• Sat 4 Jan 2020 23:52
    2062 visningar
    21 svar
    21
    2062

    Villka rättigheter har jag

    Min familj har fått reda på att jag ska träffa en gammal kilkompis som jag gillar jätte mycke men min syster säger att han knarkar osv. Jag vet dock inte om det stämmer men eftersom hon säger att han gör det och att om min familj får reda på att jag träffat eller träffar honom så kommer dom anmäla mig till socialen för mina barns skull säger dom så jag undrar vad exakt händer om jag träffar min vän en gång utan mina barn vad kan hända då? Kan jag ändå få problem trots tt jag inte använder droger eller att han kommer nära mina barn? E jätte ledsen vill verkligen träffa honom men vill defenetivt inte förlora mina barn

  • Svar på tråden Villka rättigheter har jag
  • Sun 5 Jan 2020 00:45
    #3

    Så du menar att inget kommer hända om kag träffar min vän även om det är så att jan kanske knarkar fast utan mina barn ?

  • Sun 5 Jan 2020 00:52
    #7
    CitronTulo skrev 2020-01-05 00:43:51 följande:

    Klart du inte kan förlora dina barn för att du har en vän som ev knarkar! Så länge han inte träffar dina barn eller får dig att börja knarka eller lägger knark så att barnen kommer åt det så har ingen med det att göra!


    Tack så mycket för svaren nu vet kag lite mer och det tänker jag berätta för min familj att jag kan träffa jonom hur mycket jag vill nör barnen inte e hos mig
  • Sun 5 Jan 2020 00:56
    #9
    Anonym (My) skrev 2020-01-05 00:51:18 följande:

    De är nog oroliga för att du ska börja umgås mycket med honom och kanske ta efter hans livsstil. Om han är manipulativ skulle han kanske kunna dra in dig i saker som inte är bra för vare sig dig eller dina barn. Men att ni bara ses en gång är naturligtvis ingen fara i sig. Så länge du kan hålla ert umgänge på en sund nivå har soc. ingen anledning att ingripa.


    . Ja jag förstår deras oro men han och jag ska inte ha ett förhållande bara träffas och sen skulle jag aldrig låta mina barn träffa honom påverkad eller så. Jag jar tyvärr känslor dör honom så jag ser fram emlt att träffa honom men han skulle aldrig få mig att kmarka heller för han är inte så
  • Sun 5 Jan 2020 00:59
    #11
    DanneHade skrev 2020-01-05 00:53:23 följande:

    Helt sääääker på att du inte knarkar, eller åtminstone har en historia av drogmissbruk tidigare?

    Något som i så fall skulle förklara din familjs oro och kanske lite sättet du formulerar dig på också.


    Har testat tidigare men har inte ens tänkt tanken sen jag blev mamma för 9 år sen så du brhöver inte sitta och spela duktig du för jag skulle aldrig aldrig utsätta mins barn för sånt
  • Sun 5 Jan 2020 01:00
    #12
    DanneHade skrev 2020-01-05 00:53:23 följande:

    Helt sääääker på att du inte knarkar, eller åtminstone har en historia av drogmissbruk tidigare?

    Något som i så fall skulle förklara din familjs oro och kanske lite sättet du formulerar dig på också.


    Har testat tidigare men har inte ens tänkt tanken sen jag blev mamma för 9 år sen så du brhöver inte sitta och spela duktig du för jag skulle aldrig aldrig utsätta mins barn för sånt
  • Sun 5 Jan 2020 01:04
    #13
    Anonym (soc) skrev 2020-01-05 00:59:32 följande:

    Du ska träffa en kille som du har känslor för, en kille som ev knarkar.

    Vill du att det ska leda till mer än vänskap?

    Vad han "aldrig" skulle vet du ingenting om.

    Inleder du ett förhållande med en narkoman kan det få förödande konsekvenser.

    Var försiktig.


    Nä bara vänner och inte med mina barn såklart utan när dom inte e med mig och kag bara undrar ifall det kan leda till problem trots att han inte träffar mina barn
  • Sun 5 Jan 2020 01:15
    #15
    CitronTulo skrev 2020-01-05 00:50:23 följande:

    Så länge inte ditt umgänge med den här killen på något vis sätter dina barn i fara så kan ingenting hända!


    Diina svar hjälpte mycke tack ????
  • Sun 5 Jan 2020 01:20
    #16

    [quote=80142937][quote-nick]Anonym (My) skrev 2020-01-05 01:12:39 följande:[/quote-nick]Om han orsakar problem för dig så kan det ju, indirekt, orsaka problem för barnen. Jag håller med Anonym (soc): var försiktig! Om han är drogberoende är det drogen som går först och du blir aldrig mer än nummer två. Även i grunden godhjärtade personer kan lura och bedra sina närmaste för drogernas. Ja jag ska absolut vara försiktig för kag har barn att tänka på sen vet jag inte säkert om det e sant att han använder men är det så så vet jag inte om jag kommer fortsätta träffa honom för mina barn kommer alltid i första hand

  • Sun 5 Jan 2020 01:24
    #17

    Jag ska helt klart bara försiktig för mina barn kommer alltid i första hand och märker jag att det stämmer så kommer jag nog inte vilja träffa honom mer om han visar att han e påvärkad ofta

  • Sun 5 Jan 2020 13:04
    #19

    jag skrev att jag inte e säker på att han är det och om jan ör det så kommer jag sluta tröffa honom och aldrig låta mina barn träffa honom skrev jag !

  • Sun 5 Jan 2020 23:09
    #21

    Ja kag ska träffa honom sen när han e tillbaka i sverige men kommer inte berätta för dom men jag vet också attdet kommer bli kriiig om dom får veta eftersom min familj e från libanon och denna killen är också arab.så först ska jag kolla upp vsd som kan hända ifall jag träffar honom även om han kanske använder droger vilket jag inte vet

Svar på tråden Villka rättigheter har jag