Jag tycker att det var en dålig krönika, på många sätt. Dels är det bittert, nedlåtande, verklighetsfrämmande och direkt tragiskt att bara bortse från människors djupt rotade längtan efter, kärlek, närhet, familj och sex. Att tro att läsa filosofi, spela tennis eller skaffa manliga vänner kan ersätta kärlek och närheten till en kvinna och barn är direkt korkat.
Dels är krönikören nedlåtande även mot kvinnor som han tydligen tror är nöjda med ett sådant liv. Skillnaden är förstås att kvinnor kan få sex och därmed närhet hur lätt som helst. Sen tror jag inte att kvinnor idag nöjer sig med att stå i kö för att bli påsatta av alfahannen när han har tid mellan sina andra kvinnor...
Jag citerar lite ur artikeln:
"Lösningen består i att män slutar vara så fixerade vid kvinnor och gör det som kvinnor sedan länge har gjort: Accepterar ensamheten, slutar se sex och relationer som en rättighet och ägnar sig åt andra intressen i livet.
Det fanns ju så mycket annat. Jag hade kunnat lära mig ett språk, läst filosofi, kommit i gång med att spela tennis, skaffat fler nära manliga vänner, kanske rentav skaffat några kvinnliga vänner som hade kunnat lära mig ett och annat."