• Anton007

    Hur man slutar med heroin och andra droger,

    Jag trodde aldrig det skulle hända mig ,inte mig .Men det hände mig. Jag ska bara kort förklara vad som hände.En olycka i trafiken,en lång tids sängliggande,en massa smärta och ännu mer, smärtstillande,Opiater med det menar jag morfin och andra opioider, Imovane,för att sova bensodiazepiner för att våga ta steget ut igen och möta folks undrande blickar varför går han så konstigt ?Men det är inte det som är grejen, grejen är att efter två år på diverse droger så slutade min läkare och en ny läkare tog över.Mitt första samtal med den nya läkaren var kort och tydligt.Du har fått väldigt höga doser morfin vi ska sätta ut dina mediciner du har inget behov av dom längre vi kan trappa ur dom på en vecka eller två.Visst sa jag glad över att slippa ha massa mediciner.Viste inte vad en avtädning var,Veckan gick och jag blev så sjuk men förstod inte att det var medecinerna det slutade med att jag åkte till akuten.Där fick jag klart för mig att jag blivit beroende.Nu var man alltså beroende.Åkte hem försökte nå min Dr han var bortrest.Jag försökte stå ut spydde kunde inte andas låg i en hög på golvet ville bara dö,Men i en väska som jag glömt bort låg några lösa tabletter jag kastade mig dom och tänkte att så vill jag aldrig mer må.Jag blev beroende av den svarta marknaden och en gång när jag var sjuk fanns det inget morfin men heroin :(Jag tog det i näsan och fastnade.Resten är en lång historia men 10 år av mitt liv såg ut så här Heroin, kokain, bensodiazepiner,dagligen i 5 år-5 år substitut program Subutex 2 år 28 mg 3 år metadon 140 mg + Max dos adhd amfetamin dagligen.Tills jag inte orkade fortsätta leva helt bortkoplad från verkligheten,Men efter att försökt sluta med traditionella metoder som är 100 år gamla med urusla resultat.Nertrappninigar inneliggande, hemma,osv en miljon gånger misslyckanden ångest det fungerar inte för mig och inte heller för dom flesta andra,Så jag började forska läsa om andra metoder vägar för att bli fri det Min väg var svår och jag höll på att dö men jag lyckades,:)Och vet ni om man gör det på rätt sätt så kan man sluta och det tar inte lång tid heller och gör inte så ont i själen eller kroppen men tyvärr kostar det en hel del pengar men det gör traditionella program med ,Men jag skriver det här nu 4 år senare och har lyckats ledsaga 2 andra tungt beroende till ett friskt och numera lyckligt liv ..E du eller någon du känner i en liknande hopplös situation som jag hör av dig..Kramar Anton

  • Svar på tråden Hur man slutar med heroin och andra droger,
  • Anton007

    Tack :) Hoppas att ni förstår att det finns vägar ut ur mörkret, Oavsett vad ni än tar konsumerar.. Kram på er

  • neverpreggo

    Starkt att ta dig ur.


     


    Men varför kan du inte skriva vad du tycker är "mirakelvägen" i själva tråden?

  • Anonym (Anonym)
    neverpreggo skrev 2020-01-09 21:01:27 följande:

    Starkt att ta dig ur.


     


    Men varför kan du inte skriva vad du tycker är "mirakelvägen" i själva tråden?


    Låter som någon som inte vill skylta med sin försäljning...
  • Anton007

    Svaret är som följer behandlingen finns att tillgå i delar i Serbien Den görs i tre delar avgiftning av kroppen från substanser,blockerare ,och när du är redo intas Ibogain,Ibogain är en naturlig psykoaktiv substans som finns i plantor som Apoyenese den har sinna rötter hos pygméerna central Africa,Allt detta är förbjudet i resten av Europa och anledning till att jag inte rekommenderar någon att vind för våg åka själv direkt.Är att det finns falska kliniker som opererar in falska blockerare,Som resultat fick jag en stroke när jag olyckligtvis hamnade på en falsk klinik.Jag hjälper folk att inte bli lurade som jag att vara en vägvisare. jag hade själv besvarats massa lidande tid och pengar .Hoppas svaret är någon hjälp kram kämpa

  • Kexsmula

    Jag går på substitutionsbehandling och får Buprenorfin för mitt fd opiatmissbruk (benzo och kokain var också en del av vardagen förr) och jag anser att min substitutionsbehandling räddat mitt liv! Jag är oerhört tacksam över att det finns och att det räcker med Buprenorfin för min del så att jag slipper metadon (som ju har många fler biverkningar och dessutom går att överdosera till skillnad från Buprenorfin). Jag tror att jag måste ha den medicinen livet ut som många andra, men det gör inget då den är såpass mild vars enda biverkning för mig är att jag ibland är lite hård i magen, men jag känner mig äntligen fri!

