• Sat 4 Jan 2020 19:31
    633 visningar
    9 svar
    9
    633

    HJÄLP att tyda cb-test!?

    Hej!

    Jag har försökt försökt bli gravid i 8 månader. Mensen kom på julafton och det var man lagom glad över. Det knepiga är att mensen inte slutar och jag har fortfarande ömma bröst. Jag gjorde ett gravtest för att, ja varför vet jag inte. Jag vet inte hur jag ska tolka mitt test, och om det nu är positivt, tror inte ni att det lutar mer åt ett tidigt missfall? eftersom strecket är så ljust. Eller är det helt enkelt bara spökstreck?

    Tacksam och någon bara vill bubbla lite med mig om detta .. man blir ju smått tokig av att försöka bli gravid! ????

  • Svar på tråden HJÄLP att tyda cb-test!?
  • Anonym (A)
    Sat 4 Jan 2020 19:35
    #1

    Ta ett nytt test. Det där ser ju konstigt ut med två lodräta streck

  • Sat 4 Jan 2020 19:37
    #2

    Har du möjlighet att köpa ett nytt test? Det där skulle jag inte lita på åt något håll.

  • Sat 4 Jan 2020 19:40
    #3
    Anonym (A) skrev 2020-01-04 19:35:26 följande:

    Ta ett nytt test. Det där ser ju konstigt ut med två lodräta streck


    Nä, visst ser det konstigt ut?! Jag har inte testat mig så många ggr förut. Brukar hålla mig tills mensen kommer istället. Men detta ser faktiskt konstigt ut. Jag har ett till hemma ..
  • Sat 4 Jan 2020 19:41
    #4
    HejsanJenny skrev 2020-01-04 19:37:19 följande:

    Har du möjlighet att köpa ett nytt test? Det där skulle jag inte lita på åt något håll.


    Nä, visst ser det konstigt ut?! Jag har inte testat mig så många ggr förut. Brukar hålla mig tills mensen kommer istället. Men detta ser faktiskt konstigt ut. Jag har ett till hemma ..
  • Sat 4 Jan 2020 19:54
    #5

    Såhär ser testet ut nu en stund senare ..

  • Sat 4 Jan 2020 20:11
    #6

    Det är possitivt men kan som du säger vara MF. Du kanske kan boka ett ultraljud.


    Louiseo skrev 2020-01-04 19:54:58 följande:

    Såhär ser testet ut nu en stund senare ..


  • Sat 4 Jan 2020 20:21
    #7
    Nathaliejj skrev 2020-01-04 20:11:39 följande:

    Det är possitivt men kan som du säger vara MF. Du kanske kan boka ett ultraljud.


    Ja, jag hade mens som vanligt en vecka men efter att det avtog i onsdags började det sedan om lite. Vilket det inte brukar .. så frågan är om det hände något då. Har som sagt haft ömma bröst ovanligt länge med, dock mindre idag än igår tror jag. Jag får väl avvakta helt enkelt. Jag ska ha äl om typ en vecka men det känns ju väldigt nära inpå detta nu .. 
  • Sun 5 Jan 2020 02:16
    #8

    Det där ser absolut positivt ut men i och med att det verkar blivit något konstigt med strecken hade jag tagit ett nytt för att vara säker på att testet ger ett giltigt utslag. Med den tydligheten borde du kunna göra ett redan nu! :) 

  • Sun 5 Jan 2020 14:14
    #9
    Mammaresan skrev 2020-01-05 02:16:56 följande:

    Det där ser absolut positivt ut men i och med att det verkar blivit något konstigt med strecken hade jag tagit ett nytt för att vara säker på att testet ger ett giltigt utslag. Med den tydligheten borde du kunna göra ett redan nu! :) 


    Jag tog ett på morgonen idag, det var jäääättesvagt .. så var det något så är det nog ett tidigt mf. Blöder mycket idag med, dag 12 med blödningar :/ 
Svar på tråden HJÄLP att tyda cb-test!?