• ally01

    Varför så oregelbundna ältester?

    Hej! 

    Jag stämmer av ned ägglossningstest efter ett tidigt missfall för att lyckas pricka in min ägglossning. Tidigare använt stickor utan problem men då sambon köpte nya blev det digitala test. Såhär är resultatet. 

    Använde stickor fram till 31/12. Den 30/12 fick jag starkt utslag, men ej positivt( kan Visa bild). Lite svagare den 31/12. Den 1/1 övergick jag till digitalt. 

    1/1: negativt

    2/1: fm positivt, eftermiddag negativt

    3/1: positivt

    4/1: negativt

    5/1 (idag): positivt???

    Vad beror detta på tror ni? Kan typ tillägga att det ej är tester med dubbel hormonindikator. 

    Är inte heller gravid, testat med känsligt graviditetstest.

  • Svar på tråden Varför så oregelbundna ältester?
  • Hawk

    Är själv inte bekant med de digitala testerna men det skulle kunna vara så att kroppen försöker släppa ägg men att något gått fel. Då stiger Lh och ger utslag på testerna. Hade själv så två gånger efter en avbruten graviditet i v 15. Det blev en lång cykel men ÄL kom tillslut.

    Tempar du också kan du bekräfta när ÄL skett. Blir ju ofta lite vilda västern med cykel och ÄL efter missfall osv. Jag hade fortsatt testa och varit uppmärksam på andra symptom.

  • ally01

    Åh, blir frustrerad. Nu positiva ältester två dagar i rad igen. Min kropp verkar väldigt kluven till att släppa ägg denna cykel..

  • Hawk

    Är det första cykeln efter missfallet? Jag hade samma problem efter missfall (avbrytande förvisso men samma sak). Första cykeln var kaos, och väldigt lång. När ägget väl släppte verkade allt stabiliseras och andra cykeln var som förväntat.


    ally01 skrev 2020-01-12 13:36:37 följande:

    Åh, blir frustrerad. Nu positiva ältester två dagar i rad igen. Min kropp verkar väldigt kluven till att släppa ägg denna cykel..


  • ally01

    Tack för svar! Jo det är första cykeln. Fick missfallet så nära inpå mitt plus så tänkte inte att det skulle påverka så mycket. Nu tyder dock allt på ägglossning. Tester, flytningar och ömma bröstvårtor. Håller tummarna för att ägget lossnar nu:)

Svar på tråden Varför så oregelbundna ältester?