    Har hört många som slutat med sin behandling då de tror att de har läget under kontroll men sedan kommer suget efter opiater smygandes sakta men säkert och rätt som det är tar de återfall och är tillbaka i opiaternas klor. Det skulle jag aldrig riskera då jag har familj och därför är det inte värt risken.

    Jag går inte i en dimma, min medicin gör bara att jag blir frisk och fungerar som vanligt.

  • Anton007

    Jag har ett nära samarbete med den kliniken som är superbra,Dom är verkligen ljusår före resten av missbruksvården i Europa du lider inte och du blir fri kan det bli bättre

  • Anton007

    Ja det är superbra att det fungerar för dig ,Opiater är ju konstruerade som kemiska krokar som gör att hjärnan behöver oerhört lång tid på sig innan den slutligen släpper suget,Jag hade själv Subutex i 2 år innan jag började med metadon på läkarens inrådan,Just då var jag ass sjuk och när han sa att om du vill så kan du börja idag ,Jag fick tabletter direkt efter samtalet först senare på natten insåg jag att jag var fast för livet ,Men du vet att metadon är ju som sagt starkaste av det som finns att tillgå , Grattis att det fungerar som det ska för dig se till att inte bli avstängd för bensodiazepiner som ju är vanligt ,Jag skriver om att det finns vägar som inte alltid alla känner till

  • Kexsmula
    Anton007 skrev 2020-01-09 22:01:31 följande:

    Hur länge har du tagit Subutex och hur mår du på morgonen? Måste du gå varje dag?


    På min mottagning blir man inte utkastad om man skulle vara positiv på t.ex benzo, man får däremot konsekvenser av det och måste gå varje dag tills man lämnar 4 rena prov, efter det är det individuell bedömning hur ofta man får hämta. Har man barn som jag blir man dessutom automatiskt anmäld till soc för varje positivt prov - vilket är tillräckligt avskräckande för åtminstone mig att inte ta benzo vid sidan (även om det känns tufft ibland när man stöter på motgångar i livet).

    Jag hämtar en gång i veckan numera, gick varannan vecka förr men var dessvärre tvungen att hämta oftare eftersom jag blev förtvivlad pga min mans upprepade otroheter och mådde så dåligt av det (mycket pga att han inte ens är ångerfull och förnekar det trots att jag har bevis) att jag tog benzo en gång efter att ha varit helt ren i över två år... Oerhört korkat av mig och jag kommer aldrig göra om det! Ska få hämta medicin varannan vecka igen efter jag fött mitt barn (är gravid igen och ska snart föda).

    Om jag inte klantat mig så förbannat hade jag snart fått hämta medicin en gång i månaden.
  • Anton007

    Vad kul med en liten bebis till:)) Tråkigt att du blivit/blir utsatt för otrohet..Det gör fruktansvärt ont i själen och den känslan av svek är hemsk. Jag har själv gått igenom samma grader av sorg förtvivlan, maktlöshet för och för att jag inte klarade av att faca det som hände dök jag in i ett väldigt destruktivt beteende med kartor av xanor och annat som kunde få mig att glömma.Men frågan är om du vet med 100 procent säkerhet att han varit otrogen.Och hur ställer han sig till dina bevis ,Ni ska ju ha en ny bebbe nu så det bästa är ju att rensa luften och att du i detalj beskriver hur sårad och ledsen du är och sen får tiden och han bevisa att det alldrig mer händer.För jag antar att du älskar honom och att han älskar dig

  • Kexsmula
    Anton007 skrev 2020-01-09 23:02:23 följande:

