• Anonym (A)

    Gravid och har fått ett för jävligt eksem med brutal klåda! Någon annan? Vad göra?

    Hej!

    Jag är i vecka 25 och har sedan i början av graviditeten utvecklat världens hudutslag och klåda! Utslagen ser ut som eksem med inslag av blåsor, knottror och rivsår. Det sitter kring handlederna och i armvecken. Det kliar som värst på kvällar, efter dusch, efter mat och på nätter/mornar när jag ligger varm under täcket. Jag har fått mjukgörande, mild kortison och antihistamin men inget hjälper! Det kliar INTE i handflatorna/fotsulorna.

    Är det någon som känner igen sig? Vad kan man göra? Det bränner på armarna!!! Vill inte att lillan ska bli stressad i magen :(

  • Svar på tråden Gravid och har fått ett för jävligt eksem med brutal klåda! Någon annan? Vad göra?
  • Anonym (A)
    Hoothoot skrev 2020-01-06 15:02:00 följande:

    Prata med din BM, levervärderna kan behöva kollas alt få annan hjälp med krämer eller medicin.


    Tack men jag har redan tagit upp det med min barnmorska och träffat två läkare. Hade ett njurstensanfall också där man testade levern och tog typ alla prover man kan men jag hade jättefina värden. När det är levern som spökar när man är gravid så ska det väl klia under fötterna och i handflatorna?
  • Sasu

    Hade en vän som hade liknande, men på hela nedre delen av magen, det var någon hormon som utsöndrades under hennes graviditet som orsakade det, ingen kräm hjälpte. Havrebad lindrade lite i några timmar.

  • Anonym (A)
    Sasu skrev 2020-01-06 18:13:44 följande:

    Hade en vän som hade liknande, men på hela nedre delen av magen, det var någon hormon som utsöndrades under hennes graviditet som orsakade det, ingen kräm hjälpte. Havrebad lindrade lite i några timmar.


    Måste googla på havrebad :)
Svar på tråden Gravid och har fått ett för jävligt eksem med brutal klåda! Någon annan? Vad göra?