• Anonym (Helena86)

    Missade minipiller, gravid?

    För 10 år sedan blev jag gravid när jag missade ett piller Cerazette. Jag har dock inget minne av hur mycket sex jag hade runt den perioden utan vet bara att jag plussade ca 3 veckor senare utan att ens haft en tanke på att jag skulle bli gravid. Så jag vet som sagt att det inte krävs mycket med cerazette för mig.

    Nu är det så att för 4 dagar sedan hade jag sex med mitt X. Vi har precis gjort slut så jag har mått väldigt dåligt men vi hade ändå sex, jag har inte tagit p piller sedan sedan dess då jag helt glömde bort då min karta var slut och jag har varit för tankspridd för att komma på att plocka fram en ny.. Det är alltså 4 kvällar utan piller efter samlag..
    det tror väl på fan att jag skulle kunna bli gravid igen?
    Ja, hur ska ni veta det.. men är det någon som har erfaranhet av att ha blivit gravid när man missat piller EFTER samlaget?

  • Svar på tråden Missade minipiller, gravid?
  • Anonym (Anonym)

    Du kan bli gravid även om du hade käkat pillerna. Inget prevmentivmedel är säkert liksom. Finns ju massor av tjejer som blir gravida.

  • Anonym (Helene)

    Ja, klart du kan ha blivit gravid. Eller inte. Om du inte har tänkt ta fler piller alls får du väl bara komma ihåg kondom nästa gång du har sex. Ta ett graviditetstest om någon vecka.

  • SVilejlimaf

    Om han kom i dig kan sperman vara kvar i dig i upp till fem dagar (eller nåt sånt), så det finns ju en risk men den är nog inte lika stor som om du skulle ha oskyddat sex efter att du glömt p-piller

  • Anonym (Helena86)

    Tack för svar.

    Hade extremt ägglossningvärk igår så vi får väl se hur det här slutar

Svar på tråden Missade minipiller, gravid?