    Vad kul med en liten bebis till:)) Tråkigt att du blivit/blir utsatt för otrohet..Det gör fruktansvärt ont i själen och den känslan av svek är hemsk. Jag har själv gått igenom samma grader av sorg förtvivlan, maktlöshet för och för att jag inte klarade av att faca det som hände dök jag in i ett väldigt destruktivt beteende med kartor av xanor och annat som kunde få mig att glömma.Men frågan är om du vet med 100 procent säkerhet att han varit otrogen.Och hur ställer han sig till dina bevis ,Ni ska ju ha en ny bebbe nu så det bästa är ju att rensa luften och att du i detalj beskriver hur sårad och ledsen du är och sen får tiden och han bevisa att det alldrig mer händer.För jag antar att du älskar honom och att han älskar dig


    Jag vet med 100% säkerhet, tyvärr. Trots att jag har fysiska bevis (telefonnummer i hans telefon, annonser på knullkontaktsidor med kukbild på sig själv, en vän som försa sig, kondomer som vi köpt tillsammans där flera saknas i kartan, osv) förnekar han, blir arg på mig och kommer med bortförklaringar. Har gått på familjeterapi några ggr efter det men när vi var där blev han bara högljudd och vägrade prata om det... Sedan satt han bara med hörlurar och kollade på youtube. När jag för ett tag sedan (efter halva graviditeten) igen tog upp hur dåligt jag mår pga det som hänt blev han bara irriterad och sa att det var snart ett år sedan det hände och att jag skulle släppa det. Det var det som pushade mig över stuket och jag tog Xanor... Så jävla dumt av mig, men just då visste jag inte hur jag skulle hantera det.

    Jag älskar honom av hela mitt hjärta och han har jättemånga fina sidor, är en toppenpappa och vi har det väldigt roligt tillsammans.

    Enda problemet är detta och att han har en tendens att ljuga väldigt mycket och aldrig står för det han gjort. Han är också fd missbrukare och ljust det beteendet (att ljuga och neka till allt) sitter fortfarande djupt rotat hos honom.
  • Kexsmula
    Anton007 skrev 2020-01-10 15:42:08 följande:

    Ok jobbigt när ska du föda och är han snäll mot dig nu?


    Jag ska föda om exakt en månad. Ja, han är snäll mot mig nu och vi har det jättebra tillsammans förutom att han vägrar prata om det han gjort. Men jag har accepterat att han är så och jag ser fram mot bebisen. Är jätteglad att min läkare på substitutionsmottagningen varit väldigt stöttande och peppande trots mitt misstag, jag var livrädd över att träffa honom efter mitt återfall. För mig personligen betyder det väldigt mycket att personalen är bra på ett sånt ställe, har varit med om riktigt vidriga läkare och sjuksköterskor på andra mottagningar.
  • Anonym (diskret)

    Hej Anton, 
    Gott jobbat å ta dig ur sub träsket... jag har själv varit där och har trillat dit igen.
    Jag gjorde en jobb med å själv avrusa mig och det var ingen lek.. det kändes som jag skulle brinna upp innifrån i flera veckor, och det jobbigaste var nästan de myrkrypningarna jag fick i armarna när jag skulle sova, fick ingen ordentlig sömn på många månader, och myrkrypningarna höll på i säkert 3 månader efter själva avrusningen. Det var helt förfärligt, varje gång jag skulle sova så började det kittla i armarna ut mot fingrarna, så jag skakade på armarna och så var det borta en stund men kom strax tillbaka.. sån höll det på hela nätterna, inte så mycket på dagarna, men jag klarade det och var dålig i flera månader.
    Sen skedde det som inte skulle ske, en familjemedlem blev sjuk i cancer och det gick fort. Jag klarade helt enkelt inte av å vara ordentligt på plats för resten av min familj.. så därför började jag använda igen för å kunna fungera normalt. Nu har det snart gått ett år och jag har använt ca en halv sub om dagen, (dvs ca 4mg). Men jag önskar inte å leva med ett missbruk eller en självmedicinering om du så önskar. Men jag vet inte om jag kan klara å gå av själv igen, Jobb, barn, osv.. sist passade det med semestern så jag kunde göra det själv (hade en vän som övervakade mig medans det var som värst.. det har jag inte nu och det passar inte som förra gången...  Kan därför trådskaparen berätta lite mer om behandling eventuellt hjälpa mig att få kontakt med de/dem i serbia som kan hjälpa mig så är det något som passar mig fint.

    Mvh
    diskret

Svar på tråden Hur man slutar med heroin och andra droger,