

    Oavsett - hade jag suttit som domare eller nämndeman så hade jag gett dom 10 års fängelse på sluten anstalt.

    Och visst vill SD har tuffare och längre straff. Det är väl det enda parti som ex vill slopa "rabatten" som kriminella får om de begår många brott.


    Nej det hade du inte eftersom domare faktiskt dömer efter dom lagar vi har. Vill du ha förändringar så får du jobba politiskt. Nämndemän dömmer inte ens, men det är väl inte lönt att förklara.
  • Anonym (Självklart)
    jrockyracoon skrev 2021-06-07 22:42:17 följande:

    Jag röstar på v eller mp. Det skulle aldrig falla mig in att rösta på SD. Främst för att de har en ideologi som bygger på att människor har olika värde utifrån hudfärg eller härkomst. Jag kan inte se hur hat och förakt mot andra människor kan bidra till något bra i vårt samhälle. 

    Jag ser SD-människorna som riktiga gnällmånsar. De vill gärna ta på offerkoftan och förklara komplexa skeenden med enkla och felaktiga förklaringsmodeller.  Varför inte göra något själv som är positivt som kan föra samhället åt rätt håll om man är missnöjd med något? 

    Det är individerna i samhället som utgör samhället. Det blir vad vi gör det till. Om det är tillräckligt många som i tanke och handling visar omsorg om sina medmänniskor kommer vi att må bättre allihop. Men om tillräckligt många bara tänker på sig själva blir vår tillvaro mer steril och kall.

    Oavsett vem man är och vilken bakgrund man har, kan man vara en bra människa som vill andra väl eller också någon som bara tänker på sig själv. Det hänger inte på vilken grupp du tillhör, utan istället vem du har valt att vara.

    Det är inte så enkelt att invandrare är goda och fina, och inte heller att de är hemska och farliga. De är inte en homoform grupp, det är knasigt att tänka att de är sämre än någon annan.

     


    Vilket snömos.

    Ja människors lika värde gäller väl alla. Men smaka och känn lite på det uttrycket. Tänk på vad det betyder. Ja för mig är också folk lika värda tills de bevisat motsatsen .

    Tror inte att det är av rasideologiska skäl som folk röstar på SD.

    Men är t ex en våldsverkare, terrorist eller pedofil lika mycket värd som en skötsam medborgare , nej knappast för mig i alla fall.
  • jrockyracoon
    Anonym (Självklart) skrev 2021-06-08 08:30:05 följande:
    Vilket snömos.

    Ja människors lika värde gäller väl alla. Men smaka och känn lite på det uttrycket. Tänk på vad det betyder. Ja för mig är också folk lika värda tills de bevisat motsatsen .

    Tror inte att det är av rasideologiska skäl som folk röstar på SD.

    Men är t ex en våldsverkare, terrorist eller pedofil lika mycket värd som en skötsam medborgare , nej knappast för mig i alla fall.

    Nej, jag förstår att du inte vill ta till dig en syn när man bedömer människor på individnivå och inte på gruppnivå eftersom du röstar på ett parti som helt bygger sin politik på att vissa kategorier av människor är sämre än andra.


    Ja, en invandrare kan vara en pedofil, men han kan också vara en fantastiskt god människa. Precis som en godtycklig svensk kan vara en pedofil eller en fantastisk god människa.

    Skillnaden mellan gruppen invandrare och gruppen svenskar är alldeles för liten för att det ska vara rationellt att hata dem eller bedriva kampanj för att skicka ut dem från landet.


    Om du ogillar pedofiler, terrorister och våldsverkare, varför inte bedriva ett fackeltåg mot dem istället för mot invandrare. Engagera dig i en förening som t.ex stödjer kvinnor som blir slagna av sina män, eller som vill ge mer resurser till sociala myndigheter så att de kan hjälpa fler barn som far illa.

    Oavsett orsaken till att folk röstar på SD, så bidrar de till att sprida dessa ideologiska idéer vidare - något jag aldrig skulle kunna tänka mig att göra.

