• colgate

    Colgates Vikttråd- 99 till 79 til sommaren 2020

    Hej hopp

    Här tänkte jag uppdatera min vikt. Ska väga mig ofta , kanske t.o.m varje dag för det är det som funkar för mig. Annars glömmer jag tyvärr bort att jag ska tänka på vad jag äter och sen blir jag rädd för att väga mig när det gått lite längre tid och då eskalerar det.

    Jag väger alltså nu nästan 100 kg (98.4 kg idag). 173cm lång och är 30 år. Jag drömmer om bröllop och barn och även en examen stundar i sommar förhoppningsvis och då vill jag inte se ut såhär.


    Jag har ett förhållande sedan 4 månader och i början så vägde jag 92 kg och jag berättade för honom att jag skulle ta tag i min vikt (fastän han inte sagt något om min vikt), men istället har jag alltså gått upp i vikt. Det är inte roligt. Jag vill känna mig fin inför honom.


    Jag sätter målet på 79 nu även om jag kanske borde ha ett lägre mål så är det en vikt som jag trivs med ganska bra och det blir lättare att nå om jag har ett lägre mål. Och 20 kg är ju redan jättemycket. Ja ni förstår vad jag menar.

    Den som vill får gärna hänga på...


    Mål: 1 feb 91 kg
            14 feb 89 kg :)
            1 mars 87 kg
            1 april 83 kg
            1 maj 81 kg
            1 juni 79 kg

            

  • Svar på tråden Colgates Vikttråd- 99 till 79 til sommaren 2020
  • markstrom

    Hallåj! 

    Jag ska också ner i vikt! började i Måndags.

    Startvikt 76.8 
    delvikt: 66
    målvikt: 56 

    Hade tänkt hinna nå delvikten innan sommaren. :)

    Blev sambo i mars förra året och efter de rusade  sambokilona iväg. ;)  men nu är det dags igen! 

    Dagens vikt: 75,3 

    Imorgon kickar jag igång promenaderna.

    Hejja oss! vi klarar det! '

  • Anonym (mycket mer)

    Hej. Hoppas jag också får vara med trots att jag är mycket tyngre. Jag har alltid varit överviktig och har haft andra problem som gjort att vikten nästan varit ett skydd istället för ett problem eller vad jag ska kalla det. Nu i sommras var jag redo att börja ta itu med det lite smått och har gått ned lite. Jag har inte haft eller har bråttom med själva vikten utan det har varit annat viktrelaterat som skulle komma på plats först men nu är jag där. Nu ska jag fokusera på själva viktnedgången även om den redan kommit igång.

    Högsta jag vägt: 124.7 för 7 år sen / BMI 49
    Vikt i sommras: 118.4 / BMI 46.3
    Vikt idag: 111.9 / BMI 43.8
    Delmål 1: 110 / BMI 43
    Årsmål: 97.2 / BMI 38
    Slutmål just nu: runt 63 / BMI 24

  • hjjjkk

    Halloj. Jag försöker också gå ner i vikt. Började i onsdags starvikt 85.5 kg

    Delmål 75

    Målvikt 65

    Kul om vi kan följas åt o peppa varandra ????

  • hjjjkk

    [quote=80145436][quote-nick]hjjjkk skrev 2020-01-05 23:48:34 följande:[/quote-nick]Halloj. Jag försöker också gå ner i vikt. Började i onsdags starvikt 85.5 kg

    Delmål 75

    Målvikt 65

    Kul om vi kan följas åt o peppa varandra

  • hallonbaten

    Jag hänger också med på resan!

    Startvikt 2/1:  88.3kg
    Nuvarande vikt: 87.5kg
    Mål: 68kg

    Jag styrketränar ca 4 gånger i veckan, och försöker komma upp i 8000 steg om dagen. Just nu provar jag en blandning av 5:2 och 16:8 där jag även på mina ätardagar håller ätarfönstret kortare och skippar frukost. Har gått bra under ledigheten, men får se hur det går nu när skolan börjar igen imorgon  Glad

  • markstrom

    Tjosan  hur går det för er? 

    Började med 1h promenader igår.
    Fantastiskt vad en promenad gör för kropp och själ.

    Jag känner mig så ren. 

    Dagens vikt 74.1 

  • hjjjkk

    Hej. Jag tänker ha vägdag på fredagar. Har även tänkt att försöka helt utesluta godis fika glass läsk alkohol denna månad för att bli av med mitt sockerbegär. Är lite nyfiken på 16:8 någon som provat det? Poaigiva/negativa upplevelser?

  • colgate

    Åh vad kul att flera hängt på. När jag inte fick nåt svar först trodde jag inte det skulle bli fler.

    För mig har det gått bra med kosten! Inte gjort några avsteg :)


     


    Heja oss. Välkomna alla :)

Svar på tråden Colgates Vikttråd- 99 till 79 til sommaren 2020