• Anonym (Bitterf*ttan)

    Har blivit en riktig bitterf*tta och jag är annars jämt glad. Men sambon och jobbet gör att jag är så här. Snälla läs.

    Hej.

    Jag tänkte höra med er om det är fler som upplever samma sak som jag. Jag är i chock faktiskt. Jag är 34 år, bor med en kille som är 44. Vi ha en dotter på 4 år. Jag jobbar som undersköterska, sambon eget företag.

    Jag har aldrig haft det så tråkigt i livet som jag har det nu. Jag känner att jag har blivit en bitterfitta ursäkta uttalet. Jag gör inget annat om dagarna än att jobba, ta hand om dottern, laga mat, tvätta och städa. Sambon jobbar med sitt företag och gör inte många handtag hemma och är borta mycket. Jag får helt enkelt acceptera det. MEN han borde då hålla käft om vad som ska göras hemma och NÄR det ska göras eftersom han själv inte gör någonting. Men han klagar på mig om det ligger matrester kvar i diskhon en minut för länge och om disken står framme mer än nödvändigt. Han säger att sånt ska göras på en gång. Han säger även att han ska ta reda på sitt och jag mitt. Så då har jag slutat tvätta åt honom för det är ju hans kläder alltså ska han ta reda på sitt där också. Bara rättvist tycker jag.

    Igår var han och bade med dottern och när han kom hem la han alla blöta kläder och handdukar på tvättmaskinen istället för att hänga upp. Hans ursäkt var då att han skulle ha lagt det i tvättmaskinen men att det redan var tvätt där. Så det fick ju jag hänga upp. Sen när jag sa idag att jag tänker inte ta disken idag utan väntar till imorgon ja då blir det ett jäkla liv att jag inte plockar undan efter mig. Men jag hände upp hans blöta kläder och dom hade han bara lagt på tvättmaskinen i en hög?! Bitterfittan är riktigt bitter nu alltså.