  • Anonym (SD)

    Har inte läst svaren i tråden men vänsterpacket säger väl såklart att det bara blir sämre men faktum är att det enda du kan göra för att få en förändring i samhället är att rösta på SD.

    Det tragiska är att folk ska behöva drabbas av sånt här för att börja rösta rätt. Beklagar det som hänt din son.

  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Fyfanfördettaland) skrev 2020-01-02 17:28:02 följande:

    Min son blev rånad och svårt slagen . idag kom domen villkorligt!! HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT!! Dom satt och hånskrattade i rätten och efterråt high fivade och man hörde bla bra brosan och annat skit!! Tänker rösta på SD efter detta är så jävla arg!!!

    Hur gör man efter en sån här grej? Hur ska jag få min son att känna sig trygg igen? Om det ens går när man inte har lag och odrning i sverige längre  


    De kanske vara unga? Ostraffade sedan tidigare? Överfallet kanske inte ansågs tillräckligt grymt? Det borde finnas en förklaring från domaren varför straffet blev som det blev, annars frågar ni åklagaren som säkert kan förklara.

    Hur tänker du att en röst på SD ska ha nån som helst inverkan på vad som hände er son, eller nånting alls i framtiden? SD springer inte omkring på stan i nån cape och hindrar brott liksom... Och deras politik kommer inte göra någon skillnad heller.

    Ta och tänk lite längre än näsan räcker.
  • Anonym (Jodå)

    Synd att det ska gå så långt att sitt barn blir rånat innan man inser att SD är de enda som kan vända den snabba kriminella utveckling som landet lider av, om ens de kan, för det har gått så himla långt. Från ett av Europas tryggaste länder till ett av de otryggaste, på bara ett decennium. Måste vara rekord!

    Tyvärr är du i gott sällskap, det är tyvärr det nya normala i detta land att bli rånad och misshandlad. Fler och fler vaknar dock upp ur dvalan då de trygga områdena i landet minskar vartefter så kommer "det nya Sverige" allt närmare fler och fler. Beklagar.

  • Anonym (Propaganda)

    Jag tänker att denna tråd mycket väl kan vara uppdiktad i propagandasyfte.

  • Anonym (Jodå)
    Anonym (SD) skrev 2021-06-13 15:50:53 följande:

    Har inte läst svaren i tråden men vänsterpacket säger väl såklart att det bara blir sämre men faktum är att det enda du kan göra för att få en förändring i samhället är att rösta på SD.

    Det tragiska är att folk ska behöva drabbas av sånt här för att börja rösta rätt. Beklagar det som hänt din son.


    Precis så är det. Svenskar måste i stort vara de naivaste och godtrognaste folket i världen som utgår från att folk från alla delar av världen tänker och är som de själva. Detta utnyttjas friskt i kriminella kretsar, Sverige är ett paradis att vara kriminell i.
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Propaganda) skrev 2021-06-14 00:42:50 följande:

    Jag tänker att denna tråd mycket väl kan vara uppdiktad i propagandasyfte.


    Det kan till exempel vara två av mina barndomsvänner som skrivit, som i dag är föräldrar i exakt samma sits, dock friades ena fallet helt. Tror de flesta känner någon i dag om man inte lever i total förnekelse med skygglappar på. Så knip om ditt propaganda, det provocerar.
  • Anonym (nja)
    Anonym (Fyfanfördettaland) skrev 2020-01-02 17:28:02 följande:

    Min son blev rånad och svårt slagen . idag kom domen villkorligt!! HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT!! Dom satt och hånskrattade i rätten och efterråt high fivade och man hörde bla bra brosan och annat skit!! Tänker rösta på SD efter detta är så jävla arg!!!

