• Anonym (Utmat­tad)
    Mon 6 Jan 2020 21:44
    1457 visningar
    14 svar
    14
    1457

    Utmattad gravid

    Hej!

    Vet att jag inte är ensam om detta problem. Är gravid och börjar känna mig utmattad, är så trött på jobbet och svårt att koncentrera mig. Mycket pga att jag sover dåligt och är uppe och kissar flera gånger per natt. Känns så jobbigt och det är jobbigt att det går ut över jobbet så mycket. Finns väl inget att göra åt det. Hur har ni haft det? Hur stod ni ut på jobbet? Några knep?

  • Svar på tråden Utmattad gravid
  • Anonym (Utmat­tad) Trådstartaren
    Tue 7 Jan 2020 19:05
    #7

    Tack för alla svar! Järnvärdet är bra. Varit långledig nyss men det hjälpte inte mycket förutom för stunden! Har i vanliga fall stort sömnbehov och har ett arbete som är psykiskt påfrestande, fattar viktiga beslut etc, men däremot ej fysiskt ansträngande, så får inte igenom en sjukskrivning tyvärr. Är i vecka 25. Skönt ändå att man inte är ensam!

  • Anonym (Utmat­tad) Trådstartaren
    Tue 18 Feb 2020 13:48
    #13

    Tack för alla svar! Ferritinvärdet är 28 och hb 117. Brukar dock ligga närmare 100 i ferritin och närmare 150 i hb (höga värden, jag vet). Äter tillskott.

    Jobbar fortfarande. Är i vecka 30. Blodtryck 120/85. Sover massor på helgerna, kämpar mig igenom veckorna. Tycker minnet är värst just nu, glömmer viktiga saker och missar viktiga möten.

Svar på tråden Utmattad gravid