Inlägg från: Saffran2337 |Visa alla inlägg
  • Saffran2337

    när började era bebisar få det trångt i magen och röra sig annorlunda?

    Barnet ska inte kännas mindre senare i graviditeten. Det är ett allvarligt tecken på att något kan vara fel.

    Min bebis blev slöare och slöare och han hade dött om jag inte åkt in och kollat upp det.

  • Saffran2337

    [quote=80147013][quote-nick]Anonym (Vecka 29) skrev 2020-01-06 16:58:46 följande:[/quote-nick]Jag förstår, men vad jag har hört kan sparkar kännas mindre senare i graviditeten och att det är mer känning av rörelser där bebisen tex vrider på sig för att det blir trångt. Så har min barnmorska sagt iaf. Att rörelserna ändrar karaktär.

    Jag har ju som sagt vart inne på förlossningen så vet inte riktigt vad mer jag kan göra, jag känner väldigt lite men kan ju inte göra mer än att åka in och kolla vilket jag gjorde inatt..[/

    Jag åkte in flera gånger. Jag var inne akut 3 ggr på

    3 veckor och den sista gången la hans hjärta av under kontrollen.

    Han var undernärd och mycket trött när han kom ut. Han var helt intrasslad i navelsträngen och kunde inte röra på sig. Tillväxthämmad visste vi att han var men de sista två veckorna hade han nog minskat i vikt. 1450 g i v33+2.

    Känns det svagt så sök igen och be om tillväxtultraljud och flödesmätning.

    Jag fick slåss för honom men vi vann. Han är snart 10 år och lever.

  • Saffran2337

    [quote=80147013][quote-nick]Anonym (Vecka 29) skrev 2020-01-06 16:58:46 följande:[/quote-nick]Jag förstår, men vad jag har hört kan sparkar kännas mindre senare i graviditeten och att det är mer känning av rörelser där bebisen tex vrider på sig för att det blir trångt. Så har min barnmorska sagt iaf. Att rörelserna ändrar karaktär.

    Jag har ju som sagt vart inne på förlossningen så vet inte riktigt vad mer jag kan göra, jag känner väldigt lite men kan ju inte göra mer än att åka in och kolla vilket jag gjorde inatt..[/

    Jag åkte in flera gånger. Jag var inne akut 3 ggr på

    3 veckor och den sista gången la hans hjärta av under kontrollen.

    Han var undernärd och mycket trött när han kom ut. Han var helt intrasslad i navelsträngen och kunde inte röra på sig. Tillväxthämmad visste vi att han var men de sista två veckorna hade han nog minskat i vikt. 1450 g i v33+2.

    Känns det svagt så sök igen och be om tillväxtultraljud och flödesmätning.

    Jag fick slåss för honom men vi vann. Han är snart 10 år och lever.

Svar på tråden när började era bebisar få det trångt i magen och röra sig annorlunda?