    Hur gör man efter en sån här grej? Hur ska jag få min son att känna sig trygg igen? Om det ens går när man inte har lag och odrning i sverige längre  


    Så om din son råkar illa ut igen men gärningsmannen är svensk så ska du minsann rösta på ett annat parti eller?
    Var arg och upprörd men försök även tänka logiskt, är det brottslingarnas beteende som stör dig eller är de deras hudfärg?
    Hur ställer du dig tex till svenska  män som begår grova sexbrott mot barn? gör det dig inte lika arg? betyder det då att du minsann inte tänker rösta på SD längre eller något annat parti då alla är svenska?

    Så om detta har hänt och du är arg, ta en stund, fundera lite och basera aldrig viktiga beslut på känslomässig upprördhet
    Men om detta bara är ännu en fånig SD-propagandatråd däremot så har vi hört det förr och är ännu mer trötta på det nu.


  • fdfdfdfddfdfdf
    Anonym (SD) skrev 2021-06-13 15:50:53 följande:

    Har inte läst svaren i tråden men vänsterpacket säger väl såklart att det bara blir sämre men faktum är att det enda du kan göra för att få en förändring i samhället är att rösta på SD.

    Det tragiska är att folk ska behöva drabbas av sånt här för att börja rösta rätt. Beklagar det som hänt din son.


    Folk som kallar andra för 'pack' liknar till viss del dessa kriminella tonåringar i attityd.

    Med andra ord jag vill varken ha såna som dig eller kriminella tonåringar ute fritt i samhället då jag finner er båda obehagliga och aggressiva.
  • Anonym (SD)
    Anonym (nja) skrev 2021-06-14 02:16:20 följande:

    Så om din son råkar illa ut igen men gärningsmannen är svensk så ska du minsann rösta på ett annat parti eller?

    Var arg och upprörd men försök även tänka logiskt, är det brottslingarnas beteende som stör dig eller är de deras hudfärg?

    Hur ställer du dig tex till svenska  män som begår grova sexbrott mot barn? gör det dig inte lika arg? betyder det då att du minsann inte tänker rösta på SD längre eller något annat parti då alla är svenska?

    Så om detta har hänt och du är arg, ta en stund, fundera lite och basera aldrig viktiga beslut på känslomässig upprördhet

    Men om detta bara är ännu en fånig SD-propagandatråd däremot så har vi hört det förr och är ännu mer trötta på det nu.


    När ska sånna som du fatta att man inte är rasist för att man röstar på SD, självklart spelar det ingen roll vad gärningsmannen har för hudfärg eller kmr från för land, det är de låga straffen och samhället som säger att detta är okej beteende som vi stör oss på.

    En förändring i rätt riktning ska drabba alla kriminella, men nu råkar invandare vara överrepresenterade så naturligt är att de drabbas hårdast men är du så jävla dum så du tror att SD kmr gulla med svenska pedofiler bara för det??
  • Anonym (SD)
    fdfdfdfddfdfdf skrev 2021-06-14 02:19:31 följande:

    Folk som kallar andra för 'pack' liknar till viss del dessa kriminella tonåringar i attityd.

    Med andra ord jag vill varken ha såna som dig eller kriminella tonåringar ute fritt i samhället då jag finner er båda obehagliga och aggressiva.


    Du kan tyvärr inte få allt. Du får helt enkelt chansa på att en sån som jag bara är trött på samhällsutvecklingen som DU har röstat fram och kanske uttrycker mig aggressivt för att närastående blivit utsatta.

    Du gillar inte kriminella tonåringar som skjuter ihjäl folk hejvilt och rånar/misshandlar barn, vuxna pensionärer, gruppvåldtar...

    Varför röstar du då på S/MP?
  • Anonym (Luttrad)
    Anonym (Propaganda) skrev 2021-06-14 00:42:50 följande:

    Jag tänker att denna tråd mycket väl kan vara uppdiktad i propagandasyfte.


    Vem vet, men samma sak händer ändå dagligen i Sverige. Har en 13-årig släkting som blev rånad av några äldre killar ("killar" påstods det, men snarare unga män...), som hade rånat ett gäng andra med. Rättegång med inga straff att tala om.
Svar på tråden Sonens rånare fick villkorligt