• xnfsm

    Roaccutan

    Hej!

    Jag vill veta allt om roaccutan (utan att behöva googla). Hjälper det bara mot acne eller kan det hjälpa mot andra hudproblem? Jag har extremt jobbig hy på alla möjliga sätt men har inte grov acne. Jag har testat A L L T. Utom att gå till läkare vilket jag nu planerar att göra nu.

    Vad vet ni om roaccutan? Berätta gärna om ni tagit det och vad er upplevelse är.

  • Svar på tråden Roaccutan
  • Jagförsöker

    Det jobbigaste medicinen jag någonsin har tagit men ändå den bästa!! Jag tog det för accne för några år sen, förrutom att accne försvann fick jag sån fin o slät hy.

    Nackdelen med den då var att man blir så så så torr, bra att ha läppsyl överallt så att du hittar en när du plötsligt blir extrem torr i läpparna.

    Mjäl fick jag oxå massor.

    Ont i lederna men den brukar minska efter ett tag.

    Vanlig läkare kan inte skriva ut medicinen utan det måste vara en hudläkare.

    Om jag rekommenderar den? JA STARKT!

    När jag ser någon på stan med accne får jag sån lust att gå fram och rekommendera den.

    Försiktighet= preventivmedel

  • xnfsm
    Jagförsöker skrev 2020-01-09 00:42:28 följande:

    Det jobbigaste medicinen jag någonsin har tagit men ändå den bästa!! Jag tog det för accne för några år sen, förrutom att accne försvann fick jag sån fin o slät hy.

    Nackdelen med den då var att man blir så så så torr, bra att ha läppsyl överallt så att du hittar en när du plötsligt blir extrem torr i läpparna.

    Mjäl fick jag oxå massor.

    Ont i lederna men den brukar minska efter ett tag.

    Vanlig läkare kan inte skriva ut medicinen utan det måste vara en hudläkare.

    Om jag rekommenderar den? JA STARKT!

    När jag ser någon på stan med accne får jag sån lust att gå fram och rekommendera den.

    Försiktighet= preventivmedel


    Tack för svaret! Hur länge tog du den?
  • mallalala

    Min man åt den för några år sedan. Han hade vuxenacne som han besvärades av och hade provat allt innan. Han blev fruktansvärt torr runt läppar och i alla slemhinnor. Blödde näsblod var och varannan natt. Han åt den ganska länge. Fick inte dricka alkohol samtidigt. Det var farligt.

    Minns han tyckte det var jobbigt att bli så torr men alla acne försvann och har inte kommit tillbaka.

  • Jagförsöker
    xnfsm skrev 2020-01-09 06:55:04 följande:

    Tack för svaret! Hur länge tog du den?


    Åh jag minns inte riktigt men jag tror att jag tog det i 1 och ett halvt år..
Svar på tråden Roaccutan